Gå til innhold

Problemer med å laste ned spill (Nintendo e-shop)


manduman

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg flyttet nylig til nordland fra Italia og tok med meg min Nintendo Switch. Jeg har nylig installert en 50 mbps internettlinje. Alt fungerer fint og med PC speedtest oppdager jeg 50 mbps. Fra Nintendo-en er tilkoblingen i stedet veldig treg (4/5 mbps) og jeg trenger 60 timer for å laste ned et 10 gb spill. Jeg prøvde å endre DNS-innstillingene flere ganger, men ingenting løste problemet. Noen som har noen råd til meg?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Connected switch to a 5ghz network instead of 2.4. This helped improve the speed a little.

2. Changed the mtu to 1500 instead of the default 1400. This also improved my speed slightly.

3. Changed the primary and secondary dns on the switch to googles dns servers. These are 8.8.8.8 and 8.8.4.4. This was the step that helped the most. Over doubling the WiFi speed of my switch.

1 og 2 skal virke, 3 er så som så.   (Hentet fra Reddit)

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

1. Connected switch to a 5ghz network instead of 2.4. This helped improve the speed a little.

2. Changed the mtu to 1500 instead of the default 1400. This also improved my speed slightly.

3. Changed the primary and secondary dns on the switch to googles dns servers. These are 8.8.8.8 and 8.8.4.4. This was the step that helped the most. Over doubling the WiFi speed of my switch.

1 og 2 skal virke, 3 er så som så.   (Hentet fra Reddit)

1 Switch er tilkoblet med LAN

2 og 3 jeg prøvde men det gikk dårligere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...