Gå til innhold

Microsoft sier at Xbox Series X/S-prisen forblir uendret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (9 timer siden):

Du har gjentatte ganger påstått at man ikke har noen grunn for å kjøpe spill til xbox da alt kommer på gamepass.

Nei, det har jeg aldri skrevet. Jeg har skrevet at GP har en høy verdi, og lønner seg om du uansett skal kjøpe noen spill som er på tjenesten. Jeg har heller aldri skrevet at alt kommer på GP, da dette på ingen måte er tilfellet. 

Jeg har skrevet at jeg personlig kun har kjøpt digitalt de siste årene, derav hadde jeg gjerne sett at xboxen jeg viser til over ble lansert. Men, jeg kjøper gjerne key fra 3. part om det er billigere. Utelukkende fordi jeg har råd og fordi jeg ikke gidder forholde meg til fysiske plater. Andre har andre behov. 

Andre har imidlertid i diskusjoner om GP påpekt viktigheten av å eie fremfor å leie, og hvor bra fysisk disk er. 

Ingen ting av dette endrer det faktum at PS5 med drev er dyrere enn SX. Og, at prisene på begge er økt, når prisene på Xbox og Nintendo forblir de samme. 

Prisdiferansen mellom SX med drev og PS5 uten er mindre enn kostnaden på drevet. Altså tar Sony seg ekstra betalt også for den uten drev, selv om den koster mindre. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (21 minutter siden):

Prisdiferansen mellom SX med drev og PS5 uten er mindre enn kostnaden på drevet. Altså tar Sony seg ekstra betalt også for den uten drev, selv om den koster mindre. 

Så du påstår altså at om xbox kommer med en uten diskdrev så vil denne koste mindre enn en ps5 digital? 

Lenke til kommentar
Iki skrev:
Terrortor skrev (1 time siden):

Mange måter man kan vri og vende det. Om man skal ha next gen console med diskdrev, så er PS5 nå dyrere enn Series X. Eller?

Om man skal ha med diskdrev så koster den da altså 5.900,-

 

Hva gjør du om du ønsker en series x uten diskdrev?

Hvordan er det relevant? Hva gjør du om du ønsker en PlayStation som er billigere, men kjører 1080p med høy refresh rate? Du kan vri og vende så mye du vil, men Sony satt opp prisen og MS gjorde ikke det. Ergo, versjonen med diskdrev er nå dyrere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (21 timer siden):

Gir da MYE mer mening enn å sammenligne Series S med PS5 digital (som bla fyren over her gjør). Der er det jo faktisk en hardware-forskjell, noe det IKKE er mellom PS5-versjonene. Den bittelille forskjellen mellom X og PS5disc synes jeg ikke er stort å rope buu for akkurat, og Iki har jo faktisk et poeng med at man fortsatt får en fullt speccet PS5 for mindre enn Series X.

Å sammenligne en Xbox series S med PS5 er NESTEN å sammenligne ps4 mot ps5..... 

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Terrortor skrev (16 minutter siden):

Hvordan er det relevant? Hva gjør du om du ønsker en PlayStation som er billigere, men kjører 1080p med høy refresh rate? Du kan vri og vende så mye du vil, men Sony satt opp prisen og MS gjorde ikke det. Ergo, versjonen med diskdrev er nå dyrere.

Da kjøper du en digital utgave av ps5, da denne er billigere og lett kan kobles til en 1080p skjerm, som da i flere spill øker fps.

Eller skulle det være et forsøk på å si at xbox series S kjører spill i høyere fps enn en series x?

Igjen. Sony har den billigste nestegenerasjons konsollen, med samme ytelse som Microsoft. Selv etter å ha satt opp prisen.

Lenke til kommentar
Iki skrev:
Terrortor skrev (16 minutter siden):

Hvordan er det relevant? Hva gjør du om du ønsker en PlayStation som er billigere, men kjører 1080p med høy refresh rate? Du kan vri og vende så mye du vil, men Sony satt opp prisen og MS gjorde ikke det. Ergo, versjonen med diskdrev er nå dyrere.

