Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Online Dating: Flere kvinner samtidig er ikke greit?


Gjest 4af92...82c

Anbefalte innlegg

Gjest 4af92...82c

Jeg har havnet i en situasjon jeg ikke hadde planlagt.

Håper på noen gode råd her. Egentlig vet jeg hva jeg må gjøre, men jeg vil bare høre det fra andre. Det må da være billigere enn å gå til psykolog og få råd :)

Jeg har i noen måneder brukt AsianDating.com til å finne kjærlighet.
Det er jo vanlig man sender en melding til flere, ikke får svar og sender en melding til en annen.
Så ender man opp med å chatte med flere som eventuelt svarer.

Akkurat nå chatter jeg med 2 kvinner fra Kina som jeg kom i kontakt med via dette nettstedet. Det tallet har vært høyere, men de fleste førte det ikke noe for seg.

Jeg liker nå begge, men jeg liker hun ene av dem litt bedre enn hun andre.
Jeg er ikke den personen som prøver å holde på flere kvinner samtidig. Jeg er ikke noen rundbrenner.

Begge virker interessert i meg. Hun andre her virker litt mer interessert i meg (ut fra hva hun svarer, kanskje litt for interessert) og om det å flytte til Norge.

Den første er en kvinne på 36 år og er enslig. Hun bor i Shenzhen.
Den andre er en kvinne på 41 år og har en 18 år gammel sønn. Hun bor i Chengdu. Jeg har gitt litt hint til henne om at jeg ikke hadde veldig lyst å date en som hadde barn.

Begge er veldig vakre og begge er villige til å ha "flere" barn. Jeg har mye lignende interesser med begge. Hun første virker litt mer aktuelt for meg siden hun er Kristen og jeg selv er litt mer interessert i henne, selv om jeg kanskje synes den andre er litt vakrere.

Jeg har planlagt å reise ned til Hong Kong i slutten av April, hovedsakelig for å treffe hun første fra Shenzhen.

Likevel har jeg ikke kuttet det helt ut med hun andre fra Chengdu.
Burde jeg egentlig ikke gjøre det? Nå, før det går for langt, og hun begynner å få følelser for meg? Hun har allerede sagt hun liker meg.

Kanskje vi kunne fortsette å chatte og holde det vennskapelig. Jeg tenkte hvis det ikke fungerer med henne første fra Shenzhen så har jeg en annen jeg kan prøve å bygge noe med etterpå. Men det er ikke riktig å behandle henne på den måten, det vet jeg. Likevel er jeg litt reservert med å bryte det av med henne i tilfelle det ikke virker med hun jeg skal møte. Jeg gruer meg veldig mye også litt til å fortelle henne at jeg vil prøve med en annen kvinne.

Er det noen måte jeg kan fortelle henne at jeg har møtt en annen, men ikke bryte det helt av? Det er vel ønsketenkning?
Faren er vel at hvis det ikke fungerer med henne første fra Shenzhen, så er det nok ikke mulig å komme tilbake til hun andre.

Jeg er ikke noen dårlig person som ønsker å leke med følelsene til kvinner. Jeg vet det riktige her er å være ærlig med henne og si jeg vil prøve meg med ei annen jeg har møtt.


Disse kvinnene jeg har møtt på AsianDating.com, kan jo hende dem også snakker med flere menn, samtidig som dem snakker med meg.
Denne ærligheten bør jo gå begge veien. Kanskje jeg bør spørre dem om dem holder det gående med noen andre også, men om dem vil være ærlig hvis jeg spør er noe annet.
Jeg har sett at dem begge fortsatt er aktiv (online) på AsianDating.com

 

Anonymous poster hash: 4af92...82c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det mye å ta tak i. 😄

Hvorfor i alle dager Kina? Det er mitt første spørsmål. Kommuniserer dere på engelsk? Du skriver "møtt ei annen" - du har vel strengt talt ikke møtt noen ennå? Det er også nesten 100% garantert at også dem skriver med flere samtidig. Ikke noe feil med det. Dere er langt i fra eksklusive ovenfor hverandre. Dere har jo ikke engang luktet på hverandre ennå. Altså, er det kun brev? Håper i det minste dere også har snakket sammen på telefon/video før du reiser til HK.

Det er en uskreven regel om at man ikke snakker om andre man har kontakt med, når man er aktiv på nettdating. Du er fremdeles i en filtreringsprosess, der du prøver for å se. Skulle du holdt deg til en person om gangen; så ville dette tatt år og dag. "Nei, beklager. Jeg kan ikke skrive med deg fordi jeg skriver med ei annen akkurat nå.... venteliste." Ikke helt slik det foregår.  Man er ikke en rundbrenner som du selv beskrev det, bare fordi man har kontakt med flere damer (eller menn) på en gang. Det er tvert i mot helt normalt.

