Gå til innhold

PS3


Morty1970

Anbefalte innlegg

Hei

Har en PS3 første generasjon med kortleseren og 60gb HD som nesten ikke er brukt. Har den noe verdi lenger. Ønsker seriøse svar 😃
 

Takker for alle svar. Må sjekke litt hva jeg har liggende. Men den står på hytta så blir en liten stund til jeg er der igjen. 

Endret av Morty1970
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote

The European 60GB model (CECHC), the South Korean and North American CECHE 80GB model excludes the PlayStation 2 "Emotion Engine" CPU chip with it being replaced by an emulated version via the Cell Broadband Engine. However, it retains the "Graphics Synthesizer" GPU resulting in a hybrid hardware and software emulation. Due to the elimination of the "Emotion Engine" and its replacement with a software-emulated version, the level of PlayStation 2 compatibility was slightly reduced. The 40 GB, 80 GB (CECHL, CECHM, and CECHK) and 160 GB models have two USB ports instead of the four USB ports on other models and do not include multiple flash card readers, SACD support, or backward compatibility with PlayStation 2 games. This was due to the removal of "Graphics Synthesizer" GPU, which stripped the units of all PlayStation 2 based hardware.

Mulig at den du har ikke er verdt så mye likevel. De som har gått for 3-5k har vært model CECHAxx. (Japan og Nord Amerika) Modellen står bak på konsollen. Hvis det er CECHCxx er det mer i retning 1k-2k5 avhengig av stand og hvor komplett bundle.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, KurvSlangen said:

Jeg har en slim på 3.55 med permanent cfw. Lurer på om den kan bli verdt noe.

Nesten alle ps3 kan jo flashes med custom firmware, så tror nok ikke det hjelper deg så mye.

PS4 med custom firmware er nok heller ikke verdt så mye etter at OS Version 9 ble hacket.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 timer siden):

Den bakoverkompatible kan være verdt 3-5k hvis god stand.

Hmm, for bare to dager siden hentet jeg frem en gedigen PS3 som jeg aldri brukte etter jeg fikk den i retur fra Sony (refurbished) når min egen digre sluttet å fungere 2 mnd før 5 års reklamasjonsretten gikk ut (jeg kjøpte en PS3 Slim imens jeg ventet på reparasjon og kun den ble brukt etter det). Jeg var tenkt å kaste den, men nå må jeg kanskje vurdere Finn.no

Endret av AnthonyEdwardS
Lenke til kommentar

PS3 er vel fremdeles verdt noen kroner i dag, men ikke forvent all verden. Siste PS3'en jeg kjøpte (Slim) kostet vel 300 kr.

En får jo opp prisen med mer enn en kontroller og om en selger med spill.

De PS2-kompatible modellene kostet en del en periode, men det virker som det ikke gjelder lengre, men en kan vel finne noen som er villig til å betale litt ekstra for det. Bruker en CFW så har en mulighet til å emulere PS2 ganske bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL
Morty1970 skrev (16 minutter siden):

Denne er 1. generasjon med kortlesere og bakoverkompatibel, har også orginaleske 

Den har noen kapasitatorer på hovedkortet som ikke holder mål som er grunnen til at maskina (inkludert min) røk på en smell. De må byttes ut og de fåes kjøpt online og instrukser finner du på youtube. Hvis maskina funker og du bare vil selge den så bry deg ikke med det - da får det være opp til kjøper å vurdere.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Morty1970 said:

Denne er 1. generasjon med kortlesere og bakoverkompatibel, har også orginaleske 

Får du noe i nærheten av 3-5K for denne i dag er du veldig heldig.

De som ønsker PS2-støtte i dag har bedre og billigere alternativer, og Slim er en stillere og bedre PS3-maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...