Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytesparklet feil - legge gulv og rette opp med noe?


Anbefalte innlegg

Har flytesparklet et rom på 7 kvadratmeter to ganger nå og vil legge gulv oppå. 

Første gangen ble største høydeforskjellen redusert fra 30mm til 5mm på cirka halve gulvet.

Forsøkte å flytesparkle igjen kun der det var lavere, på halve gulvet, men resultatet ble nå (som på bildet) diverse høydeforskjeller. 

Tør ikke flytesparkle enda en gang, siden det nå er snakk om så lite.

 

Spørsmålet er når jeg legger gulv, kan jeg legge noe underlag i flere omganger for slik å jevne ut forskjellene?

IMG_4579.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mfb skrev (5 timer siden):

hvordan skal jeg pusse ned betong? er 9mm forskjell på det meste. Er det enkelt å pusse ned det?

Betongslipemaskin med diamantskive. Best å leige eventuelt. Det støvet veldig om du ikkje har utstyr som samlar opp.

Men det er eit ganske stort område om det på 5 skal ned til resten, så eg ville droppa den tanken.

Å bruke underlag og ullpapp til å jevne ut kan fungere bra. Eg brukte sjølv ullpapp til det og er nøgd med resultatet.

Du kan òg vurdere å klattsparkle for hand for å jevne det meir ut. 2mm er ganske bra, men frå 5 til 4.1 på kort avstand kan bli eit problem. Eg klattsparkla litt her og slipte ned litt der. I tillegg la eg varmefolie og 6mm isolasjonsplater som jevner det litt ut.

Det beste er å få det så bra du kan med betong eller sparkel.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det er veldig vanlig for hobbyhåndtverkere som oss å ikke få til avretting en helt som vi vil. Særlig når vi bare skal kjøpe akkurat og har hørt at det bare flyter utover og har store planer om mm presisjon på første forsøk. 

Jeg har dårlig erfaring med å jukse med skumunderlag. Særlig om det skal stå noe som veier mer enn to kg oppå. Setter du en liten kommode eller no dill inne ved veggen vil underlaget komprimeres og du får en relativt stor glippe under listverket.

Med så lite rom burde du nesten avrettet hele rommet og fått det helt flatt, for det er lettere enn å treffe høyden på resten av gulvet 100%

Men, jeg ville uansett tatt en runde til på de siste 9mm.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...