Da kjøper du en digital utgave av ps5, da denne er billigere og lett kan kobles til en 1080p skjerm, som da i flere spill øker fps.

Eller skulle det være et forsøk på å si at xbox series S kjører spill i høyere fps enn en series x?

Igjen. Sony har den billigste nestegenerasjons konsollen, med samme ytelse som Microsoft. Selv etter å ha satt opp prisen.

Haha, Nei, var et forsøk på å si at du bare velger hvilke produkter du vil sammenligne slik at det passer din egne forutinntatte overbevisning. Vil man ha en next maskin med diskdrev, så er PS nå dyrere enn MS. Ferdig snakket. Ganske artig at man hypotetisk sett er såpass sonypony at man har helt skyggelapper hva det gjelder deres anti-consumer oppførsel.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (7 minutter siden):

Rimelig forutsigbar tråd :p

Digital utgaven til Sony har jo vært rimeligere hele tiden uansett?  Så ikke noe forandrerer seg bortsett fra at Sony setter opp prisene. Microsoft og Nintendo gjør ikke det. Ferdig?

Burde være det, men husk at det er en bra ting at de setter opp prisene, for nå er prisen på PS5 uten drev nærmere prisen på Series X med drev... Eller noe slik. 

 

Endret av Serpentbane
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev:
barezell skrev (7 minutter siden):

Rimelig forutsigbar tråd :p

Digital utgaven til Sony har jo vært rimeligere hele tiden uansett?  Så ikke noe forandrerer seg bortsett fra at Sony setter opp prisene. Microsoft og Nintendo gjør ikke det. Ferdig?

Burde være det, men husk at det er en bra ting at de setter opp prisene, for nå er prisen på PS5 uten drev nærmere prisen på Series X med drev... Eller noe slik. 

 

Ja, nettopp.. Det at Sony velger å lempe økte kostnader over på konsumentene sine som et stort F you (som de alltid gjør), det er kjempepositivt. Fordi om man sammenligner en PS5 uten diskdrev med en SeriesX MED diskdrev så er nå prisen lik. Eller noe sånt?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Terrortor skrev (2 timer siden):

Haha, Nei, var et forsøk på å si at du bare velger hvilke produkter du vil sammenligne slik at det passer din egne forutinntatte overbevisning. 

Jeg sammenligner de to nyeste konsollene fra Sony og Microsoft, som har samme ytelse når det gjelder spill.

Begge er samme generasjon, begge fungerer likt.

Terrortor skrev (2 timer siden):

Ja, nettopp.. Det at Sony velger å lempe økte kostnader over på konsumentene sine som et stort F you (som de alltid gjør), det er kjempepositivt. Fordi om man sammenligner en PS5 uten diskdrev med en SeriesX MED diskdrev så er nå prisen lik. Eller noe sånt?

Ja, eller de kunne startet med en høyere pris, slik som Microsoft? Er Microsoft forbrukerfiendlige da? Hva med at Microsoft tar over dobbelt så mye for at du skal få utvidet lagringen din? Hva med at Microsoft ikke lar deg kjøpe en maskin som er billigere? Nei det bryr vi oss ikke om, for det er jo Microsoft. Her skal vi jo være hyklere hele gjengen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev:
Terrortor skrev (2 timer siden):

Haha, Nei, var et forsøk på å si at du bare velger hvilke produkter du vil sammenligne slik at det passer din egne forutinntatte overbevisning. 

Jeg sammenligner de to nyeste konsollene fra Sony og Microsoft, som har samme ytelse når det gjelder spill.

Begge er samme generasjon, begge fungerer likt.

Terrortor skrev (2 timer siden):

Ja, nettopp.. Det at Sony velger å lempe økte kostnader over på konsumentene sine som et stort F you (som de alltid gjør), det er kjempepositivt. Fordi om man sammenligner en PS5 uten diskdrev med en SeriesX MED diskdrev så er nå prisen lik. Eller noe sånt?

