Gå til innhold

Faktuerere som privatperson - erfaringer med løsninger?


TSP

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde et lite oppdrag i forbindelse med et arrangement hos en frivillig organisasjon og har blitt bedt om å sende faktura for det. Det er helt utenom det jeg jobber med til vanlig, så det blir en skattefri hobbyinntekt sånn jeg forstår det. Jeg har ikke noe enkeltpersonsforetak.

Jeg prøvde å høre med dem om de ikke heller bare kan gjøre det som en skattefri lønnsutbetaling og henviste til: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/mottar-du-lonn-fra-en-frivillig-eller-veldedig-organisasjon/

Fikk da til svar: 

Sitat

Det går greit uten en ordentlig faktura, men vi må ha et bilag med navn, beskrivelse av tjenesten, beløp, kontonummer, og gjerne en referanse å sette på betalingen, samt betalingsfrist.

Jeg har prøvd å lete etter en mal på et slikt bilag, men jeg klarer liksom ikke finne noe. Jeg finner bare en del ulike tjenester som insisterer på at jeg bør gjøre det gjennom dem.

Må jeg benytte meg av en løsning på fakturering på nett som jeg antar vil ta en liten "cut" av fakturaen, eller er det nok å lage noe selv i f.eks Google Docs? Eller har noen positive erfaringer med noen av de utallige aktørene som vil at det skal gjøres gjennom dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...
TSP skrev (På 21.6.2022 den 18.12):

Jeg gjorde et lite oppdrag i forbindelse med et arrangement hos en frivillig organisasjon og har blitt bedt om å sende faktura for det. Det er helt utenom det jeg jobber med til vanlig, så det blir en skattefri hobbyinntekt sånn jeg forstår det. Jeg har ikke noe enkeltpersonsforetak.

Jeg prøvde å høre med dem om de ikke heller bare kan gjøre det som en skattefri lønnsutbetaling og henviste til: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/mottar-du-lonn-fra-en-frivillig-eller-veldedig-organisasjon/

Fikk da til svar: 

Jeg har prøvd å lete etter en mal på et slikt bilag, men jeg klarer liksom ikke finne noe. Jeg finner bare en del ulike tjenester som insisterer på at jeg bør gjøre det gjennom dem.

Må jeg benytte meg av en løsning på fakturering på nett som jeg antar vil ta en liten "cut" av fakturaen, eller er det nok å lage noe selv i f.eks Google Docs? Eller har noen positive erfaringer med noen av de utallige aktørene som vil at det skal gjøres gjennom dem?

 

Gjerrigknarken skrev (På 18.7.2022 den 19.14):

https://www.fakturert.no


Tilbakemeldingene på Trustpilot er ganske enstemmige om Fakturert.no: Svindel. Hold deg langt unna

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Aldri aldri aldri bruk www.fakturert.no

Skitneste firmaet jeg har vært borti. Gjemmer alle kommentarer på facebook og gjør det ikke mulig å skrive erfaringer om dem på Google.

Dem skriver tvetydig på forsiden om at ikke registrert innbetaling går til purring og inkasso.

Det betyr at om ikke du som sender ut fakturaen registrerer at den er betalt på websiden innen 10 dager så kommer du til å betale 699kr +2677kr 6mnd etterpå som inkassogebyrer fra både Collectors og fakturert.no 

 

Endret av Player visualz
Mer info
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...