Gå til innhold

Vurderer å nekte å jobbe ut fra hjemmekontor - er jeg vanskelig?


Gjest d0353...0be

Anbefalte innlegg

Jeg er skeptisk til sjefens økonomiske vurderinger her. Selv med dagens strømpriser så utgjør vel kostnader til oppvarming en liten brøkdel av de ansattes lønn (og forhåpentligvis produksjon). Hvis man gjør et tiltak som sparer «X» og som har en ukjent påvirkning/skalering på f.eks. «20X» så er det mye risiko for liten gevinst. Det må sies at jeg har prøvd hjemmekontor over lang tid og jeg mister gløden etterhvert.

Ideer:

1. Bolk av en liten bit av kontoret og la deg (og evt andre) jobbe der?

2. Godta at kontoret er noen grader kaldere enn normal kontor-temperatur, ta på deg ullgenser og tøfler og jobb der (jeg synes vanligvis at kontor er for varme).

3. Foreslå at sjefen leier inn plass på et lite kontor-fellesskap (sammen med andre firma) slik at du får bare den plassen du trenger ute av heimen heller enn å varme opp et stort lokale «bare for deg».

4. Foreslå at noe av det firmaet sparer på å kutte strøm går til å bygge en jobbebod i hagen din, lage et kontor i kjelleren, støykansellerende hodetelefoner, eller sydentur til de ansatte (med familie) så barn og ektefelle blir med på prosjektet og ser verdien av å ikke mase på deg når du jobber.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klart det går mer utgifter i strøm på og ha hjemmekontor,og alt ustyret trekker noe strøm, skal arbeidstaker stå for dette, det skal gjeren holdes varme i et ekstra som som før ikke trengte varme, så selv om det er små utgifter så er det forsatt utgifter som arbeidstaker ikke hadde før.  

du må og sette av areal til dette, personelig hadde det vært uaktuelt med en laptop i stua til arbeid, så for et godt hjemmekontor trenger du en god pult , stol og mist et par sikklige skjermer til og kunne jobbbe, så her er det enda flere utgifter. om man ikke allerede har et kotor så må dette bygges, enda mer utgifter, så om jobben krever hjemmekontor så må jo alt dette dekkes av jobben, gitt at man faktisk har plass til dette.


 

Lenke til kommentar

Det vil alltid være forskjell fra person til person, men i det store og hele så vil den lille økning av strøm i hjemmet (selv hvis du ellers ville ha dagsenket temperaturen) være spart inn igjen i reduserte reisekostnader. Hvis du prøver å varme opp et uisolert telt midt på vinteren så er det kanskje dyrere enn å ta bussen til jobb, men det er nok unntaksvis at strømkostnaden økes mer enn de fleste sparer på transport til og fra jobb med bompenger, drivstoff og verditap på kjøretøy etc.

Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (På 1.1.2023 den 7.07):

Din er kanskje, men det betyr ikke at alle andre sine er

Når en av hoved-begrunnelsene er at det er forstyrrelser fra familie og barn som er hjemme i samme tidsrom, så kan man vel anta et boligen er oppvarmet uansett..
Eller, det finnes jo alltids muligheten at familie og barn er hjemme på dagtid uten å varme opp huset, men det høres noe usansynlig ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...