arne22 Skrevet 19. november 2022 Del Skrevet 19. november 2022 Hvis man tester med html koden på w3scools så tar det 2 sekunder å finne feilen. Vet ikke om det går å poste html kode på dette forumet, men det går jo an å prøve. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1929889-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-bygging-av-nettside-og-domene/page/3/#findComment-26534710
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 19. november 2022 Del Skrevet 19. november 2022 (endret) Ludvig86 skrev (5 timer siden): Hei igjen! Kjøpte domene hos Domeneshop til en grei årspris, og tenkte å lære meg HTML/CSS for å prøve å lage en side selv. Dette hadde jeg interesse for før i mine "yngre dager", så det er artig å friske opp dette i dag. Jeg ser en god del videoer og prøver å ta notater og lage meg ett "cheatsheet" som jeg kan bruke underveis i opplæringen. Men jeg har stått på noe jeg lurer på. I bildet under her, så blir "<" rød med en gang jeg skriver den, og om jeg fortsetter å skrive, så blir "</body" rød, noe som indikerer feil. Men jeg klarer ikke å se hva det er som får opp feilmerkingen/rødfargen. Noen som har noen råd? Det programmet indikerer er nok bare at med en gang du skriver en påbegynnende tag (altså <), så validerer programmet HTML-koden din og sier at her er det en tag "uten innhold" og som ikke er avsluttet. Når du fortsetter å skrive skjønner programmet at du er "underveis" i påbegynte tag, men validerer HTML'en videre. Da skriker den om at du har en åpen tag (som ikke er avsluttet), men flytter fokuset til neste tag i HTML-koden, og det er tilfeldigivs </body>. Det er ikke noe å bry seg om. Kun til hjelp, slik at du skal huske på å skrive korrekt HTML-syntax. Straks du har skrevet ferdig (altså avsluttet img-tagen din) så vil du nok se at den rød-markerte </body> tagen blir blå igjen. For da er HTML-koden validert til å være korrekt syntax. Endret 19. november 2022 av Fustasjeopphengsforkobling Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1929889-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-bygging-av-nettside-og-domene/page/3/#findComment-26534730
Ludvig86 Skrevet 27. november 2022 Forfatter Del Skrevet 27. november 2022 Hei igjen! Siden jeg allerede har denne tråden så bare spør jeg her. Jeg sliter litt med å finne ut hva som er feil i kodene mine. Er i ferd med å lage en enkel hjemmeside for ett band, og prøver å få til en navigasjons-linje på toppen av siden. Men i CSS arket mitt får jeg ikke til å få frem det jeg vil på siden. Skal ikke bl.a. de sorte punktene bli borte, og teksten skal stå på en linje nå? Jeg klarer ikke å se hva som gjør at det ikke reagerer. Takk for innspill! Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1929889-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-bygging-av-nettside-og-domene/page/3/#findComment-26540586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå