Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Krav til tykkelse på bremseklosser på EU kontroll


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk en 2'er på bremseklossene på EU kontroll og driver å skifter disse nå men synes faktisk ikke at dem er så veldig slitte. Er vel ca 4mm. 

Spørsmålet mitt er. Finnes det noe spesifikt krav til hva som er minimumstykkelse her eller er det en ren subjektiv vurdering av mekaniker som tar kontrollen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrVilla skrev (21 timer siden):

Hei

Jeg fikk en 2'er på bremseklossene på EU kontroll og driver å skifter disse nå men synes faktisk ikke at dem er så veldig slitte. Er vel ca 4mm. 

Spørsmålet mitt er. Finnes det noe spesifikt krav til hva som er minimumstykkelse her eller er det en ren subjektiv vurdering av mekaniker som tar kontrollen?

Høres ut som en klassisker der verkstedet ville ha litt jobb :)  Jeg gjør vedlikehold selv og ser dette til stadighet. En gang fikk jeg anmerkning på en bærebro jeg skiftet året i forveien og hadde kjørt under 6k km med. Viste kvittering når jeg kom å hentet bilen siden jeg hadde den på epost og spurte om de ønsket å sjekke det en gang til og den ble godkjent etter en runde til på bukken med en noe flau verksmester. Mange verksteder er veldig klar over at kunden ikke har noe forhold til bil og utnytter det litt på samme måte som vi så i NRK programmet om tannleger nylig ;) Jeg sier mange, men langt fra alle!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...