Gå til innhold

Microsoft sier at Xbox Series X/S-prisen forblir uendret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (8 timer siden):

Ja, skulle tatt seg ut om de ble enda dyrere nå som Sony matcher prisen deres.

Jeg har ps5 digital og vanlig ps5 med drev, og også Xbox series X. Jeg gav 4799 for digital dagen den ble lansert(way back then), 5899 for vanlig ps5 og for Xbox series X gav jeg 5499. Alle disse priser var veiledende.

Nå har prisen på ps5 steget med 500 kroner, Ergo 5299 for digital og 6399 med drev?

 

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Iki skrev (8 timer siden):

Så om ps5 da blir liggende på 5299 så vil xbox med sine 5499 være omtrent det samme.

Om ps5 stiger med 5-700~ kroner.

 

Hvordan kan du sammenligne prisen til PS5 digital mot Series X med drev? Du må da sammenligne epler mot epler og ikke mot pærer.
 

Gir da MYE mer mening enn å sammenligne Series S med PS5 digital (som bla fyren over her gjør). Der er det jo faktisk en hardware-forskjell, noe det IKKE er mellom PS5-versjonene. Den bittelille forskjellen mellom X og PS5disc synes jeg ikke er stort å rope buu for akkurat, og Iki har jo faktisk et poeng med at man fortsatt får en fullt speccet PS5 for mindre enn Series X.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (4 timer siden):

Xboxen koster 3149kr så er jo 2000kr dyrere da? Er ikke det samme for min lommebok med 2000kr i forskjell

 Regner med du snakker om series S som er en betydelig svakere masking.

Digital utgaven av PlayStation er ikke svakere.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan man formulerer det så er det et faktum at man med drev betaler mer for PS5. Skjønner ikke hvorfor man skal avskrive dette faktum, for mange velger å kjøpe med drev. Ja, man kan fremdeles kjøpe en variant der prisen(ish) av drev er trukket i fra, men det er og blir da en ikke direkte sammenlignbar vare uansett hvordan man snur og vender på det. 

Da må også Series S telle i diskusjonen, fordi de som kjøper denne ikke har behov for noen av funksjonene som finnes på X. Ja, den er svakere enn SX, men om man skal spille på en 1080 skjerm så betyr det kanskje ikke så mye.

Faktum er at begge PS5 modellene ble dyrere, og for de som ønsker drev er den ganske mye dyrere enn SX. Hvorfor "forsvare" dette som at det er en helt grei utvikling? Joda, det er murringer i markedet, men som forbruker synes ikke jeg det er kjekt å betale mer. 

 

Endret av Serpentbane
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev:

Uansett hvordan man formulerer det så er det et faktum at man med drev betaler mer for PS5. Skjønner ikke hvorfor man skal avskrive dette faktum, for mange velger å kjøpe med drev. Ja, man kan fremdeles kjøpe en variant der prisen(ish) av drev er trukket i fra, men det er og blir da en ikke direkte sammenlignbar vare uansett hvordan man snur og vender på det. 

Da må også Series S telle i diskusjonen, fordi de som kjøper denne ikke har behov for noen av funksjonene som finnes på X. Ja, den er svakere enn SX, men om man skal spille på en 1080 skjerm så betyr det kanskje ikke så mye.

Faktum er at begge PS5 modellene ble dyrere, og for de som ønsker drev er den ganske mye dyrere enn SX. Hvorfor "forsvare" dette som at det er en helt grei utvikling? Joda, det er murringer i markedet, men som forbruker synes ikke jeg det er kjekt å betale mer. 

 

Uansett hvordan du formulerer det så er en ps5, med samme ytelse som series x, billigere.
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):
Serpentbane skrev (2 timer siden):

Uansett hvordan man formulerer det så er det et faktum at man med drev betaler mer for PS5. Skjønner ikke hvorfor man skal avskrive dette faktum, for mange velger å kjøpe med drev. Ja, man kan fremdeles kjøpe en variant der prisen(ish) av drev er trukket i fra, men det er og blir da en ikke direkte sammenlignbar vare uansett hvordan man snur og vender på det. 

Da må også Series S telle i diskusjonen, fordi de som kjøper denne ikke har behov for noen av funksjonene som finnes på X. Ja, den er svakere enn SX, men om man skal spille på en 1080 skjerm så betyr det kanskje ikke så mye.

Faktum er at begge PS5 modellene ble dyrere, og for de som ønsker drev er den ganske mye dyrere enn SX. Hvorfor "forsvare" dette som at det er en helt grei utvikling? Joda, det er murringer i markedet, men som forbruker synes ikke jeg det er kjekt å betale mer. 

 

Vis sitat  

Uansett hvordan du formulerer det så er en ps5, med samme ytelse som series x, billigere.

Ingen har påstått at du ikke kan lage de kriteriene. Men det er ikke å komme unna at prisen har gått opp, og at den mest sammenlignbare modellen er dyrere. 

