Gå til innhold

Konkurrenten kjem med brennande stikk til Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
donwang skrev:

Noen som har et 4090 kort her? Har selv 3090 og kjører en Samsung g9 neo, blir jo alltids frista når det kommer noe nytt😅 men er vel like så greit å vente til 50xx serien vil jeg tro!

Håper de bare klarer/gidder å innføre DLLS3 på 30xx serien. Men da spørs det vel hvor mange kor de får solgt!

Dlss3 kan fint legges inn men arkitekturen er ikke beregnet på det i utganspunktet så det vil nok fungere middelmådig desverre. Dessuten vil ikke Nvidia reflex kunne virke like godt for å rette opp input-lag slik de kan på 40serien, og det er langt ifra perfekt der heller. 5090 er ikke noe dumt å vente på. Ja 4090 er ett beist, men 3090 var også ett beist. Titan og 690 i sin tid å ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MOO- skrev:
donwang skrev:

Noen som har et 4090 kort her? Har selv 3090 og kjører en Samsung g9 neo, blir jo alltids frista når det kommer noe nytt😅 men er vel like så greit å vente til 50xx serien vil jeg tro!

Håper de bare klarer/gidder å innføre DLLS3 på 30xx serien. Men da spørs det vel hvor mange kor de får solgt!

Dlss3 kan fint legges inn men arkitekturen er ikke beregnet på det i utganspunktet så det vil nok fungere middelmådig desverre. Dessuten vil ikke Nvidia reflex kunne virke like godt for å rette opp input-lag slik de kan på 40serien, og det er langt ifra perfekt der heller. 5090 er ikke noe dumt å vente på. Ja 4090 er ett beist, men 3090 var også ett beist. Titan og 690 i sin tid å ;)
Ja, leste om det mtp arkitekturen. Tech folk mente dog at det fortsatt ville kunne yte 25-40% av 40xx serien i teorien, så ville jo fortsatt fått en del fps🤔 Men er langt utenfor mitt kunnskapsnivå bare så det er sagt:) Blir vel sikkert et større behov når Unreal engine 5 spill begynner å komme?
Lenke til kommentar

Problemet med kabelen er at den ikke blir satt helt inn så den låser seg i posisjonen man hører ikke "klikket" når den er i låst posisjon og da blir det dårlig kontakt så vansken kan oppstå med smeltet kabel/ kontakt, på mot Zotac 4090 kort så er det en klikke lyd men ikke på alle etter det jeg forstår, men kunne tenk at kabelen kunne vært bedre med en L form så den ikke står rett ut fra kortet som da kan bli et problem på lengre sikt med vekten av 4 skjøte kontakter pluss kabelen. Det beste hadde vært at de hadde samme kontakter som på de andre kortene og som AMD bruker.

Lenke til kommentar
Malvado skrev:

Vet ikke om jeg får en følelse av at Nvidia ønsker maks kontroll på markedet : Egen skjerm type , egne skjerm tilkoblinger , egne strømtilkoblinger til psu og snart propietære psuer?

Men igjen viktig at vi alle er imot propietære løsninger, det fører som regel ingen vei.

 

Gsync er vel bare deres egen versjon av vsync, som da fungerer en del bedre pga integreringen. Ikke noe man må ha, men et pluss. Hdmi er såvidt jeg vet ganske standard. Den nye strømkontakten er vel også noe som er ment som en standard, og ikke nvidia sin ide.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev:
Malvado skrev:

Vet ikke om jeg får en følelse av at Nvidia ønsker maks kontroll på markedet : Egen skjerm type , egne skjerm tilkoblinger , egne strømtilkoblinger til psu og snart propietære psuer?

Men igjen viktig at vi alle er imot propietære løsninger, det fører som regel ingen vei.

 

Gsync er vel bare deres egen versjon av vsync, som da fungerer en del bedre pga integreringen. Ikke noe man må ha, men et pluss. Hdmi er såvidt jeg vet ganske standard. Den nye strømkontakten er vel også noe som er ment som en standard, og ikke nvidia sin ide.
I starten var Gsync en propietær løsning som hadde egen hardware i monitorene. Dagens løsning er enklere mener jeg men fortsatt låst til Nvidia. Det er derfor jeg personlig foretrekker løsninger som alle kan bruke og er ikke låst til noe.
Lenke til kommentar

Det har vært mange tilfeller av svidde 8-pin opp gjennom også. Det er bare at disse ikke har vært knyttet mot bruk av et adapter felles for alle shippede kort i serien og har i stedet endt opp i supportforum for diverse produsenter av PSU.

I følge NVIDIA skyldes feilen brukerfeil og 1 per 2500 koblinger av kabelen er berørt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...