Gå til innhold

Hvilke bank å velge?


Gjest Slettet-rkAWFlID

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-rkAWFlID

Hallo!

Jeg må åpne en norsk bankkonto. Det er bare å sette inn månedslønnen til lønnen, bruke bankkort og ha Bank-id.

Jeg har vært i kontakt med:

Nordea og Sparebank.

Noen som har erfaring med disse bankene, som er den som tar færre provisjoner, at bank-id fungerer bra og som har enkel nettbank.

Tussen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg kan anbefale Handelsbanken. Det er en veldig god bank med veldig gode rådgivere.


Har vært kunde hos Handelbanken siden jeg fikk mitt første debetkort  som 15 - 16 år gammel. 

Appen på mobil er også ganske god og oversiktlig. 

Handelbanken har også vært blant bankene med mest fornøyde kunder i mange år.

Så jeg kan anbefale Handelsbanken helhjertet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Som en god allround privatbank så har jeg hatt SBanken i årevis og har vært veldig fornøyd med gode vilkår og upåklagelig service hver gang det har vært noe. DNB kjøpte dem opp her litt tilbake, men banken har beholdt alle de gode egenskapene enn så lenge siden DNB har valgt å videreføre merkevaren. For meg er det helt utenkelig å hoppe direkte til DNB som bankforbindelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lihuara skrev (1 time siden):

Noen som har erfaring med disse bankene, som er den som tar færre provisjoner, at bank-id fungerer bra og som har enkel nettbank.

BankID fungerer like bra uansett hvem du velger. Det kan være litt tungvint å sette opp aller første gang, men så snart alt er satt opp, fungerer det svært greit og enkelt.

Uansett hvilken bank du går til, vil BankID fungere på tvers. Jeg kan eksempelvis bruke BankID fra SBanken eller SR-bank for å logge meg inn på alle mine ulike bank-forbindelser. Jeg kan også bruke den samme for å logge meg inn i NAV, Altinn, diskusjonsforumet til TU-Media, etc. 

Dersom du allerede har en annen bank-id som virker, trenger du ikke bestille ny.

Ønsker du færrest mulig avgifter/gebyr, vil jeg anta det lønner seg å gå for en ren nettbank. Da har du riktignok ingen filial å gå til, og ikke mulighet til å oppsøke fysisk for å få hjelp. Til gjengjeld blir det billigere! 

Tradisjonelt sett ville jeg råder deg til å gå til S-Banken, men nå som DNB har kjøpt de opp, er jeg litt mer usikker ... 

Det er forresten svært lett å bytte bank senere om du er misfornøyd. Og slettes ikke uvanlig å være kunde i mange forskjellige banker. 

Lenke til kommentar

Til den bruken er det veldig små forskjellar mellom bankane. Nokre har årsgebyr på VISA-kort. Om du skal bruke kredittkort i utlandet så er kanskje det noko å tenke på. Avhengig av kor mykje du kjem til å bruke banken så ville eg hatt kvalitet på nettbank og mobilbank med i tankane.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rkAWFlID
qualbeen skrev (19 timer siden):

BankID fungerer like bra uansett hvem du velger. Det kan være litt tungvint å sette opp aller første gang, men så snart alt er satt opp, fungerer det svært greit og enkelt.

Uansett hvilken bank du går til, vil BankID fungere på tvers. Jeg kan eksempelvis bruke BankID fra SBanken eller SR-bank for å logge meg inn på alle mine ulike bank-forbindelser. Jeg kan også bruke den samme for å logge meg inn i NAV, Altinn, diskusjonsforumet til TU-Media, etc. 

Dersom du allerede har en annen bank-id som virker, trenger du ikke bestille ny.

Ønsker du færrest mulig avgifter/gebyr, vil jeg anta det lønner seg å gå for en ren nettbank. Da har du riktignok ingen filial å gå til, og ikke mulighet til å oppsøke fysisk for å få hjelp. Til gjengjeld blir det billigere! 

Tradisjonelt sett ville jeg råder deg til å gå til S-Banken, men nå som DNB har kjøpt de opp, er jeg litt mer usikker ... 

Det er forresten svært lett å bytte bank senere om du er misfornøyd. Og slettes ikke uvanlig å være kunde i mange forskjellige banker. 

Jeg har bare nettbanker i et annet land, men hvilke i Norge finnes det?

Tusen takk

Endret av Slettet-rkAWFlID
Lenke til kommentar

Kjapt søk på play store (noen kan sikkert gjøre tilsvarende på apple), viser at de fleste virker å ha velfungerende mobilbanker.
Kanskje kan det være greit å ha en filial i nærheten, kommer litt an på hvilke behov du har.

Sitat

Score på play.google.com

DNB 4,5
SpareBank 1 4,6
Nordea 4,4
sbanken 4,2
Handelsbanken 4,4
Danske Bank 3,8

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...