Men.... vær forsiktig! Mye rart på slike sider. Mye svindel. Masse du ikke ønsker å rote deg opp i. 

 

Lenke til kommentar
Gjest 4af92...82c
Milhouse85 skrev (28 minutter siden):

Her var det mye å ta tak i. 😄

Hvorfor i alle dager Kina? Det er mitt første spørsmål. Kommuniserer dere på engelsk? Du skriver "møtt ei annen" - du har vel strengt talt ikke møtt noen ennå? Det er også nesten 100% garantert at også dem skriver med flere samtidig. Ikke noe feil med det. Dere er langt i fra eksklusive ovenfor hverandre. Dere har jo ikke engang luktet på hverandre ennå. Altså, er det kun brev? Håper i det minste dere også har snakket sammen på telefon/video før du reiser til HK.

Det er en uskreven regel om at man ikke snakker om andre man har kontakt med, når man er aktiv på nettdating. Du er fremdeles i en filtreringsprosess, der du prøver for å se. Skulle du holdt deg til en person om gangen; så ville dette tatt år og dag. "Nei, beklager. Jeg kan ikke skrive med deg fordi jeg skriver med ei annen akkurat nå.... venteliste." Ikke helt slik det foregår.  Man er ikke en rundbrenner som du selv beskrev det, bare fordi man har kontakt med flere damer (eller menn) på en gang. Det er tvert i mot helt normalt.

Men.... vær forsiktig! Mye rart på slike sider. Mye svindel. Masse du ikke ønsker å rote deg opp i. 

 

Ok, ikke møtt fysisk. Mente møtt online. Snakket, på engelsk.
Vi kommuniserer med Skype og dem begge bruker VPN siden Skype er blokkert i Kina.
Hun første har jeg hatt video chat med.

Jeg har forresten vært borti litt svindel. Man må være forsiktig, og aldri sende penger til den andre parten.
Hvis man blir godt kjent online, så er det du som bør reise til henne, med mindre hun kan reise til deg på eget initiativ og egen lommebok.

Anonymous poster hash: 4af92...82c

Lenke til kommentar
Gjest 4af92...82c
Complexity skrev (29 minutter siden):

Vet ikke om det er noe spesielt med Kinesiske damer men aldersmessig er de vel begge i grenseland når det gjelder å "få flere barn" som du nevner. Så ville ikke vært for håpefull med tanke på det.

Tenkte vel egentlig at hun andre som hadde barn ville blitt litt vanskeligere å få henne til Norge. Jeg tror sønnen hennes var 18 år, men det vil jo bety at hun må forlate han der i Kina.

Hun er en veldig god toer, men skulle det ikke gå med eneren, så hadde det vært fint å ikke brent den broen med å avvise henne helt.

Anonymous poster hash: 4af92...82c

Lenke til kommentar
Gjest 4af92...82c skrev (1 minutt siden):

Tenkte vel egentlig at hun andre som hadde barn ville blitt litt vanskeligere å få henne til Norge. Jeg tror sønnen hennes var 18 år, men det vil jo bety at hun må forlate han der i Kina.

Hun er en veldig god toer, men skulle det ikke gå med eneren, så hadde det vært fint å ikke brent den broen med å avvise henne helt.

Anonymous poster hash: 4af92...82c

Hva får deg til å tro at ei kvinne fra andre siden av kloden - med en kultur som er så bakvendt fra norsk som det går an. Ofrer hele livet sitt, for så å starte på nytt i et mikroland som Norge (sammenliknet med Kina). Med en mann hun kun har snakket med på internett? 

Hvorfor kan ikke du flytte til Kina? Hvorfor er det et krav at hun skal hit? 

Er man lutfattig ønsker man selvfølgelig et bedre liv for seg selv og er villig til å ofre alt for dette. Men dette er ikke ekte kjærlighet, det blir en kunstig greie - der en tjeneste blir gitt mot en annen. Du får nærhet, hun får (muligens) trygghet og bedre sosiale kår. Det er det som tiltaler henne. Ikke deg som person. Er savnet etter den store "kjærligheten" så stor at du er villig til å gå ned på et slikt nivå?

Minner også om at i Kina, så har barn et stort ansvar ovenfor sine egne foreldre. Så du vil sannsynligvis ikke bare måtte forsørge dama, men også foreldrene hennes. De må også (fra den lille kulturelle kjennskapen jeg har) også godkjenne et slikt forhold. Type medgift altså. 

Men du gjør i det minste rett i å reise til Hong Kong. Men hvorfor ikke besøke henne der hun faktisk bor, i Kina? Det å søke om visa er ikke så komplisert som man gjerne tror. Så må det er jo være viktig for din del å se hennes hjemmebane, Kina. Noe som er veldig ulikt Hong Kong. 

Lenke til kommentar
Gjest 4af92...82c
Milhouse85 skrev (56 minutter siden):

Hva får deg til å tro at ei kvinne fra andre siden av kloden - med en kultur som er så bakvendt fra norsk som det går an. Ofrer hele livet sitt, for så å starte på nytt i et mikroland som Norge (sammenliknet med Kina). Med en mann hun kun har snakket med på internett? 

Hvorfor kan ikke du flytte til Kina? Hvorfor er det et krav at hun skal hit? 

Er man lutfattig ønsker man selvfølgelig et bedre liv for seg selv og er villig til å ofre alt for dette. Men dette er ikke ekte kjærlighet, det blir en kunstig greie - der en tjeneste blir gitt mot en annen. Du får nærhet, hun får (muligens) trygghet og bedre sosiale kår. Det er det som tiltaler henne. Ikke deg som person. Er savnet etter den store "kjærligheten" så stor at du er villig til å gå ned på et slikt nivå?

Minner også om at i Kina, så har barn et stort ansvar ovenfor sine egne foreldre. Så du vil sannsynligvis ikke bare måtte forsørge dama, men også foreldrene hennes. De må også (fra den lille kulturelle kjennskapen jeg har) også godkjenne et slikt forhold. Type medgift altså. 

Men du gjør i det minste rett i å reise til Hong Kong. Men hvorfor ikke besøke henne der hun faktisk bor, i Kina? Det å søke om visa er ikke så komplisert som man gjerne tror. Så må det er jo være viktig for din del å se hennes hjemmebane, Kina. Noe som er veldig ulikt Hong Kong. 

Vel jeg liker den kinesiske kulturen, og asiatisk mat. I tillegg synes jeg kinesiske kvinner er veldig flotte. Dem kan være 40 år, men ser ut som 30. Det var dette som tiltrakk meg dit.

Vel, hun har i det minste 3 andre søstre som bor i Kina, så tror ikke foreldrene er et hinder for at hun kan flytte.

Jeg hadde tenkt å besøke henne der hun bor i Kina, i Shenzhen, men foreløpig gir ikke Kina ut turistvisum. Hun sa at dersom jeg ikke kunne reise over grensen fra Hong Kong så kunne hun komme inn dit til meg når jeg kommer over. Det tar bare 18 minutter med bullet train.

Anonymous poster hash: 4af92...82c

Lenke til kommentar
Gjest 4af92...82c

Selv om turen til Hong Kong koster ganske mye, så tror jeg ikke turen er bortkastet hvis det ikke fører til noe med henne. Jeg får i det minste en fin tur og en fin opplevelse.

Anonymous poster hash: 4af92...82c

Lenke til kommentar
Gjest 4af92...82c

Hun andre som jeg hadde tenkt å "avvise", bor ganske langt nord ved Chengdu.
Jeg har ikke lyst å lede henne videre inn hvis det ikke blir noe. Da ender hun bare opp såret hvis hun begynner å få følelser for meg.

I det minste hun er vel mer vant til kaldere klima i Chengdu. De som bor i Sør Kina er vel godt vant til varmt vær hele året.
Hun fra Shenzhen er nå på nyttårsferie (Kinesisk nyttår) hos søsteren sin oppe i Beijing. Der var det kaldt. Litt for kaldt for henne tror jeg.

Anonymous poster hash: 4af92...82c

Lenke til kommentar
Gjest 4af92...82c

Jeg fortalte henne andre at jeg ikke kunne tenke meg å date ei som hadde barn.
Hun var veldig forståelig og ønsket meg lykke til videre.

Jeg likte henne, hun likte meg, men ikke alltids det er nok.

Anonymous poster hash: 4af92...82c

Lenke til kommentar

Av egne erfaringer så må du velge kun 1. Det å ha bagasje og løse tråder vil lede til mye vondt og ubehag. Her snakker jeg om egen erfaring.

Emosjonell utroskap er en reel produkt av å snakke med to samtidig. Jeg ryddet ikke i mine skap og enn floss av skjeletter ramlet ut og har ødelagt mitt/andres emosjonelle liv. Denne erfaringen veier tungt i min tilbakemelding til deg.

Ved å fortsette i samme løype som du er i nå vil begge uvitende bygge forventninger og emosjonelt planlegge for et par-forhold. Her er det ikke rom for ekstrapassasjerer. Du sier selv at du ikke ser deg som rundbrenner, så da må du forsvare mye bedre hvorfor du skal innvikle to mennesker og gi samme inntrykk av eksklusivitet til begge to. Her skal du få øve deg med å forsvare til meg hvorfor du bygger opp en falsk forventning til to stk. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...