Watermelon555 Skrevet 17. april 2022 Skrevet 17. april 2022 Jeg kjøpte et Nikon Z6 for en tid tilbake der jeg fikk med kitlinsen Nikkor Z 24-70mm f/4 S. Jeg er nå på jakt etter en ellere flere nye objektiver. Jeg vurderer denne Nikkor Z 24-200mm f/4-6.3 VR når jeg skal ta bilder av ting som er langt unna. Jeg vurderer også Nikkor Z 85mm f/1.8 S for portrettbilder. Noen som har noen formeninger/erfaringer med bruk av disse 2 objektivene eventuelt forslag til andre objektiver?
Dr. Brodsky Skrevet 20. april 2022 Skrevet 20. april 2022 Alle objektivene til Nikon Z er ekstremt gode. De har sine styrker og svakheter (svakhetene er ofte størrelse, vekt og pris eller blenderåpning som på 24-200). Du kan, uten å være redd for å kjøpe et dårlig objektiv, kjøpe de objektivene som passer din bruk best.
Dr. Brodsky Skrevet 25. april 2022 Skrevet 25. april 2022 Jeg kjøpte forresten nettopp Nikon Z 28mm f/2.8, og er svært fornøyd. Det har riktig nok noen svakheter, men er generelt mye for pengene. Pluss: Lite, lett, billig, kort nærgrense, skarpt (særlig i midten) og har en brennvidde jeg liker. Minus: Noe CA, ikke superskarpt i hjørnene på f/2.8, litt vignett, ikke like godt værtættet som andre værtette objektiv, plastfatning, "bare" f/2.8". Sammenlignet med litt eldre objektiv er dette helt fantastisk for prisen, selv om jeg gjerne hadde betalt 1 000 kr mer for en skikkelig værtettet versjon med metallfatning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå