Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, dette er til dere der ute som har peiling på pc. Jeg lurer på om noen av dere kan si meg hvor mye denne pcen er verdt.
Jeg har en Acer aspire GX - 781. Den er laget 2009 og har følgende spesifikaskjoner

Prosessor: 7th GEN Intel core i5, prosessor 7400

Graphics: Nvidia Geforce GTX 1060 3 Gb

Hard drive: 256 Gb SSD

Memory: 8 Gb DDR4

Optical Drive: None

Card reader: Card reader

Networking: 10/100/1000 Wireless Lan + Bluetooth

Den bråker litt av og til, men eller fungerer som den skal. Takk på forhånd til de som vil hjelpe.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, MKap said:

Maskinen kan ikkje vera 14 år gammal med dei spesifikasjonane. Både prosessor og skjermkort blei lanserte i 2016.

Dersom specs stemmer, tipper eg 4000 kr er relativt realistisk.

Enig, men 4000 kroner synes i overkant spandabelt for den der. Jeg ville sagt 2-3 tusenlapper, men mulig han hadde fått mer for den ved å dele den opp og solgt kompåonentene hver for seg. Hvis ikke det er en prebuilt, da.

Lenke til kommentar

Det er en greit kapabel maskin om man vil game litt innimellom, men ram og lagringskapasitet er litt i minste laget.

Jeg har en i5-8400 med et GTX 1060 (men med 6GB), 16GB minne og større lagringskapasitet (SSD). Jeg kan spille flere nye spill med god oppløsning og samtidig god FPS. Men min er veldig støysvak, og det er viktig for meg. Så at den bråker litt, kan være en dealbreaker for mange, og et par ting bør nok oppgraderes.

Litt avhengig av hva slags andre komponenter den har (f.eks. strømforsyning) og kabinett, så kan man nok få 2000+ for den. Prøv gjerne 3000 først og se om du får napp. Husk at folk som oftest prøver å prute på Finn. Men igjen, hvordan PC'en ser ut er også viktig.

Til alle som antar helt ned i 500 kroner; den rimeligste gaming-PC'en på Komplett koster 8500 og har et svakere skjermkort, og samme mengde minne. Riktignok en bedre CPU og større SSD, men SSD'en kan oppdateres for noen få hundrelapper, og CPU'en duger fortsatt.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (På 17.1.2023 den 17.37):

Enig, men 4000 kroner synes i overkant spandabelt for den der. Jeg ville sagt 2-3 tusenlapper, men mulig han hadde fått mer for den ved å dele den opp og solgt kompåonentene hver for seg. Hvis ikke det er en prebuilt, da.

Vurderinga på 4000 er basert på eit utval av dei rimelegare maskinane med tilsvarande specs på Finn. Om maskinen støyer så mykje at ein må nemna det, må ein gjerne ned litt ja. Akkurat kor mykje er vanskeleg å prisa. Så klart kjem det òg an på kor fort ein vil selja. Sett bort frå ulyd vil ein maskin med slike specs bli selt fort til 3000. Til 4000 vil ein få selt med litt tålmod.

Generelt har eg inntrykk av at prisvurderingane for eldre hardware her på forumet som regel er langt lågare enn kva ein realistisk kan få.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...