Jump to content
Sign in to follow this  
Spillredaksjonen

Skull and Bones er ikke et historiedrevet spill

Recommended Posts

"Skape sine egne historier" Også kjent som, vi gidder ikke bruke penger på innhold. Nei takk. Sea of thieves er gøy det innimellom, men jeg vil gjerne ha en historie for å engasjere. Jeg betaler ikke full pris for en tom kasse. Samme hvor fin kassa er.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Christio skrev:

Så basically sea of thieves uten sverdkamper?

ifølge folk som "captain Falcore" på youtube er ikke spillene sammenlignbare. Så hvem vet. Jeg er uansett klar dag én, og så får vi se om det var verdt å vente på eller ikke.

Share this post


Link to post
Donkey Kong skrev (18 minutter siden):

Piratspill uten sverd er som... fotballspill uten fotball?

Tja. Om det er slik som assassin's creed black flag så synes jeg det er greit å ikke ha noen sverd.

Om hovedfokus ligger på båtene så er det vel ikke så mye rom for sverdkamper?

  • Like 1

Share this post


Link to post
MomentousMomentum skrev (På 1.8.2022 den 13.06):
Christio skrev (På 1.8.2022 den 10.08):

Så basically sea of thieves uten sverdkamper?

ifølge folk som "captain Falcore" på youtube er ikke spillene sammenlignbare. Så hvem vet. Jeg er uansett klar dag én, og så får vi se om det var verdt å vente på eller ikke.

Alle spill er sammenlignbare, bare så mange som missforstår poenget med å sammenligne noe og samtidig tror spill må være så sykt like for å kunne sammenlignes.

2 piratspill med åpen verden? Så klart de kan, bør og må sammenlignes, for at vi skal kunne få et bilde av hva vi eventuelt går til.

Share this post


Link to post
Iki skrev (På 1.8.2022 den 16.37):

Tja. Om det er slik som assassin's creed black flag så synes jeg det er greit å ikke ha noen sverd.

Om hovedfokus ligger på båtene så er det vel ikke så mye rom for sverdkamper?

Om man tar utganskpunkt i virkeligheten bestod kamper mellom skip nesten altid av at man på et eller annet tidsunkt gikk over i fiendens skip i et forsøk på å ta skipet. Seilskip av tre, tro det eller ei flyter ganske bra og kunne ta svært mye skade før det sank. 

Nå snakker vi også piratspill, så hvorfor i alle dager skulle pirater senke skip når det er båten selv samt båtens last de tjener penger på. Selv on noen kapteiner og mannskap ga seg uten kamp var det mange som også gjorde motstand.

Så jeg vil si sverdkamp i et piratspill er helt essensielt 

Share this post


Link to post
GrinderX9 skrev (28 minutter siden):

Nå snakker vi også piratspill, så hvorfor i alle dager skulle pirater senke skip når det er båten selv samt båtens last de tjener penger på. 

Er jo bare å la all lasten / materialer flyte opp når skipet senkes.

World of warships er ikke 100% realistisk i forhold til hvordan krigsskip ble brukt, men det er fortsatt ganske populært. 

Share this post


Link to post

Handler ikke om realisme med holde seg til et tema, i hvertfall 20% alle tidligere pirat spill,  alle pirat filmer og serier har med bodringer. Det er like mye en del av temaet som pirat skipene.

Blir som at world of war ships, ikke hadde med slagskip. Bare mindre skip. Noe essensielt mangler.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Gunfreak skrev (4 timer siden):

Handler ikke om realisme med holde seg til et tema

Du trenger ikke ha med fotball i et sportsspill. 

Du trenger ikke ha med fallskjermhopping i en flysimulator.

Du trenger ikke ha med slavehandel bare fordi det er et piratspill. 

Share this post


Link to post
Iki skrev (35 minutter siden):

Du trenger ikke ha med fotball i et sportsspill. 

Du trenger ikke ha med fallskjermhopping i en flysimulator.

Du trenger ikke ha med slavehandel bare fordi det er et piratspill. 

Men du trenger å ha med ball i fotball, i flysimulatorer kan man så å si alltid oppe ut i fallskerm, slavehadel delen er jeg enig i 😅

Jeg tar poenget, men personlig synes jeg noe viktig blir borte. Men kan sikkert bli bra likevel, får vi håpe...

Share this post


Link to post
Christio skrev:

Så basically sea of thieves uten sverdkamper?

Men du får sikkert tårn som må klatres for å avdekke noe på kartet, og strongholds som kan tas. Er jo et Ubisoft åpen-verden spill :P

Share this post


Link to post
On 8/1/2022 at 9:42 AM, BeThomas said:

"Skape sine egne historier" Også kjent som, vi gidder ikke bruke penger på innhold. Nei takk. 

Tja hvis man skal lage mmo spill mener jeg det er akkurat dette som kan gjøre mmo til noe unikt. Det er bare veldig få som tør satse på det. Det var det som gjorde EVE online til et fantastisk spill i sin tid.

Uten at jeg kan si at skull and bones klarer det samme.

Edited by Reg2000

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...