Ja, eller de kunne startet med en høyere pris, slik som Microsoft? Er Microsoft forbrukerfiendlige da? Hva med at Microsoft tar over dobbelt så mye for at du skal få utvidet lagringen din? Hva med at Microsoft ikke lar deg kjøpe en maskin som er billigere? Nei det bryr vi oss ikke om, for det er jo Microsoft. Her skal vi jo være hyklere hele gjengen...

Det var ikke det samtalen dreide seg om. Hvem har sagt at jeg IKKE bryr meg om disse tingene? Diskusjonen gikk på en spesifikk handling fra Sony sin del og hvordan det slo ut sammenlignet med konkurrentene. Ikke mer, ikke mindre. Det at du kaller ANDRE hyklere er utrolig morsomt. Da istedet for å innse feil så bare bytter du samtale til det som passer din agenda. Jeg har forøvrig ikke noen av disse maskinene, da jeg spiller på pc. Syns bare det er utrolig fascinerende at folk velger å forsvare store internasjonale selskaper når de forsøker å utnytte dem.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (5 timer siden):

Jeg sammenligner de to nyeste konsollene fra Sony og Microsoft, som har samme ytelse når det gjelder spill.

Begge er samme generasjon, begge fungerer likt.

Ja, eller de kunne startet med en høyere pris, slik som Microsoft? Er Microsoft forbrukerfiendlige da? Hva med at Microsoft tar over dobbelt så mye for at du skal få utvidet lagringen din? Hva med at Microsoft ikke lar deg kjøpe en maskin som er billigere? Nei det bryr vi oss ikke om, for det er jo Microsoft. Her skal vi jo være hyklere hele gjengen...

Hæhæhæ, OMG. 

Sony, storfavoritt i konsollkrigen med over dobbelt så mange solgte enheter, og som burde vært skråsikre på seg selv ved lansering av PS5 viste ingen tegn på dette. Jeg kan si mye om hva jeg mener om Sonys opptreden under lanseringen, men som bransjeleder i dette segmentet lanserte heller ikke Sony noen pris, de ventet heller på at underdogen Xbox lanserte sine priser, OG MATCHET PRISENE PÅ ØRET for den mest sammenlignbare modellen. Eller, øre blir feil, for her hjemme var den dyrere fra dag en. 

Så fikk man en PS5 uten drev med lavere produksjonskostnader (der bruker MÅ betale mer for spillene i Sonys egen butikk fremfor 3. part) som Sony dermed kunne prise litt lavere, kjekt om man klarer seg uten drevet. Et fint tilbud.

Men, da har du fjernet noe fra produktet, greit for noen, ikke for andre. Men, dette produktet har også gått opp i pris og ligger nå næremere SX som leveres med drev, og PS5 med drev som er mest sammenlignbar er og blir en god del dyrere.

MS valgte en annen modell der de gikk litt lenger. For de som syntes den nye konsollgenerasjonen lå høyt i pris så justerte de enda mer på innholdet for de som hadde andre behov enn de som kjøpte SX. Hvis vi skal diskutere pris og hva det koster å komme inn på platformen og hva som er mest kundevennlig så har ikke du enerett på å definere hvilke fjernede komponenter som teller og ikke. Faktum er at de lar folk kjøpe en maskin som er langt billigere. En prisforskjell som har langt større betydning for folks betalingsevne, men med noen andre premisser ift ytelse. En langt viktigere mulighet for mange, der Sony ekskluderer dette markedssegmentet helt. Hvis det er dit du skal dra denne for hver post mer tåpelige diskusjon. 

Igjen, faktum forblir at Sony som den eneste har økt prisene, de andre to har ikke. Jeg "tar" ikke Sony for dette, jeg har ikke kritisert dem for dette, jeg ser resten av markedet, det er det de har valgt å gjøre.

Men jeg sitter ikke og forsvarer en prisoppgang ned nebb og klør og nermest får det til å høres ut som en bra ting. Og det hadde jeg ikke gjort om det var MS som skrudde opp prisene heller.

Jeg var for eksempel veldig klar på at MS priset XBONE for høyt, selv om de inkluderte ting som økte produksjonskostnadene og jeg kunne forstå prisen. 

