Gå til innhold

Overgang til usb-C, fungerer det?

Anbefalte innlegg

Når jeg endelig finner favoritt-øreproppene så forsvinner hodetelefonutgangen fra telefonene.. Jeg har prøvd med overgang til usb-C, men det fungerte veldig dårlig. Mye skurring og lyden gikk over til telefonen under telefonsamtale. Fungerer det generelt dårlig, eller bør jeg prøve å finne en annen overgang? 

Videoannonse
Annonse

Det er sant, men er de i såpass små utgaver at man kan ha de i lomma? Hadde håpet å slippe å ha mer som må lades også. 

Prøvde galaxy buds live, men de er jo helt ubrukelige både til musikk og samtaler.. Men ellers gode å bruke og har bra batteritid. Sliter med å finne noe jeg liker, klarer ikke de du dytter inn i øregangen. 

Raymond_B_ skrev (På 20.8.2022 den 14.06):

Søkte litt på Samsungs forum, og der mener de at bare Samsungs egen overgang fungerer. Er ikke det litt rart?  Den er jo faktisk billigere enn den jeg har også 🙃

Jeg synes ikke det er rart.
Samsung begynner å ta etter Epple nå på en del felt, og dette er et av dem.

Har du headsett med trår ville jeg styrt unna bluetooth-mottaker til denne.
Du har fremdeles dem lange ledninga og en til ting som ligger i lomme.
Og du vil få bedre lyd om du kobler den rett i mobilen med en USB-C til jack

• 6 måneder senere...
Raymond_B_ skrev (På 20.8.2022 den 14.17):

Det er sant, men er de i såpass små utgaver at man kan ha de i lomma? Hadde håpet å slippe å ha mer som må lades også. 

Prøvde galaxy buds live, men de er jo helt ubrukelige både til musikk og samtaler.. Men ellers gode å bruke og har bra batteritid. Sliter med å finne noe jeg liker, klarer ikke de du dytter inn i øregangen. 

Begynner jo å bli en del trådløse øretelefoner som ikke går noe særlig inn i øregangen. Av propper vil jeg si at Samsung sine Buds2 er ganske nydelige, små og veldig behagelige å ha i øret.

Man kan bruke andre USB C overganger, slik som Apple sin, men da reduseres maksimal volum betraktelig i forhold til original overgang. Jeg endte opp med å bruke en liten Bluetooth receiver for store hodetelefoner hjemme og Buds2 ute.

Jeg bruker Fiio KA1, og har ingen problemer annet enn at den bruker i overkant mye batteri (fra telefonen). Dette er en DAC/amp som begynner å dra litt på årene, så det er helt sikkert mulig å kjøper noe bedre eller billigere i dag, men jeg er fremdeles svært fornøyd.

Den spiller forresten bedre enn de fleste innebygde DAC/amp-modulene en finner i laptoper som ikke spesifikt har satset på lydkvalitet.

Endret av Dr. Brodsky
  • 4 måneder senere...

Jeg har hatt god erfaring med Apple(!) sine USB-C overganger, det gir relativt god lyd i min mening. Det fungerer på div Android-telefoner og et gammelt Samsung-nettbrett som jeg fortsatt bruker. Den har lavt volum på utgangen, men det funker veldig bra på ørepropper, som gjerne er lettdrevne. Den er kompatibel med Apple type volumkontroll & pauseknapp på 3,5mm-siden, men på USB-C siden virker det fint med Android-tlf. Jeg har satt på varmekrympe-slange fra Clas Ohlson for å gjøre overgangen litt mer robust.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...