Gå til innhold

best størrelse for gamingskjerm?


Student3211

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

1 hour ago, Student3211 said:

sitter rett foran et bord, ps5

Personlig er jeg ikke noe fan av kurvede skjermer, så det kommer vel an på preferanse.

Oppløsningen kan være enten 1440p eller 2160p (4K), men jeg holder mest en knapp på 1440p fordi det er en grei balanse mellom pris og ytelse. Tipper 1440p supporten til PS5 blir temmelig mainstream, ellers blir 1080p nødvendig, med mindre monitoren takler 4K inn og skalerer det ned til 1440p.

Teknisk sett er 27" mer enn stort nok. Bruker selv normal 24" på en armlengs avstand. Har en 32" monitor stående som enda ikke er tatt i bruk, sikkert grunnet at jeg bruker dual 24". Sitter du nært nok er det kjipt å slite ut nakkemusklene med en 32", men en del folk klarer å begrense det til å bevege bare øynene. En kan jo også prøve å flytte skjermen litt bakover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Student3211 skrev (4 timer siden):

Hei!

ville dere gått for en 27 eller 32 tommer skjerm for konsoll gaming? og flat eller curved? vi kan si at alle har like spesifikasjoner 

Jeg vil si dette er et valg du må ta basert på hvilken oppløsning du ønsker på skjermen, og så må du vurdere det utifra hva du har råd til mtp. skjermkort, cpu osv. 

Skal du ha 4k skjerm f.eks. så bør du kjøpe et skjermkort som takler en slik oppløsning, ellers er det pent lite poeng i å kjøpe en slik skjerm. 

Jeg personlig foretrekker 27" med 2560 x 1440 i oppløsning. Dette fordi jeg rett og slett ikke har råd til å drive å spille på en 4k skjerm. Det blir rett og slett for dyrt for min lommebok å spille i en høyere oppløsning. 

Her har jeg rett og slett ikke lest førsteposten jeg siterte :rofl:

Spørsmålet her blir hva du selv ønsker. Skal du sitte veldig langt vekke fra skjermen er det greit med en 32 - 50" vil jeg si. Skal du sitte nært den så er det greit med 27".

Curved skjerm er en preferanse. Jeg har ikke testet curved enda så jeg kan ikke si om jeg vil anbefale eller ikke. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Sitter normalt? nære når jeg spiller med mus og tastatur. Har ganske smal pult fra ikea. Når jeg spiller med kontroller jekker jeg meg bakover og slapper av mer, men har nok ansiktet under 1m fra skjermen uansett. 

Har samsung skjerm med ganske hissig curve 1800r. Mulig flat 32" føles stort når man er på det nærmeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...