Gå til innhold

Svenskene får ladetilbud norske elbilister ønsker seg


Anbefalte innlegg

Snowleopard skrev (15 timer siden):

Så må det og sies at det å lade en Ionity-bil med avtale-rabatt, ennå er godt billigere enn å lade en Tesla, selv om det er større sjanse for å havne i ladekø, og det er mange flere hull i dekningen.

For meg så blir det MYE viktigere å ha åpen tilgang til et ladenettverk uten huller, sånn at jeg VET at min bil alltid vil finne en rask og god lader på de plassene hvor jeg vil trenge det når jeg ferdes forbi. Vil ikke kjøre omveier for å lade, og vil unngå å kjøre fra ladeplass til ladeplass for å finne ledig lader som ikke er i uorden. Alt dette mener jeg at bilen bør holde styr på selv.

Mulig jeg allerede har blitt bortskjemt... 😉 Tesla har markedets laveste ladepriser også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når oljeselskapene, detaljhandelen osv har klart å enes om kortbetaling, må sannelig ladeselskapene klare det samme.

Appene er bare et tvilsomt triks for å binde kundene til en leverandør, akkurat som «coop-kortet» og mange andre. Kiwis fordelsprogram ligger i selve betalingskortet og her ligger løsningen for ladeselskapene .

Når jeg en sjelden gang bruker elbilen på fremmede steder, blir det alltid en tidkrevende drittjobb å finne et sted med «riktig» lader. Enn så lenge brukes dieselbilen til langkjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (58 minutter siden):

For meg så blir det MYE viktigere å ha åpen tilgang til et ladenettverk uten huller, sånn at jeg VET at min bil alltid vil finne en rask og god lader på de plassene hvor jeg vil trenge det når jeg ferdes forbi. Vil ikke kjøre omveier for å lade, og vil unngå å kjøre fra ladeplass til ladeplass for å finne ledig lader som ikke er i uorden. Alt dette mener jeg at bilen bør holde styr på selv.

Mulig jeg allerede har blitt bortskjemt... 😉 Tesla har markedets laveste ladepriser også.

Nå er det ikke ofte jeg havner i ladekø, og laderne er stortsett langs veiene der jeg kjører, og i temmelig "riktig" avstand for meg og min bil. Men klart, jeg kunne tenkt meg noen flere, både per ladested og nye ladesteder. Der er nok Tesla suveren.

Men Tesla kommer ikke ikke i nærheten på pris, selv om de ellers er best på det meste. 1,65 per kWh er under halvparten av prisen på billigste Teslalader, selv når jeg ser på priser for Tesla-eiere og de med abonnement.

Riktignok må man fordele disse 135,- per måned på antall kWh, så det vil definitivt påvirke forskjellig alt etter hvor mye man lader.

Men for folk som ikke har Tesla, og sjeldent lader, har jeg ofte anbefalt de å sjekke ut Tesla, pga antallet og lav pris.

Endret av Snowleopard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (3 minutter siden):

Når oljeselskapene, detaljhandelen osv har klart å enes om kortbetaling, må sannelig ladeselskapene klare det samme.

Appene er bare et tvilsomt triks for å binde kundene til en leverandør, akkurat som «coop-kortet» og mange andre. Kiwis fordelsprogram ligger i selve betalingskortet og her ligger løsningen for ladeselskapene .

Når jeg en sjelden gang bruker elbilen på fremmede steder, blir det alltid en tidkrevende drittjobb å finne et sted med «riktig» lader. Enn så lenge brukes dieselbilen til langkjøring.

Da kan du definitivt vurdere Tesla sine SuC-stasjoner. De aller fleste er åpne for alle, og med Tesla sin ladeapp er de i utgangspunktet filtrert, når du velger "Lad en bil som ikke er en Tesla". Billigst blir de og for de som ikke har mulighet for Ionity-avtale til svært gunstig pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 time siden):

Når oljeselskapene, detaljhandelen osv har klart å enes om kortbetaling, må sannelig ladeselskapene klare det samme.

Appene er bare et tvilsomt triks for å binde kundene til en leverandør, akkurat som «coop-kortet» og mange andre. Kiwis fordelsprogram ligger i selve betalingskortet og her ligger løsningen for ladeselskapene .

Kiwis fordelskort krever vanlig BankAxept-kort, det fungerer ikke med kredittkort. Så det er ingen god sammenligning. Jeg bruker Coop sitt fordelsprogram isteden, det fungerer fint med kredittkort og jeg trenger ikke engang å ha med meg kortet da det ligger i appen. Coop sin app-løsning er derfor vesentlig mer fleksibel etter min mening. 

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (3 timer siden):

Kiwis fordelskort krever vanlig BankAxept-kort, det fungerer ikke med kredittkort. 

Kredittkort bruker jeg av prinsipp ikke. Pengene skal være på konto før jeg bruker dem.

Det er forøvrig ett fandens fett hvilket betalingssystem ladeleverandørene blir enige om bare det blir identisk og for alle.

Jeg har kjørt mer enn nok rundt og lett etter egnede ladestasjoner med rekkeviddeangsten som følgesvenn.

Lenke til kommentar
Inspector skrev (50 minutter siden):

Kredittkort bruker jeg av prinsipp ikke. Pengene skal være på konto før jeg bruker dem.

Da tenker vi helt motsatt der. Jeg bruker av prinsipp bare kredittkort, siden jeg som forbruker er mye bedre sikret da. I tillegg får jeg fordeler som cashback, cashpoints osv. Regningen betales uansett når lønna kommer, og da er det ingen renter eller gebyrer som påløper. Kun fordeler altså, så sant man ikke er av typen som bruker det som står på konto uten å tenke på konsekvensene fremover ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 time siden):

Da tenker vi helt motsatt der. Jeg bruker av prinsipp bare kredittkort, siden jeg som forbruker er mye bedre sikret da. 

En liten digresjon:
Ukritisk bruk av kredittkort virker tilforlatelig. Ikke så merkelig at antall inkassosaker øker og at deltagere i «Luksusfellen» er storforbrukere av kredittkort…..

Lenke til kommentar
5 hours ago, Inspector said:

En liten digresjon:
Ukritisk bruk av kredittkort virker tilforlatelig. Ikke så merkelig at antall inkassosaker øker og at deltagere i «Luksusfellen» er storforbrukere av kredittkort…..

Det finnes nok både bruk og misbruk. Jeg bruker kredittkort når jeg kan. Ingen grunn til å si nei til 45 dagers gratis lån og bedre muligheter til regress. Jeg tar imidlertid ikke opp kreditt på kredittkort jeg ikke har kontantbeholdning til å dekke. Det er ikke videre vanskelig å sikre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...