Gå til innhold

går det å komme i BIOS v/oppstart med trådløst tastatur?


Anbefalte innlegg

med vanlig kablet tastatur bruker man jo Del tasten men funker ikke med trådløst såvidt jeg ser. Er det noe med at USB dongle evt. ikke blir initiert før etter at operativsystem er oppe å går, eller fins det innstillinger i BIos relatert til dette,  eller alternative taster å trykke for å få det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er pinlig, men det funker (med Del) her og visst :blush:

Logitech K400+

Asrock 970 Exstreme2

gud vet om jeg surret/forvekslet med en annen pc jeg prøvde på for en stund siden, og så har "problemet" vedvart i tankene. Har ikke prøvd/hatt behov i mellomtiden.

Da setter jeg denne tråden som "løst" :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du fant jo ut av det men var borte i noe tilsvarende på et ASUS hovedkort for noen år siden og der var løsningen å endre (øke) ‘Delay’ i BIOS for hvor lenge meldingen ‘Press DEL to enter BIOS’ skulle vises. Nevner det i tilfelle du/noen andre likevel skulle oppleve problemet sporadisk. 😊

(Aner ikke om Asrock har en slik innstilling men…)

Lenke til kommentar
NoBo skrev (6 timer siden):

Du fant jo ut av det men var borte i noe tilsvarende på et ASUS hovedkort for noen år siden og der var løsningen å endre (øke) ‘Delay’ i BIOS for hvor lenge meldingen ‘Press DEL to enter BIOS’ skulle vises. Nevner det i tilfelle du/noen andre likevel skulle oppleve problemet sporadisk. 😊

(Aner ikke om Asrock har en slik innstilling men…)

ja det kan være et moment.

også sett issue om å påse at "USB legacy devices" er enablet i Bios-innstillingene. (enablet er vel default i utgangspunktet(?), men folk kan jo ha tuklet med det, og glemt det igjen.

jeg mistenker også at ikke alle typer/merker av trådløse tastatur, nødvendigvis fungere med Del, kanskje avhengig av alder og/eller konstruksjon.

btw, så hvis noen som leser her har problem med slikt, er tråden fortsatt åpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...