Alle ser at den uten drev fremdeles er billigere, men det hjelper jækla lite om man vil ha en med. 

Skjønner ikke hvorfor det skal letes etter vinklinger for å avfeie betydningen av en prisoppgang?

Særlig når man i tillegg vet at Sony ikke aksepterer at man kjøper digitale nøkler fra 3. part stores og den innledende besparelsen fort spises opp om man egentlig kunne tenke seg å kjøpe fysisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (5 minutter siden):

Men det er ikke å komme unna at prisen har gått opp, og at den mest sammenlignbare modellen er dyrere. 

Begge modellene er like sammenlignbare, det er kun series S som skiller seg ut når det kommer til ytelse i spillene.

Serpentbane skrev (6 minutter siden):

Alle ser at den uten drev fremdeles er billigere, men det hjelper jækla lite om man vil ha en med. 

Og alle ser at en ps4 er enda billigere, men det hjelper enda mindre om man ønsker en ps6.

 

Du kan formulere så mye du vil, saken er at du fortsatt får en ps5 billigere enn du får en series x.

Lenke til kommentar
Iki skrev:
Serpentbane skrev (5 minutter siden):

Men det er ikke å komme unna at prisen har gått opp, og at den mest sammenlignbare modellen er dyrere. 

Begge modellene er like sammenlignbare, det er kun series S som skiller seg ut når det kommer til ytelse i spillene.

Serpentbane skrev (6 minutter siden):

Alle ser at den uten drev fremdeles er billigere, men det hjelper jækla lite om man vil ha en med. 

Og alle ser at en ps4 er enda billigere, men det hjelper enda mindre om man ønsker en ps6.

 

Du kan formulere så mye du vil, saken er at du fortsatt får en ps5 billigere enn du får en series x.

Mange måter man kan vri og vende det. Om man skal ha next gen console med diskdrev, så er PS5 nå dyrere enn Series X. Eller?
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Terrortor skrev (1 time siden):

Mange måter man kan vri og vende det. Om man skal ha next gen console med diskdrev, så er PS5 nå dyrere enn Series X. Eller?

Om man skal ha med diskdrev så koster den da altså 5.900,-

 

Hva gjør du om du ønsker en series x uten diskdrev?

Lenke til kommentar
Iki skrev:
Terrortor skrev (1 time siden):

Mange måter man kan vri og vende det. Om man skal ha next gen console med diskdrev, så er PS5 nå dyrere enn Series X. Eller?

Om man skal ha med diskdrev så koster den da altså 5.900,-

 

Hva gjør du om du ønsker en series x uten diskdrev?

Da kjøper du en Series X uten å bruke diskdrevet?
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 minutter siden):

Altså betale mer for noe du ikke har lyst på? Dårlig valg.

Snakk om å ro seg totalt bort fra diskusjonen, og da av alle ting for å oppnå noe så snedig som å forsvare og bortforklare en produsents økning av prisen på et leketøy når en annen ikke gjør det. 😂

Ja, MS kunne sikkert lansert en digital versjon, men det har de ikke gjort. De lanserte heller SS. Ja, det er generelt sett en del prisøkniger i verden. For all del, jeg angriper dem heller ikke for å gjøre det, jeg ser at det kan være en legitim grunn nok bak, men... 

Alt dette endrer ikke det faktum at PS5 med diskdrev har blitt dyrere, og SX med diskdrev har enda ikke blitt dyrere, og MS har sagt de ikke tenker øke prisen med det første. 

Det er et veldig enkelt faktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (18 minutter siden):

Ja, MS kunne sikkert lansert en digital versjon, men det har de ikke gjort.

Altså har de ikke bespart kundene sine for penger.

Om du skal være sint på sony for at de øker prisene så må du sannelig se å være like sint på Microsoft for å tvinge brukerne til å betale mer.

Både for disk drev, som du selv påstår at ingen med en xbox har bruk for, samt utvidelse av lagring.

 

Endret av Iki
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Altså har de ikke bespart kundene sine for penger.

Om du skal være sint på sony for at de øker prisene så må du sannelig se å være like sint på Microsoft for å tvinge brukerne til å betale mer.

Både for disk drev, som du selv påstår at ingen med en xbox har bruk for, samt utvidelse av lagring.

 

 

Serpentbane skrev (20 minutter siden):

... For all del, jeg angriper dem heller ikke for å gjøre det... 

Snakk om å skivebom... 

Og hvor har jeg påstått ingen med Xbox har bruk for diskdrev? Det har aldri skjedd. Jeg har faktisk skrevet tidligere at MS gjerne kunne ha lansert en digital versjon i formatet som noen påståtte lekkasjer hintet om for noe tid tilbake. 

image.png.9f3327a75a30ad8a3bdecd19d6a6bc38.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...