Gå til innhold

Kraftselskapene sparer mindre på vannet – NVE fortsetter dialogen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (6 timer siden):

Kanskje en kunne gjort det slik at om prisen i en region i Norge var over 200 øre så stengte en kablene til utlandet en stund.

Du mener sånn som de gjør i andre land?

Vi importerer nesten ingenting fordi andre land ikke vil eksportere, men Norge MÅ eksportere på grunn av en avtale som kun Norge må forholde seg til...
Kutt eksporten allerede, inntil de får opp kjernekraften igjen, og faktisk kan tilby oss noe. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vanvittig at du og jeg skal betale regninga for kraften som eksporteres til Tyskland / England! I tillegg risikerer vi tidenes dyreste regninger og en / flere mulige strøm-utkoblinger!
VANVITTIG at regjeringen ikke setter inn strakstiltak.

Lurer på hvor mange personer regjeringen er villige til å drepe i vinter? Dette er vel da snakk om overlagt drap?

Prisene gikk opp igjen i dag, eneste jeg kunne gjøre var å dra en tykk genser over hodet og bruke tøfler. Og uansett MÅ jeg fyre sånn at det ikke blir problemer med alt i huset fra vann til konas blomster!  

Endret av Woff
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det kan bli betraktelig verre, vi er visstnok ikke langt unna å nå makspris.

Sitat

Norge har en tilfredsstillende høy fyllingsgrad for denne tiden av året, og selv med energikrisen i Europa anser Statnett situasjonen til å være under kontroll. Kraftsituasjonskartet står i normal status for alle de fem norske prisområdene.

Det er en mager trøst for strømkunder som er frustrert over høye strømpriser, og en analyse som EnergiWatch har gjort av tallene på kraftbørsen Nord Pool avdekker også noen urovekkende signaler om situasjonen i kraftmarkedet.

https://energiwatch.no/nyheter/politikk_marked/article14673486.ece

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...