Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med å finne meningen


Gjest 3cc98...839

Anbefalte innlegg

Gjest 3cc98...839
12 hours ago, Avero said:

Hvis psykiatrien vil medisinere deg kraftigere så er vel det verdt et forsøk, å følge rådet fra utdannet helsepersonell? Hva er det du mener at de ikke forstår?

Det har jeg ikke noe respekt for, selv om de har utdannelse. De er bare ute etter å dope ned og ødelegge folk. Putin har sikkert også utdannelse, ville du stolt på Putins helseråd?

12 hours ago, Sentinelle said:

Få deg en hund.

Det kan tenkes! Takk for rådet.

12 hours ago, Gjest Baardsen said:

En god venn av meg sier at den beste medisin mot psykiske plager er å sove. Kan være han tenker at da forsvinner alle sorger.

Hvis du tenker 5 år frem i tid, hvor tror du at du er da? Det er ganske normalt at folk forandrer seg, litt etter litt. Hjernen er en ekstremt kompleks organisme. Miljøet kan forandre seg enten du vil eller ei og da forandres også sakte men sikkert mennesket.  

Jævlig er et relativt uttrykk. Tror de har det enda jævligere i Ukraina akkurat nå hvis du prøver å se det store bildet her.

 

Har ikke tenkt å sove i 5 år, nei. Joda, det er nok verre i Ukraina. Ukraina kan jo bli det nye kraftutrykket, de kristne kan jo slutte å skremme om helvete men i stedet skremme med Ukraina "nå må du ikke stjele epler, ellers blir du sendt til Ukraina"

Anonymous poster hash: 3cc98...839

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 3cc98...839 skrev (På 26.6.2022 den 3.57):

Jeg sliter en del med å finne meningen med tilværelsen. Det er liksom bare å holde seg i gang det går på, f.eks. ikke sove for mye, det er ingen gleder. Jeg har ikke noe sosialt liv, ikke noe liv i det hele tatt egentlig, det er ensomt og stille. Psykiatrien har jeg gitt opp, da de bare vil medisinere meg kraftigere, og ikke forstår noe som helst egentlig. Jeg har noen interesser jeg holder på med, men jeg vet ikke, det virker meningsløst det også. Men, det er vel ikke for alle at de skal ha det bra.

Anonymous poster hash: 3cc98...839

Du skriver egentlig lite om hvordan din sosiale livssituasjon er.
Har du familie eller venner du omgås med i det daglige ?
Arbeidskolleger, eller jobber du ikke ?
Og har du sosial angst som noen andre spør om lenger oppe her ?

Uansett vil jeg råde deg til å prøve å være litt mer sosial.
Det er et ordspråk som heter "Den største gleden du kan ha er å gjøre andre glad".
Se om du kan gjøre noe, hjelpe dine medmennesker med noe, kort sagt glede noen, så skal du se at det hjelper og du vil få det bedre selv også 🙂

Lykke til videre i livet !

Endret av Frank Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (1 time siden):


Se om du kan gjøre noe, hjelpe dine medmennesker med noe, kort sagt glede noen, så skal du se at det hjelper og du vil få det bedre selv også 🙂

Lykke til videre i livet !

Synes dette var et godt råd. Kanskje du kan engasjere deg i veldedig arbeid. Melde seg til Røde kors (bidra i leteaksjoner osv.), Natteravnene eller lignende. Å hjelpe andre hjelper også en selv. En merker at man bidrar og er til nytte. Og kanskje kan du stifte nye bekjentskaper i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (1 time siden):

Synes dette var et godt råd. Kanskje du kan engasjere deg i veldedig arbeid. Melde seg til Røde kors (bidra i leteaksjoner osv.), Natteravnene eller lignende. Å hjelpe andre hjelper også en selv. En merker at man bidrar og er til nytte. Og kanskje kan du stifte nye bekjentskaper i samme slengen.

De fleste (?) steder finnes det noe som heter Frivillighetsentralen.
Her kan man bidra, stifte nye bekjentskaper, og ha mange trivelige stunder.
Selv var jeg med i Frivillighetssentralen da jeg ble arbeidsledig for noen år siden.
Var med på diverse arrangementer og gikk dagravn (ja på ettermiddagen) i Sandnes sentrum 2 dager i uka.
Dette var i alle fall givende for meg, og mange andre som jeg ble kjent med 🙂

 

Lenke til kommentar
Gjest 3cc98...839 skrev (10 timer siden):

Det har jeg ikke noe respekt for, selv om de har utdannelse. De er bare ute etter å dope ned og ødelegge folk. Putin har sikkert også utdannelse, ville du stolt på Putins helseråd?

Helsearbeidere er ikke ute etter å dope ned eller ødelegge folk. De ønsker å hjelpe og anbefaler de behandlingene eller medikamentene som de mener er best for deg. Når du skriver dette så forstår jeg at du har hatt noen negative opplevelser med helsepersonell, men det er ikke fornuftig å avskrive alle som jobber i helsevesenet av den grunn. Kanskje du kan snakke med noen andre enn de som du har vært i kontakt med tidligere?

Putin har utdanning innen juss og økonomi men han har ingenting med saken å gjøre. Han er et veldig spesielt menneske som sannsynligvis har flere narsissistiske og psykopatiske personlighetstrekk.

Hvis du vil ha mer konkrete råd så er det lettere hvis du svarer på noen av spørsmålene som Frank Olsen har stilt angående din sosiale livssituasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...