Thsan Skrevet søndag kl 18:29 Skrevet søndag kl 18:29 On 10/13/2023 at 9:45 PM, Thsan said: Stillingstittel: Konsulent (Nettverksdrift) Sektor: Privat Erfaring: 6 år Alder: 35 Utdanning: N/A Sted: Vestfold og Telemark Goder: Mobil + abonnement og + div andre små goder Lønn: 530 + 60 i vakttillegg Liten stund siden jeg oppdaterte. Stillingstittel: Konsulent (Nettverksdrift) Sektor: Privat Erfaring: 8 år Alder: 37 Utdanning: CCNA Sted: Telemark Goder: Mobil + abonnement og + div andre små goder Lønn: 655 + 60 vakttillegg
tilfeldigbrukernavn123 Skrevet i går, 07:19 Skrevet i går, 07:19 tilfeldigbrukernavn123 skrev (På 22.8.2024 den 9.26): Fjoråret ble bedre enn forventet, og jeg endte opp med en inntekt på cirka 850k. Det er mange variabler her, men jeg tipper at jeg ender opp med cirka 900k i år. Nytt år, fortsatt i same jobb. Stilling: Data Scientist Erfaring: 2 år Sted: Oslo Utdanning: Master Lønn: Jeg tror jeg endte opp med å tjene cirka 950k fjor. I år regner jeg med at jeg ender opp ett sted mellom 1 000 000 og 1 050 000.
Salvesen. Skrevet i går, 07:55 Skrevet i går, 07:55 tilfeldigbrukernavn123 skrev (34 minutter siden): Nytt år, fortsatt i same jobb. Stilling: Data Scientist Erfaring: 2 år Sted: Oslo Utdanning: Master Lønn: Jeg tror jeg endte opp med å tjene cirka 950k fjor. I år regner jeg med at jeg ender opp ett sted mellom 1 000 000 og 1 050 000. Om du ikke forholder deg til fastlønn så er det jo greit å dele litt mer detaljer. Tråden omhandler hva en har i lønn i bransjen 'IT' og da er det greit å være litt detaljert ift overtid og tillegg om folk skal kunne bruke dataen til noe særlig.
Kajac Skrevet i går, 07:57 Skrevet i går, 07:57 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Om du ikke forholder deg til fastlønn så er det jo greit å dele litt mer detaljer. Tråden omhandler hva en har i lønn i bransjen 'IT' og da er det greit å være litt detaljert ift overtid og tillegg om folk skal kunne bruke dataen til noe særlig. Nei, dette er jo først og fremst en skrytetråd. Det er en grunn til at lønnsnivåene som postes her omtrent alltid er høyere enn det både Kode24 og SSB rapporterer. 1
Salvesen. Skrevet i går, 08:02 Skrevet i går, 08:02 Kajac skrev (1 minutt siden): Nei, dette er jo først og fremst en skrytetråd. Det er en grunn til at lønnsnivåene som postes her omtrent alltid er høyere enn det både Kode24 og SSB rapporterer. Jeg ser på det som en tråd med potensiale for gode kilder til å sammenligne lønn. Men om en bare dumper sist års lønn uten mer detaljer blir det vanskelig å sammenligne med egen situasjon og da blir det absolutt mer en skryte tråd enn kilder. Jeg var også dårlig til dette i mine første år i arbeid og bidro ofte med inflerte? Tall som inkluderte ett skokk av tillegg og overtid uten å spesifisere. Prøver dog nå å minst få med fastlønn slik at en lettere kan sammenligne. 3
Kajac Skrevet i går, 08:26 Skrevet i går, 08:26 Salvesen. skrev (21 minutter siden): Jeg ser på det som en tråd med potensiale for gode kilder til å sammenligne lønn. Sikkert det som var hensikten når tråden ble laget, men min erfaring etter å ha både lest og postet sporadisk her over flere år, er at det først og fremst er en skrytetråd for de over gjennomsnittet godt betalte, og en sytetråd for de som ligger lavt i lønn. Den gir ikke noe realistisk bilde på lønnsnivået i IT-bransjen. Da er det bedre å bruke Kode24 sin årlige lønnsundersøkelse, eller se på tallene fra SSB, som er hentet rett fra Skatteetaten. 1
Salvesen. Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Kajac skrev (1 time siden): Sikkert det som var hensikten når tråden ble laget, men min erfaring etter å ha både lest og postet sporadisk her over flere år, er at det først og fremst er en skrytetråd for de over gjennomsnittet godt betalte, og en sytetråd for de som ligger lavt i lønn. Den gir ikke noe realistisk bilde på lønnsnivået i IT-bransjen. Da er det bedre å bruke Kode24 sin årlige lønnsundersøkelse, eller se på tallene fra SSB, som er hentet rett fra Skatteetaten. Joda, jeg er enig. Men for oss som da ligger litt i det øvre sjiktet er det ganske grei info Sånn er det vell ofte med lønn, de fleste som poster er de som er fornøyd med lønnen sin. Men jeg har postet både her og i den generelle tråden selv fra starten av min karriere. Men jeg la ofte på tillegg og slikt og for lite info før som sagt, men har lært 😛 1
Stvgr Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg tenker at denne tråden er en god ressurs for de som enten er ferske i IT-bransjen eller er underbetalte og lurer på hvordan de kan komme seg opp på et høyere lønnsnivå. Det er mange erfarne her inne som allerede har tatt den reisen og kan komme med praktiske råd. Da jeg postet her første gang for 10 år siden tjente jeg 450 000 i året og fikk noen nyttige tips som hjalp meg til å forstå min egen markedsverdi bedre og bli flinkere til å forhandle. Nå har jeg såpass med erfaring at jeg tror jeg kan hjelpe andre med det samme. 1
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Stvgr skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at denne tråden er en god ressurs for de som enten er ferske i IT-bransjen eller er underbetalte og lurer på hvordan de kan komme seg opp på et høyere lønnsnivå. Det er mange erfarne her inne som allerede har tatt den reisen og kan komme med praktiske råd. Da jeg postet her første gang for 10 år siden tjente jeg 450 000 i året og fikk noen nyttige tips som hjalp meg til å forstå min egen markedsverdi bedre og bli flinkere til å forhandle. Nå har jeg såpass med erfaring at jeg tror jeg kan hjelpe andre med det samme. Helt enig! Jeg har samme opplevelse, disse trådene har gjort meg mer oppmerksom på tider der jeg gjerne ikke var rett kompensert. Dog tenker jeg en må bruke dette sammen med andre kilder også som nito osv. slik har jeg gjort det iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå