fluffykattepus Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) 1 hour ago, IT_Fyr said: Er dette fakturering, eller er du ansatt på Norsk kontrakt? Selskapet bruker remote.com som "Employer of Record", så på papiret er jeg ansatt hos "REMOTE TECHNOLOGY NORWAY AS". I praksis oppleves det ganske likt som å ha en Norsk arbeidsgiver. Før denne stillingen jobbet jeg for en annen startup fra samme område, men var da oppført som kontraktarbeider, hvilket betydde at skatt ikke ble trukket fra lønningen automatisk og at arbeidsforholdet ikke ble registrert hos skatteetaten. En festlig konsekvens av sistnevnte var at banken ikke kunne hente informasjon om inntekt. 1 hour ago, IT_Fyr said: Kan du si noe om arbeidsgiver eller hvordan du fikk denne rollen? Arbeidsgiver er en typisk ML/AI startup fra SF-området. Måten jeg fikk rollen var ved å tilbringe mye tid i ML-Discord-kanaler hvor jeg postet ting jeg gjorde på fritiden. En type fra selskapet som jeg kun hadde hatt begrensede interaksjoner med sendte en DM og spurte om jeg var interessert i å intervjue hos dem. Siden jeg allerede skulle på jobbreise til bay-området dro jeg innom kontoret deres og tok noen kodeintervuer, og resten er historie. Rollen jeg hadde før denne fikk jeg på lignende vis ved å poste tweets om fritidsprosjekter jeg hadde jobbet med. Om noen er interessert i å få en slik rolle ville jeg sterkt anbefalt å poste på twitter. Endret 3 timer siden av fluffykattepus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå