Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nybilgaranti - rettighetene mine


Anbefalte innlegg

Hei, jeg eier en bil som er under nybilgaranti. Ryggekameraet mitt sluttet å funke sånn ca. i begynnelsen av februar. Nå er vi i juni og merkeverkstedet har ikke fått tak i delen enda. Hva er rettighetene mine? Skal man godta å vente så lenge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hadde jeg nå tatt på reklamasjon uansett. Men det er lenge ja.

Problemet er at veldig mange markeder og bransjer har enorme leveringsproblemer av ulike årsaker. Det påvirker dessverre både levering av nye varer og reparasjon av varer.

Hva sier de angående forventet tid da?

Lenke til kommentar
nomore skrev (17 minutter siden):

Dette hadde jeg nå tatt på reklamasjon uansett. Men det er lenge ja.

Problemet er at veldig mange markeder og bransjer har enorme leveringsproblemer av ulike årsaker. Det påvirker dessverre både levering av nye varer og reparasjon av varer.

Hva sier de angående forventet tid da?

Jeg fikk bare vite at de ikke har fått delen, men skal undersøke om det er mulig å få vite forventet tid.

Lenke til kommentar

Hva skal alternativet ditt være? Om de sliter med å få tak i delen er det en ganske normal problemstilling i disse dager. Enkelte varer er "ukjent leveringstid" på, og ikke mulig å gjøre noe med.
Jeg vet om de som har ventet i måneder på komponenter som er avgjørende for bilens funksjon, som styre-enheter etc.
Det er trasig, men noen enkel løsning er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...