Det samme tror jeg gjelder Sony her, de designet et maskin som var kostbar å produsere, men valgte å ta et større tap ved å matche MS på pris. Så klarer de ikke lenger å holde denne prisen, de har problemer med å levere, og satser på at de med best råd kjøper først.

Endret av Serpentbane
  • Liker 7
Lenke til kommentar
19 hours ago, Iki said:
21 hours ago, Serpentbane said:

Uansett hvordan man formulerer det så er det et faktum at man med drev betaler mer for PS5. Skjønner ikke hvorfor man skal avskrive dette faktum, for mange velger å kjøpe med drev. Ja, man kan fremdeles kjøpe en variant der prisen(ish) av drev er trukket i fra, men det er og blir da en ikke direkte sammenlignbar vare uansett hvordan man snur og vender på det. 

Da må også Series S telle i diskusjonen, fordi de som kjøper denne ikke har behov for noen av funksjonene som finnes på X. Ja, den er svakere enn SX, men om man skal spille på en 1080 skjerm så betyr det kanskje ikke så mye.

Faktum er at begge PS5 modellene ble dyrere, og for de som ønsker drev er den ganske mye dyrere enn SX. Hvorfor "forsvare" dette som at det er en helt grei utvikling? Joda, det er murringer i markedet, men som forbruker synes ikke jeg det er kjekt å betale mer. 

 

Vis sitat  

Uansett hvordan du formulerer det så er en ps5, med samme ytelse som series x, billigere.

Det finnes ingen PS5 med samme ytelse som Series X da PS5 er svakere.

PS5 sin MSRP er nå også OFFISIELT ~500kr høyere enn Series X og Xbox har i tillegg den absolutt billigste konsollen med Series S, så uansett hvordan du prøver å spinne fakta her så er faktisk Xbox Series S|X billigere  😂

MSRP har uansett liten betydning når det kun er Xbox som har ligget rimelig stabilt på rundt 5-6000kr siden launch mens PS5 stort sett har kostet en plass mellom 8-10000kr siden launch, så PS5 har alltid vært dyrere enn Xbox både før og etter prisøkningen.

Så ja, ikke bare er PS5 dyrere enn Series X men du betaler altså mye mer for en langt dårligere konsoll. PS5 er rett og slett ett helt elendig kjøp.

Ett kjapt søk på prisjakt knuser forresten hele påstanden din  😆

spacer.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Terrortor skrev:
Iki skrev:
Terrortor skrev (16 minutter siden):

Hvordan er det relevant? Hva gjør du om du ønsker en PlayStation som er billigere, men kjører 1080p med høy refresh rate? Du kan vri og vende så mye du vil, men Sony satt opp prisen og MS gjorde ikke det. Ergo, versjonen med diskdrev er nå dyrere.

Da kjøper du en digital utgave av ps5, da denne er billigere og lett kan kobles til en 1080p skjerm, som da i flere spill øker fps.

Eller skulle det være et forsøk på å si at xbox series S kjører spill i høyere fps enn en series x?

Igjen. Sony har den billigste nestegenerasjons konsollen, med samme ytelse som Microsoft. Selv etter å ha satt opp prisen.

Haha, Nei, var et forsøk på å si at du bare velger hvilke produkter du vil sammenligne slik at det passer din egne forutinntatte overbevisning. Vil man ha en next maskin med diskdrev, så er PS nå dyrere enn MS. Ferdig snakket. Ganske artig at man hypotetisk sett er såpass sonypony at man har helt skyggelapper hva det gjelder deres anti-consumer oppførsel.
Enige me deg angående iki. Men blir du like forbanna på tine som Sony.? Enkelte av tine sine varer har steget 50 til 100%. Men ikke ett ord om det i media for hva som er grunnen. Og nei det er ikke krigen. (Krig har det vært hver dag siden Jesus levde) og krigen i Ukraina har vart siden 2014. Skjønner sony. Dei har trossalt mye bedre maskin spillemessig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Knetten skrev:
Terrortor skrev:
Iki skrev:
Terrortor skrev (16 minutter siden):

Hvordan er det relevant? Hva gjør du om du ønsker en PlayStation som er billigere, men kjører 1080p med høy refresh rate? Du kan vri og vende så mye du vil, men Sony satt opp prisen og MS gjorde ikke det. Ergo, versjonen med diskdrev er nå dyrere.

