Gå til innhold

Hva er den rimeligste pcen som kan kjøre spillet Cities?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tingo skrev (12 timer siden):

Er det Cities: Skylines du mener?

Ja stemmer. Var en litt dårlig førstepost av meg.

Mer spesifikt har jeg:

CPU: AMD Phenom 11/x4 965. 3.4 ghz ser det ut som
RAM: DDR3 4 GB
GPU: ATI RAdeon 4250 innebygd i hovedkort ( ikke eksternt grafikkkort)

 

 

Recommended specs ser jeg er:

Ser ut til at jeg mangler CPU kraft, minne +grafikk-kort.

Jeg må/bør nok kjøpe en ny PC om jeg skal kunne spille dette spillet?

  • RECOMMENDED:
    • Requires a 64-bit processor and operating system
    • OS: Windows® 10 Home 64 bit
    • Processor: Intel® Core™ I7 2700K | AMD® Ryzen 7 2700X
    • Memory: 16 GB RAM
    • Graphics: Nvidia® GeForce™ GTX 580 (1.5 GB) | AMD® Radeon™ RX 560 (4 GB)
    • DirectX: Version 11
    • Network: Broadband Internet connection
    • Storage: 4 GB available space
Lenke til kommentar

Om du venter til Jul-Nyttårs salget på Steam så får du Cities:Skyline for en billig penge, da kan du bare teste om du kan kjøre den på din nåværende PC på lavest settings.

Om du uansett vil ha en ny PC til dette spillet så vil hvilken som helst PC på markedet nå gjøre susen. Det er ikke et krevende spill, og omtrent alle PCer ment for spilling til salgs i dag egner seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AvgAug skrev (2 minutter siden):

Om du venter til Jul-Nyttårs salget på Steam så får du Cities:Skyline for en billig penge, da kan du bare teste om du kan kjøre den på din nåværende PC på lavest settings.

Om du uansett vil ha en ny PC til dette spillet så vil hvilken som helst PC på markedet nå gjøre susen. Det er ikke et krevende spill, og omtrent alle PCer ment for spilling til salgs i dag egner seg.

Takk. Så jeg trenger nødvendigvis ikke et eksternt skjermkort for å spille det?

Lenke til kommentar
ltdata skrev (9 minutter siden):

Takk. Så jeg trenger nødvendigvis ikke et eksternt skjermkort for å spille det?

Kjøper du en stasjonær PC i dag får du nesten alltid med eksternt skjermkort, om ikke du går for noe ment for kontorjobb, som såklart ikke anbefales om du skal bruke det til gaming.

Om din nåværende PC kan jeg ikke si noe om, har ingen erfaring med ditt hovedkort, men Cities:Skyline er ikke spesielt krevende (hvertfall ikke for rimelige eksterne skjermkort i dag). Så jeg kan egentlig bare si at du kan teste det selv og se.

Endret av AvgAug
Lenke til kommentar
AvgAug skrev (3 minutter siden):

Kjøper du en stasjonær PC i dag får du nesten alltid med eksternt skjermkort, om ikke du går for noe ment for kontorjobb, som såklart ikke anbefales om du skal bruke det til gaming.

Om din nåværende PC kan jeg ikke si noe om, har ingen erfaring med ditt hovedkort, men Cities:Skyline er ikke spesielt krevende (hvertfall ikke for rimelige eksterne skjermkort i dag). Så jeg kan egentlig bare si at du kan teste det selv og se.

Forstår. Greia er at jeg foretrekker faktisk internt skjermkort fordi de eksterne skjemkortene jeg har hatt tidligere, har bråket ganske mye. T.o.m utenom spilling. Kanskje det har forbedret seg i disse dager? Sist jeg hadde eksternt skjermkort var i 2010.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, ltdata said:

Forstår. Greia er at jeg foretrekker faktisk internt skjermkort fordi de eksterne skjemkortene jeg har hatt tidligere, har bråket ganske mye. T.o.m utenom spilling. Kanskje det har forbedret seg i disse dager? Sist jeg hadde eksternt skjermkort var i 2010.

Har skjedd _litt_ siden da ja.

Selv med 100% load (mining) hører jeg knapt mitt RTX2070. 

Du får sikkert tak i ett 1060 eller så til noen hundrelapper på finn. Burde klare å drive spillet og drar bare 60 watt eller no så de krever knapt kjøler.

 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (18 minutter siden):

Du får gode interne skjermkort med stillegående vifter. Eksterne skjermkort er grisedyre etter det jeg har sett.

Her har jeg nok brukt feil begrep. Jeg mener altså gpu intergrert på hovedkort vs et skjermkort som man setter inn på hovedkort og med egen vifte.

Så interne skjermkort er såpass stillegående i dag ( mer stillegående enn i 2010) at bør ikke være forstyrrende viftestøy når jeg gjør kontorarbeid utenom spilling?

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Jeg har spilt en del på denne PCen, og opplevd det som helt OK.

GPU: Gainward GeForce GTX 560 2GB PhysX

CPU: Intel Core i5-3450 3.1GHz

RAM: Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MH Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL8-8-8-2

SSD: WD Blue 3D 2.5" SSD 500GB

Jeg var godt i gang med å gjenskape hjembyen min for et års tid siden, men når jeg forsøker å laste det nå står den bare og jobber på load-skjermen.

En haug av modsa jeg hadde den gang har blitt obsolete nå, frykter at byen min er tapt 🙁

Synd, det lå ganske mange timer i å forme landskapet utifra heightmap, samt bygge og navngi alle gater ved å bruke overlay.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar
ltdata skrev (1 time siden):

Forstår. Greia er at jeg foretrekker faktisk internt skjermkort fordi de eksterne skjemkortene jeg har hatt tidligere, har bråket ganske mye. T.o.m utenom spilling. Kanskje det har forbedret seg i disse dager? Sist jeg hadde eksternt skjermkort var i 2010.

Ja det har endret seg. Det er mange kort ute nå som har store salgspunkt med å være stillegående, men ofte er jo greia at de lager lyd når temperaturen øker. Jeg har en av de mest bråkete skjermkortene i nyere tid, men den lager ingen lyd når den er idle eller i spill som ikke krever stort, som Cities:Skyline. Viftene bråker en del under spill som Cyberpunk 2077, RDR 2 og grafikk-intense spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...