Gå til innhold

Kunder som avbryter


Gjest c4076...084

Anbefalte innlegg

Gjest c4076...084

Er det bare meg som syntes det er frekt med kunder som avbryter? Jeg tok meg en google runde, men fant ingen innlegg om det. Så da er jeg redd for om det rett og slett er meg som er for hårsår 😂

Jeg tenker som så, at man står i kassa eller i en samtale med en kunde, men luskende inn fra sia kommer det en annen kunde med ett spørsmål. Enten for å spørre om varebeholding, prising eller hva det skulle vært. Er det ikke normalt å vente til det blir "grønt" lys og sin tur ? Er ikke alt man bare kan peke i retning om, eller svare på i samme øyeblikk mens man er i dialog med noen andre. Tenker også på den kunden som var førstemann, at den snikende kunden tar jo bort fokus fra første kunden fra selgers side. Noe som for min del er frekt. 

Jeg opplever ihvertfall dette på omtrent daglig basis. Og opplevd at kunder har gått igjen da jeg har avbrutt setningen jeg er i til kunde nummer 1, for å si "ett øyeblikk", til kunde nummer 2 etter det kommer ett spørsmål fra sidelinja 😅

Anonymous poster hash: c4076...084

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ingen problemer med det hvis ansatt og kunde nr. 1 har en generell samtale og ikke noe "viktig" og kunde nr. 2 bryter inn på en høflig måte med et kjapt spørsmål, type "Unnskyld, jeg bare lurer på...", evt. holder en hånd halvveis opp for å vise at hen vil spørre om noe og lar den ansatte ta avgjørelsen om å bryte av samtalen for et øyeblikk.

Jeg ville gjort det på den måten hvis jeg trengte hjelp og den eneste ansatte i nærheten var opptatt.

Å bryte inn med f.eks. "Hei, hvor er..." e.l. på en mer "brautende" eller "jeg bryr meg ikke"-måte er noe annet, men en høflig innskytelse føler i hvertfall jeg er greit så lenge kunde nr. 1 ikke blir ekspedert eller får hjelp og man bør vente.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig mange faktorer spiller inn.

Drar du på elkjøp og skal ha deg en TV kan du banne på at altfor ofte vil det komme en teknisk godt anlagt person som har 101 spørsmål om de 10 tvene hen har allerede brukt titalls timer på å lese seg opp om, men vil gjerne ha det bekreftet av selger slik at de kan klage på diverse forum hvis noe ikke går som de selv ønsker at det skal gå.

 

Da bryter jeg gledelig inn hvis jeg bare skal ha en HDMI kabel, og butikken er rotete nok til at det ikke ligger lett tilgjengelig.

Selvfølgelig kan jeg vente et par minutter, men etter det begynner tålmodigheten å renne ut og man får nesten "skylde" på de ansvarlige som har med bemanningen å gjøre dersom man føler at man er i situasjoner der man ikke klarer å hjelpe alle kundene tidsnok

 

Lenke til kommentar

Så lenge det er rimelig å vente, så skal det temmelig mye til for at jeg bryter inn. Prøver i stor grad å behandle folk fair og ikke bryte inn unødvendig. De fleste finner som regel ut etterhvert at de ikke er verdens navle og roer ned slik egosentrisk oppførsel.

Lenke til kommentar

Tror noen ikke evner å oppfatte annet enn seg selv i situasjonen.

Stod i 30 meter lang kioskkø før litt siden, køen snodde seg tre ganger inne i lokalet og videre ut døra.

Det strener ei dame inn døra og stiller seg i køen i svingen nærmest disken. Shortcutter sikkert 20 mennesker, og når han som hun stilte seg foran peker ut døra og sier til henne at "køen begynner der", så virker hun helt perpleks. Først da kikker hun rundt seg og oppfatter køen.

Tror ikke hun mente å snike på så freidig vis. Tror hun bare ikke klarte å oppfatte omgivelsene sine.

Skummelt å tenke på at sånne folk kjører bil også.

Endret av 1Dr.E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Kunder er kunder. De mest irriterende er de som avbryter mens jeg svarer på spørsmålet som de selv stilte. Noen virker som de er mer opptatte av å vise at selv er handy, ved å avbryte og svare det de tror jeg skal si. Men det er ikke noe å bry seg med, man må på en måte ikke la seg irritere. Da jobber man i feil yrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...