Gå til innhold

Baneheiasaken: Nye beviser, etterforskningen nærmer seg slutten

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
WiiBoy skrev (21 minutter siden):

Baneheia-saken er over 20 år gammel, Birgitte-saken er snart 30 år gammel og forvaring virker det (på meg) som at du ikke helt forstår. Det har også blitt kjørt over en million andre saker gjennom rettssystem siden den gang, så jeg ville ikke mistet tro bare på det grunnlaget der..  

Enig med deg der.

Gaar denne igjennom uten forvaring, saa er det noe jeg ikke forstaar.

En million saker og mesteparten av de 10 verste, er det bare tull med, er mitt inntrykk.

Det er da en kan begynne aa lure paa, hvor mangen mindre justismord, som blir gjort. Saker som er for smaa for media.

Endret av Karltorbj
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ronron25 skrev (9 timer siden):

Andersen er et monster og klarte lenge å lure politiet, statsadvokat, dommere og andre myndighetspersoner. Det er han som burde ha fått forvaring, men slipper kanskje unna med 2 års fengsel. Og nå har han altså på nytt blitt tatt for overgreps materiale.

Retten (ifølge VG) har sagt at det er en reell fare for at han kan begå nye lovbrudd. Hvor mange sjanser skal den mannen få?

Nja, hvis du ser dokumentaren, så kommer det tydelig frem at JHA fikk litt hjelp til å klekke ut denne master-planen. 

Han var ung, og ikke blandt den skarpeste kniven i skuffen, for å si det mildt. Å legge skyld på noen andre, var en idé som ble plantet i hodet hans. Hvorfor? Fordi etterforskerne hadde tunellsyn og trengte å ta radarparet VK + JHA. Uten denne teorien fra politiets side, tipper jeg VK hadde blitt sjekket ut for lenge siden. Men sånn gikk det ikke. En teori ble lansert, som ble halmstrået til JHA. Via denne teorien håpte han å få sympati og å bli trodd på historien i retten. Det ble han ikke. Eller; retten trodde på halvparten av historien (at VK var med på voldtekt og drapene), men ingen trodde på påstanden om at JHA ble tvunget til det, eller at dette var ufrivillig handlinger fra hans side...

Jeg ser på han som en som var farlig og uberegnelig den gang. Jeg ser ikke på han som særlig smart og kalkulerende. Tvert imot?!

Et monster? Ja! Men ikke av den utspekulerte typen som lurer alle rundt seg. Lureriet kom fra politiet selv 😖

Karltorbj skrev (6 timer siden):

Hvor har du dette i fra?

Lang bak i hukommelsen et sted. Beklager hvis jeg tar feil. Det kan godt være jeg blingser og surrer.

• Liker 1
Skrevet
qualbeen skrev (35 minutter siden):

Nja, hvis du ser dokumentaren, så kommer det tydelig frem at JHA fikk litt hjelp til å klekke ut denne master-planen. 

Han var ung, og ikke blandt den skarpeste kniven i skuffen, for å si det mildt. Å legge skyld på noen andre, var en idé som ble plantet i hodet hans. Hvorfor? Fordi etterforskerne hadde tunellsyn og trengte å ta radarparet VK + JHA. Uten denne teorien fra politiets side, tipper jeg VK hadde blitt sjekket ut for lenge siden. Men sånn gikk det ikke. En teori ble lansert, som ble halmstrået til JHA. Via denne teorien håpte han å få sympati og å bli trodd på historien i retten. Det ble han ikke. Eller; retten trodde på halvparten av historien (at VK var med på voldtekt og drapene), men ingen trodde på påstanden om at JHA ble tvunget til det, eller at dette var ufrivillig handlinger fra hans side...

Jeg ser på han som en som var farlig og uberegnelig den gang. Jeg ser ikke på han som særlig smart og kalkulerende. Tvert imot?!

Et monster? Ja! Men ikke av den utspekulerte typen som lurer alle rundt seg. Lureriet kom fra politiet selv 😖

Lang bak i hukommelsen et sted. Beklager hvis jeg tar feil. Det kan godt være jeg blingser og surrer.

Han hadde det vist med aa legge skylden, paa andre.

Paa en plass han jobbet, la han skylda, paa en arbeidskamerat, for et tyveri, han selv hadde gjort.

Husker det var noen flere episoder ogsaa, men kan ikke gjengi dem.

Skrevet
qualbeen skrev (48 minutter siden):

Vi er ihvertfall enige om at han er et monster👍.

Skrevet
ronron25 skrev (15 minutter siden):

Vi er ihvertfall enige om at han er et monster👍.

Et monster som befolkningen maa sjermes for.

En vet aldri naar den giftslangen, kommer ut av skapet og biter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...