Gå til innhold

Facebook tar opp konkurransen mot Tiktok – ved å etterligne Tiktok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den senere tiden har jeg latt mer irritere på FB over en bestemt type videoer som er så meningsløse at jeg ikke har ord. Det er ofte 10-15 minutter lange videoer av noen som skal vise frem noe – men så bruker de unødvendig mye tid på å forklare og «bygge opp stemningen».

Hvis denne endringen gjør at den typen videoer forsvinner er jeg helt for. 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (4 timer siden):

Den senere tiden har jeg latt mer irritere på FB over en bestemt type videoer som er så meningsløse at jeg ikke har ord. Det er ofte 10-15 minutter lange videoer av noen som skal vise frem noe – men så bruker de unødvendig mye tid på å forklare og «bygge opp stemningen».

Hvis denne endringen gjør at den typen videoer forsvinner er jeg helt for. 🤣

Skulle tro produsenten får betalt for antall minutter de klarer å lure oss til å bli sittende. 
 

Har vært innom noen slike grusomme videoer selv, og de er virkelig gode på teasing. Dessverre er de helt meningsløse, og det kommer aldri noen avsløring/avslutning som står i stil med innsalg.

Dette, samt alle de andre tåpelige "reels" plattformen spammer meg med, gjør at jeg bruker FB/Insta stadig mindre. Samt at de har mistet en god dose troverdighet fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

«Reels» er dråpen som fikk meg til å fjerne både Facebook og Instagram fra telefonen og i stedet bruke nettleseren til det. Innstillingene for automatisk avspilling gjelder tydeligvis ikke «reels», og for meg er det regelrett respektløst å spille av innhold sånn når man er på mobilnettet. Sånn i ettertid så ser jeg jo er Facebook her er rimelig desperate.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange videoar på Instagram og andre plattformar viser ting som er heilt idiotisk eller meiningslaust med einaste formål å få fleire til å klikke inn og generere inntekter.

Eit eksempel er ein snutt eg såg her ein dag av ein liten knott, på storleik med ein møbelknott, som dei i videoen plasserte på innsida av karmen til ei bildør som visstnok skulle dempe lyd eller noko sånt. I løpet av den korte videoen viste dei andre stader du kunne plassere knottane og ein vart satt på ein av bilen sine utvendige sensorar for å detektere bilar, fotgjengarar osv. Det er jo fullstendig meiningslaust å plassere ein knott der, så videoen fekk mange kommentarar om akkurat den detaljen. Ergo oppnådde dei det ynskja resultatet med det klippet ved å generere fleire klikk.

Eit anna eksempel var nokon som kutta opp og stakk mange hol på ei plastflaske for å lage ein enkel vass-spreiar som du kunne tre på ein hageslange. Greit nok, men i videoen var det òg problematisert at det kom vatn på ein utvendig lysbrytar (som for øvrig var av riktig type for utvendig bruk og tåler regn og litt sprut) ved å bruke ein del av plastflaska og lime den fast med Tec7 eller liknande over heile brytaren, og så slå den på og av gjennom flasketuten. Igjen, fullstendig meiningslaust, men det var stor aktivitet i kommentarfeltet på dette her. Fleire klikk, høgare inntekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...