Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekktrykk


u_u

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første og siste linje er nok det som er standard. Det som står på den andre linjen er jeg ikke sikker på, du må nesten se i manualen til bilen hva de mener om den. Saken er vel at å bruke lavere trykk gir mer rullemotstand og dermed lavere rekkevidde på en elbil og derfor er anbefalt trykk satt forholdsvis høyt.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Zeph skrev (54 minutter siden):

Er det vanleg at trykket er anbefalt likt for lite og full last? Synest alltid det er litt høgare med full last.

Hos meg er det vesentlig høyre anbefalt trykk med full last vs vanlig last, men det kan vel kanskje være noen lavprofildekk eller lignende.. 2,8bar/41PSI er vesentlig høyere en det jeg har på min Audi 80, hvor det er 30PSI uten last men opp mot 34PSI med last..  Dette uten at jeg er for sikker :) Men det er min teori.

Lenke til kommentar

https://www.tirereview.com/indirect-tpms-imports/

Sitat

Indirect Tire Pressure Monitoring Systems (TPMS) are the systems that do not have air pressure sensors inside the tires. Rather, they detect a low tire by comparing relative wheel speeds via the Anti-lock Brake System (ABS) wheel speed sensors. When a tire loses air, its diameter decreases slightly.

Eg har hatt det på dei siste to bilane (Skoda). To ganger har eg fått dekktrykkvarsel utan at det var noko feil. Då stoppar eg, sjekker trykk og resetter igjen om alt er OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...