Gå til innhold

Hvilket for bør jeg gi katten min?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei! 

Jeg har en katt som heter Raymond. Han er en innekatt som jeg har hatt september 2022. Det jeg lurer på er om hvilken type for jeg bør gå for? Foret jeg nå gir han er følgende: 
Royal Canin Hair & Skin Care

Jeg lurer på om jeg bør velge et for som er mer egnet for innekatter. Noen av dere som har en tanke om hva som er best? 

Jeg fikk anbefalt Royal Canin da foret du får på butikken faktisk i noen tilfeller kan være skadelig for katter. Hos Raymond så merket vetrinæren at pelsen hans var veldig dårlig kvalitet og dette var nok et resultat av at jeg kjøpte butikkfor framfor noe som kostet litt mer. Etter å ha gått over på Royal Canin så har jeg vært veldig fornøyd, men jeg lurer på om jeg burde velge noe annet fra dem. 

Og her har dere et bilde av pusen :) 

May be an image of cat

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mag ne skrev (7 minutter siden):

Du bruker for av høy kvalitet, kanske ikke grunn til å bytte. 

Muligens det ikke er vits nei men lurer på om det er for som er mer egnet for innekatter så han ikke blir for feit 😅 Royal Canin er jo et av de dyreste merkene og det både dyrebeskyttelsen og vetrinæren anbefaler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Sidekick skrev (12 timer siden):

Har ikke Royal Canin veldig høyt fettinnhold? Har du lagt merke til om han har lagt på seg? Fort gjort for innekatter å gjøre det

Litt usikker men tror ikke det er så alt for mye i det. Er jo et dyrt merke. Koster 500 kr for den posen jeg kjøper spm har 4kg. Varer i 3ish måneder. 

Lenke til kommentar

Som nevnt på Slack bruker vi Royal Canin hypoallergenic og Specific sin hypoallergen til vår pus, men vi har en katt med allergi, så vi kjøper spesialfôr fra dyreklinikken. Vår får sjelden våtfôr da hun drikker rikelig fra vannfontenen sin. 

Fort gjort at innekatter legger på seg, ja, spesielt om de har mat tilgjengelig hele dagen . Vi måler opp og gir vår pus dagsdose hver dag. 

Unngå forøvrig kylling hvis man skal gi fôr til katt, laks o.l. er mer safe! 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Hvilket for bør jeg gi katten min?
  • 5 uker senere...

Det er flere faktorer som kan påvirke hvilken type kattefôr som passer best for din innekatt Raymond. Generelt sett er det viktig å velge et fôr som er tilpasset kattens alder, størrelse, helse og livsstil. Som innekatt, vil Raymond kanskje trenge mindre protein og færre kalorier enn en utendørskatt, da han sannsynligvis har et mer begrenset aktivitetsnivå. I tillegg kan innekatter ha spesielle behov som for eksempel en sunn urinvei og god fordøyelse, da de ikke har tilgang til naturlig grovfôr som kan hjelpe til med disse tingene. Noen spesielt formulerte innekattfôr inneholder ingredienser som hjelper til med å kontrollere vekt, støtte en sunn fordøyelse og gi nødvendige næringsstoffer som katten ikke får fra sitt innekattmiljø. Det kan derfor være lurt å se etter et slikt fôr når du velger kattefôr til din innekatt. Det kan være lurt å rådføre seg med veterinæren din når du velger et fôr til Raymond, da de vil kunne gi deg anbefalinger basert på hans spesifikke helsebehov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...