Da kjøper du en digital utgave av ps5, da denne er billigere og lett kan kobles til en 1080p skjerm, som da i flere spill øker fps.

Eller skulle det være et forsøk på å si at xbox series S kjører spill i høyere fps enn en series x?

Igjen. Sony har den billigste nestegenerasjons konsollen, med samme ytelse som Microsoft. Selv etter å ha satt opp prisen.

Haha, Nei, var et forsøk på å si at du bare velger hvilke produkter du vil sammenligne slik at det passer din egne forutinntatte overbevisning. Vil man ha en next maskin med diskdrev, så er PS nå dyrere enn MS. Ferdig snakket. Ganske artig at man hypotetisk sett er såpass sonypony at man har helt skyggelapper hva det gjelder deres anti-consumer oppførsel.
Enige me deg angående iki. Men blir du like forbanna på tine som Sony.? Enkelte av tine sine varer har steget 50 til 100%. Men ikke ett ord om det i media for hva som er grunnen. Og nei det er ikke krigen. (Krig har det vært hver dag siden Jesus levde) og krigen i Ukraina har vart siden 2014. Skjønner sony. Dei har trossalt mye bedre maskin spillemessig.
Ja, jeg syns generelt det er ufint av store bedrifter som tjener milliarder å lempe økt inflasjon videre på konsumenter i tider hvor folk flest tilsynelatende vil få en trangere økonomi. Syns også det er morsomt at folk velger å FORSVARE dette. Snakk om Stockholm syndrom..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Terrortor skrev (5 minutter siden):

Syns også det er morsomt at folk velger å FORSVARE dette.

Det er ingen som har valgt å forsvare dette.

XtaZ skrev (1 time siden):

Det finnes ingen PS5 med samme ytelse som Series X da PS5 er svakere.

Er det ikke da rart at ps5 oftest yter bedre i spill?

XtaZ skrev (1 time siden):

MSRP har uansett liten betydning når det kun er Xbox som har ligget rimelig stabilt på rundt 5-6000kr siden launch mens PS5 stort sett har kostet en plass mellom 8-10000kr siden launch

Ps5 har aldri steget i pris før nå.

Prisjakt teller av en eller annen grunn ikke med butikker slik som elkjøp. 

Screenshot_20220828-135054_Chrome.thumb.jpg.52e66dcec4b1f3dd99ecf33acd33aa18.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Iki said:

Er det ikke da rart at ps5 oftest yter bedre i spill?


Er det ikke rart at du alltid må lyve?


spacer.png

 

19 minutes ago, Iki said:

Prisjakt teller av en eller annen grunn ikke med butikker slik som elkjøp. 

Screenshot_20220828-135054_Chrome.thumb.jpg.52e66dcec4b1f3dd99ecf33acd33aa18.jpg

 

 

Joda Prisjakt teller vanligvis med Elkjøp, men PS5 er verken på lager og kan heller ikke bestilles der så derfor er de ikke med, og prisen du operer med er derfor helt irrelevant.

Skal du handle en PS5 som er på lager på nett i dag så må du punge ut 8957kr, altså 3458kr MER enn for en Series X.

Komisk nok så koster faktisk PS5 Digital Edition som du desperat prøver referere til hele tiden som billigste alternativ enda mer, 9299kr, altså 3800kr mer enn Series X 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (24 minutter siden):

Joda Prisjakt teller vanligvis med Elkjøp, men PS5 er verken på lager og kan heller ikke bestilles der så derfor er de ikke med, og prisen du operer med er derfor helt irrelevant.

Du kan kjøpe dem i butikk nå, hos elkjøp.

Ellers legger de også ut for salg nesten hver uke.

Ikke noe problem å kjøpe en ps5 fra elkjøp. 

XtaZ skrev (29 minutter siden):


Er det ikke rart at du alltid må lyve?

Er det ikke rart at den eneste siden som rapporterer om at xbox ligger likt, som du skriver, er en xbox fanside?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...