Gå til innhold

Får lilla/grønt skjær på Dolby Vision


Anbefalte innlegg

Jeg har en LG C1 og har tilkoblet en Lenovo Legion 5 Pro med nvidia 3070 kort med winows 11. Begge disse skal kunne vise DV. Alt av HDR er påslått i windows og jeg har også aktivert 10bit i nvidia-driverne. Jeg har rett kabler. Likevel får jeg altså fargefeil på DV media. Testet med VLC og et par andre program. Har testet på Netflix, men vet ikke hvordan jeg kan se om DV er aktivert der. Det ser ialle fall bra ut der. Noen som kan fortelle meg hvor det går galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver selv at det ser bra ut i Netflix...

Fra Techradar: "C1 OLED støtter de fleste HDR-variantene, inkludert HDR10, Dolby Vision og HLG. Det viktigste unntaket er HDR10+. Det betyr at du ikke får oppleve serier fra Amazon Prime på deres beste, men fra tjenester som Netflix, Vudu og Disney+ får du glede av Dolby Vision-innholdet."

Kan det tenkes at det du spiller av i VLC egentlig er HDR10+?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nei, det er Dolby Vision. Er det noen måte å se om Netflix faktisk spiller av i DV? Er det DV hvis materialet spilles av eller sendes en standard versjon hvis Netflix ikke finner en DV-kompatibel skjerm? Google var faktisk ikke til mye hjelp her.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...