Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klumper nedi halsen på hver side


Gjest 2c519...0e0

Anbefalte innlegg

Gjest 2c519...0e0

Hei, jeg har hatt litt vondt i halsen flere uker nå, merker det mest på natten, virker tørr i munnen og en rar følelse i halsen, samt litt hes.

Var hos legen for 10 dager siden, og da hadde jeg hatt det alerede 2 uker. Han sa det nok bare var en virus infeksjon som gikk over.

 

Når jeg tar en fing ned i halsen, og på hver side så er det flere små klumper på hver side, har prøvd og finne informasjon om vi har noe sånt der men finner ikke.

Kunne noen hjulpet meg med og feks sjekket på seg selv, altså nedi halsen og kjenne på hver side.

Kjenner jeg er veldig bekymret for dette.

Setter pris på om noen kan prøve det samme og si noe om dette.

Anonymous poster hash: 2c519...0e0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gjest 2c519...0e0 skrev (8 timer siden):

Hei, jeg har hatt litt vondt i halsen flere uker nå, merker det mest på natten, virker tørr i munnen og en rar følelse i halsen, samt litt hes.

Var hos legen for 10 dager siden, og da hadde jeg hatt det alerede 2 uker. Han sa det nok bare var en virus infeksjon som gikk over.

 

Når jeg tar en fing ned i halsen, og på hver side så er det flere små klumper på hver side, har prøvd og finne informasjon om vi har noe sånt der men finner ikke.

Kunne noen hjulpet meg med og feks sjekket på seg selv, altså nedi halsen og kjenne på hver side.

Kjenner jeg er veldig bekymret for dette.

Setter pris på om noen kan prøve det samme og si noe om dette.

Anonymous poster hash: 2c519...0e0

Har du dette ofte? Om så vil jeg si at Wheeljack kan ha rett at det er hovne mandler. 

Men jeg ville tatt kontakt med lege. Det er ikke noe særlig vi her på et forum kan gjøre for deg vi kan kun anbefale deg og gå til fastlegen og undersøke. Om det er for ille kan du ringe ned til legevakten. Om du tenker legevakten så ringer du først da de ikke ønsker at folk kommer med mindre de er sikre på at de faktisk trenger hjelp. 

Lenke til kommentar
Gjest 2c519...0e0

Takk

Ser det er på siden der ja, mandlene eller lymfeknuter.

Da jeg sa til legen jeg hadde hatt det over 2 uker, og da fikk jeg beskjed om det kunne vare 2 uker til.

Nærmer seg 2 uker til, men jeg minnes dette problemet kom og gikk litt før denne tiden også.

Jeg har altså våre hos legen, for di som skriver jeg må gå til legen.

 

MEn han fikk ikke med seg det med at jeg har sånne små humper/byller på mandlene, eller hva det heter det som ligger på hvr side nedi der.

Anonymous poster hash: 2c519...0e0

Lenke til kommentar
Gjest 2c519...0e0 skrev (3 minutter siden):

Takk

Ser det er på siden der ja, mandlene eller lymfeknuter.

Da jeg sa til legen jeg hadde hatt det over 2 uker, og da fikk jeg beskjed om det kunne vare 2 uker til.

Nærmer seg 2 uker til, men jeg minnes dette problemet kom og gikk litt før denne tiden også.

Jeg har altså våre hos legen, for di som skriver jeg må gå til legen.

 

MEn han fikk ikke med seg det med at jeg har sånne små humper/byller på mandlene, eller hva det heter det som ligger på hvr side nedi der.

Anonymous poster hash: 2c519...0e0

Det er ikke bare helt vanlige virus-sår i halsen da? Dette hovner opp både mandler og i hals , og det gjør vondt å svelge.

Det tar lang tid før de forsvinner helt også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2c519...0e0
32 minutes ago, Gouldfan said:

Det er ikke bare helt vanlige virus-sår i halsen da? Dette hovner opp både mandler og i hals , og det gjør vondt å svelge.

Det tar lang tid før de forsvinner helt også.

Mest sansynligvis, venter en uke til før tar kontakt med legen.

Anonymous poster hash: 2c519...0e0

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gjest 2c519...0e0 skrev (47 minutter siden):

Nærmer seg 2 uker til, men jeg minnes dette problemet kom og gikk litt før denne tiden også.

Om du har problemer med hovne mandler ofte ville jeg kanskje vurdert å fjerne de. Men det må du selvsagt ta med legen din og få råd der. 

Merkelig at de ikke kan gi deg noe for å redusere hvor lang tid det tar. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (3 minutter siden):

Om du har problemer med hovne mandler ofte ville jeg kanskje vurdert å fjerne de. Men det må du selvsagt ta med legen din og få råd der. 

Merkelig at de ikke kan gi deg noe for å redusere hvor lang tid det tar. 

Virker som dette er første gang, leger er ellers flinke til å vurdere om mandlene skal tas mht plager osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2c519...0e0

Ja det kan jo bli starten på noe, ble bare litt bekymret. Er liksom ikek så vendt heller, er som litt sandpapir nedi halsen.

Så kommer det frem nest om kvelden/natten.

Men ble bare bekyrmet når jeg så at det var masse sånne humper på hver side av mandlene.

Da takker jeg for deres informasjon og får følge litt med videre en uke før jeg kontakter legen igjen.

Nesten så jeg ville kontaktet en annen lege for og få sett på det.

Anonymous poster hash: 2c519...0e0

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som regel om legen din gir deg informasjon om at noe vil vare en vis tid så tenker jeg du ikke trenger å bekymre deg for noe TS. Ikke noe vits å bruke mer energi på dette. Men om du ikke blir bedre etter en stund nå så tar du igjen kontakt med legen. 

Men tror du kan slappe av :) 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Han tok pcb eller hva det heter, et stikk i fingen og noe blo i en maskin som di fikk svar på.
Han mente det var en virus infeksjon ja som gikk over.
Men jeg viste ikke om disse klumpene på mandlene på det tidspunktet, så om det hadde hjulpet på saken og fortalt det.
Tok av dette annonyme greiene.

Takk mr Mercruiser for din hjelp også.

 

Endret av Nortonis
Lenke til kommentar
Nortonis skrev (31 minutter siden):

Han tok pcb eller hva det heter, et stikk i fingen og noe blo i en maskin som di fikk svar på.
Han mente det var en virus infeksjon ja som gikk over.
Men jeg viste ikke om disse klumpene på mandlene på det tidspunktet, så om det hadde hjulpet på saken og fortalt det.
Tok av dette annonyme greiene.

Takk mr Mercruiser for din hjelp også.

 

Virus sår er ofte plager som kommer sent eller etter infeksjonen. Det går over av seg selv. Sårene håvner opp, mandlene også og det føles som hovne klumper, både inni halsen og utenpå i mandlene.

Jeg har hatt det flere ganger, og er enig at det er plagsomt. Særlig å spise mat osv.

Pcb tester om du har bakterieinfeksjon, det er for å utelukke dette..

Hadde pcb vært positiv så er det mulig du hadde fått antibiotika.

Ved et tilfelle etter en lungebetennelse når jeg var yngre så gikk ikke sårene bort etter 4 uker, da smørte fastlegen et middel på sårene i halsen med q tips. Da forsvant de med en gang, dvs en dag eller to.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...