Gå til innhold

Avis: Tesla kommer til å produsere kun 30.000 biler i Tyskland i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så reelt sett blir det vanskelig å få tak i tysk Tesla i år også. Når var det egentlig de åpnet for reservasjoner der folk fikk inntrykk av at de skulle få tysk Tesla? Kanskje 2019 om jeg husker rett? Det er i hvert fall en på jobben (nå pensjonert) som var hell bendt på at han skulle ha tysk Tesla og ga seg ikke på det da han fikk tilbud om både usa-vare og kinavare i stedet for. Lenge etter at han reserverte sin så ble 4680-batteriene annonsert og folk fikk inntrykk av at de skulle i hvert fall de tyske Teslaene få. Litt av en type han der, men han skulle jammen ikke bli avspist med noe annet enn de 4680-batteriene. Skjønner nå at han har ventet i årevis og må belage seg på å kjøpe ennå en ventekalender, mot vage hint og lovord. Det blir sikkert ikke siste gangen.

Jeg skjønner bare ikke at folk gidder å reservere luftslott i en fata morgana horisont som blir et skritt lengre unna for hvert skritt man tar. Samme gjelder FSD. Når det gjelder Tesla så er det bare å slutte å tro på ting før man ser det med egne øyne, med prislappen hengende på speilet og funksjonene man betaler for er på plass.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Herr Akkar skrev (10 minutter siden):

Vel, Tesla er ikke den eneste som lover mer enn de leverer. En kompis kjøpte en ID3, og der skal jeg love deg det var mye som ikke var på plass. Å ikke kunne skru av lyset før batteriet var tomt var bl.a. en "feature".

Joda, desverre er biler som er halvferdige når de overlates til kunde blit standarden i bilbransjen etter Tesla sitt inntog, men det er nå likvevel forskjel på 6 mnd forsingelse og 3 år 🙂 

 

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (17 timer siden):

Så reelt sett blir det vanskelig å få tak i tysk Tesla i år også. Når var det egentlig de åpnet for reservasjoner der folk fikk inntrykk av at de skulle få tysk Tesla?

Det har så vidt jeg vet aldri vært et valg på Tesla sine nettsider å spesifisere tyskbygd bil, du har måttet kontakte Tesla i etterkant for å spesifisere det på bestillingen din. Om du bestiller en TMY Performance nå er det for så vidt implisitt at den vil være tysk og da sier Teslas konfigurator levering i september..

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Herr Akkar skrev (På 19.4.2022 den 20.54):

Vel, Tesla er ikke den eneste som lover mer enn de leverer. En kompis kjøpte en ID3, og der skal jeg love deg det var mye som ikke var på plass. Å ikke kunne skru av lyset før batteriet var tomt var bl.a. en "feature".

Auda. Fin funksjon! 😂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...