Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford focus 1.0 Vignale ECOBOOST


Mandarb

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har planer om å kjøpe en stasjonsvogn og har sett litt på Ford Focu 1.0 Vignale ECOBOOST. Noen som har noe erfaring om bilen, eller har tips til lignende biler? Den jeg vurderer nå har gått 49 000km og koster en 240 000kr. Tenker maks pris på rundt 350 000. Finner omtrent ingen el biler og er litt usikker på om hybrid er verdt å skaffe. På forhånd takk for svar :)

Kristian 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så litt i et utenlandsk forum. Ser ut til at der kan være problem med at hvis oljen er dårlig eller av feil type så ryker reg-reimen for tidlig. Det jeg tenker om dette er at denne 1.0 motoren er en jeg ikke vil ha.

En kan kanskje vurdere det opp mot at den har lavt forbruk, slik at det likevel kan være greit i forhold til andre?

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Mandarb skrev (På 31.8.2022 den 12.09):

Finner omtrent ingen el biler og er litt usikker på om hybrid er verdt å skaffe.

(Min understreking)

Kommer helt ann på bruksmønsteret.

Mest langkjøring (vesentlig lenger enn WLTP på ladbar hybrid): Kjør bensin (eller aller helst helelektrisk)

Mest lokal småkjøring: Kjør ladbar hybrid (eller aller helst helelektrisk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Svein M said:

Så litt i et utenlandsk forum. Ser ut til at der kan være problem med at hvis oljen er dårlig eller av feil type så ryker reg-reimen for tidlig. Det jeg tenker om dette er at denne 1.0 motoren er en jeg ikke vil ha.

En kan kanskje vurdere det opp mot at den har lavt forbruk, slik at det likevel kan være greit i forhold til andre?

Det er viktig at serviceintervall overholdes og at det brukes riktig type olje, men dette gjelder ikke bare Ford. Mercedes har enkelte modeller med registerkjede som kan ryke dersom serviceintervall og/eller riktig motorolje brukes, men om dette er fulgt er det ikke noe problem

Dette er sannsynligvis snakk om en 2019-modell og jeg vil anta at serviceintervall er overholdt og utført på merkeverksted. Når registerreimen uansett ikke skal byttes før etter 10 år/240.000 km så er det jo ikke noe problem, bare selge den i litt god tid så man slipper den kostnaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...