Gå til innhold

Kunstig intelligens vant kunstkonkurranse


Anbefalte innlegg

arne22 skrev (1 time siden):

Det man bør unngå, det er å bruke store mengder penger på snobbekultur med lite innhold for folk flest

Det er vell stikkordet. Jeg liker og ta meg en tur på galleri når jeg er utenbys. Synes selv at det er mye bedre nivå på ting nedover Europa. Ting blir ofte lagd for det skal være fint og interessant. Gjerne tankevekkende også, sist jeg var på i den kategorien var Family of Man i Luxembourg. Tankevekkende og vakkert. Jeg gidder ikke å betale for å bli provosert, som jeg har opplevd en del i Bergen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aiven skrev (2 timer siden):

En kar som har laget tegneserie med tegninger fra Midjourney, ligger på første plass på bestselgerlista til Amazon, under gratis tegneserier. 

Det er helt vilt. Teoretisk sett skal en sånt redskap øke mangfoldet og kvaliteten på underholdning/kunst. Det finnes nok mange som har gode historier de vil fortelle, men mangler evner og tid til å faktisk lage det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
arne22 skrev (13 timer siden):

Man må vel kunne stille spørsmål om dette er fornuftig bruk av skattebetalernes skattepenger

Absolutt. Du synes å legge til grunn at skattepenger brukt på kultur som engasjerer få er snobberi og galt.

Jeg tenker kanskje at Kurt Nilsen og Lisa Isaito og Jo Nesbø er kultur som veldig mange liker, og som kan finansieres ved kundene selv betaler hva det koster.

Hva gjelder vår nasjonal-opera så er det en helt spesiell tomt som kanskje handler like mye om «landets selvfølelse» og turisme som det rent opera-faglige. 75% av billetten på operaen er sponset. Som betyr at i et rent marked så måtte opera være enda mer eksklusivt (som betydde at man måtte skalere ned antall besøkende), eller man måtte ha gjort ting billigere.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/6ngALO/vil-ha-dyrere-billetter-i-den-norske-opera-ballett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...