Gå til innhold

Makroner fra Eldorado


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (13 minutter siden):

Begge deler er vel bare et butikkmerke for Norgesgruppen, så det er butikkene som har lurt til seg en høyere pris.

Et annet eksempel er FirstPrice og Eldorado Hakkede Tomater. Begge er like store, ingredienslisten er identisk, og det samme er næringsinnholdet. Men Eldorado-varianten er dobbelt så dyr.

Lenke til kommentar

Var innom Pascal ved slottet for noen år siden. Testa ut et par makroner der, men de var relativt smakløse. Eldorado sine har mye smak og er veldig gode. Er det akkurat samme produktet mon tro, bare forkledd i Jacobs esker? Norgesgruppen har både Jacobs og Eldorado merker, så da bruker jeg disse navnene. Slikt flisespikkeri er jeg ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (8 timer siden):

Jeg ser at Jacobs har tatt over kontrollen på makroner i dagligvarebutikkene. Jeg pleide å kjøpe Eldorado sine 6 pk. på Kiwi til ca. 35 kroner men nå er det tydeligvis ikke lenger mulig å få seg noen rimelige og gode makroner da Jacobs jo nesten er dobbelt så dyrt. Har Jacobs på tvilsom måte lurt til seg markedsandeler her? 

Hvis Eldorado hadde sekspakning til ca 35 kr, så er det faktisk billigere å kjøpe Jacobs' tolvpakning til 65. ;) 

https://meny.no/varer/bakeri/boller-og-smakaker/makroner/makroner-franske-7035620049477

Det kan godt hende det er samme produkt, siden begge deler er EMV. Jacobs spiller på Jacobs-butikken på Holtet i Oslo, som er en av de bedre matbutikkene i byen. I teorien burde jo Norgesgruppen legge litt mer sjel i det de gir ut under Jacobs-navnet, og da disse produktene ble lansert var det nettopp det de sa de skulle gjøre også

Om det stemmer i praksis? Hvem vet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...