Gå til innhold

Samsung Galaxy S22 Ultra problemer


Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig kjøpt nye S22 ultra. Dessverre har jeg hatt en del problemer. Allerede da jeg skulle starte telefonen for første gang var det problemer. Den hang seg opp flere ganger så den måtte restartes under oppstarten. 

Da jeg etterhvert fikk startet telefonen så fortsatte problemet med at den henger seg opp eller at ting går veldig tregt. Når den henger seg opp så fryser enten bildet eller skjermen blir helt svart. Det tar da 1-2 minutter før telefonen starter på nytt.  Dette skjer når jeg gjør noe på telefonen. Særlig når jeg bruker kameraet med zoom, men også andre ting som krever litt kapasitet.  Synes også at batteri-prosenten synker raskt. Mye andre småting også, som at innstillinger jeg har gjort forandrer seg, eller at jeg mottar meldinger både på sms og messenger lenge etter at de ble sendt. Mye rart.

Har både prøvd å nullstille telefonen og oppdare den. Ikke mye hjelp å få fra Samsung eller telenor som jeg bestilte telefonen fra heller. Var innom en telenor butikk men de sa bare  at jeg kunne angre kjøpet, uten at de kunne gi meg låne-telefon til jeg får bestilt ny. 

Noen andre som har opplevd disse problemene? Og har noen tips om hva som kan gjøres?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig 😳

Ikke at jeg har svar på problemene dine, men der du kjøpte telefonen burde vel gi deg låne telefon? 

Vis ikke hadde jeg kansenlert mobil og abonnement og gått til andre. 

Tror du får fortsatt tilbudet ifra Samsung.com/no, så det hadde jeg sjekket opp i. 

Lenke til kommentar

  

4 minutes ago, Theo343 said:

https://www.rootmeguide.com/fix-common-problems-in-samsung-galaxy-s22-ultra/
De aller fleste problemene med S22 serien er gjengitt her, samt med løsningsforslag. Ellers er det slik at ved nesten hver lansering av Galaxy modeller siste årene så er det en serie issues som løses over uker og måneder etter lansering - fra hva jeg har sett siden S10 lansering til nå.

S22 ser ut til å ha noen fler issues enn vanlig men den rammes også av avsløringene rundt grå/hvitlisting.

Dette er ikke nødvendigvis svar på ditt problem, men noe mer generelt. Det er alltid en viss mulighet for at man har problemer som fordrer bytte av vare.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Om det er en feil med mobilen som gir rett til reperasjon eller at problemet på annen måte løses så kan en reklamere på produktet. I et slikt tilfelle får en vel lånetelefon.

Om en angrer kjøpet så får en igjen pengene og kan kjøpe noe annet eller en tilsvarende telefon.

Selv opplever jeg at billige telefoner som Samsung Galaxy A51 og Xiaomi Poco X3 Pro virker uten problemer så jeg hadde i hvertfall ikke akseptert alvorlig trøbbel med en dyrere mobil. Noen feil vil vel rettes etterhvert med en ny software, men det føles litt usikkert.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Desverre viser det seg at Samsung S22 Ultra har mange problemer. Jeg selv opplevde GPS problemer. GPS signalene ble borte. Etter mange forslag på løsning av problemet var det en oppdatering som kom 31.03.22 som løste problemet. Så min S22 fungere nå som normalt. Men leit å lese om alle problemene som mange opplever med denne modellen. Her har Samsung ikke gjordet en god nok jobb med testing før levering til markedene. 

Så har dem et meget stort problem med levering av modellen S22 Jeg forhåndsbestilt min S22 Ultra og var heldig som fikk den levert til rett tid. Men nå er det helt krise for dem som har bestilt. Har hørt at mange har avbestilt telefnonen. Skjønner godt at folk ikke gidder å vente på non som ikke kommer. Det verste er jo at når du ringer Samsung så lover dem telefonen noen dager senere. Dette viser seg å være en bløff for mange hører ikke mer fra dem. 

Dette er ikke bra for et selskap som Samsung. 

Lenke til kommentar

Har selv issues med at musikk fra eks. Spotify fader ut og inn når et headsett er koblet til via BT. Kan nesten virke som det er strømstyring/sparing funksjon som slår inn og tror det ikke skjer noe over forbindelsen selv om man er midt i et lydspor på spotify. 

BT mot bilen har så langt ikke hatt samme symptom.  

Utover dette er jeg så langt veldig fornøyd og har ikke merket noen andre issues ennå.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
mandela skrev (13 timer siden):

Samsung har kommet med flere oppdateringer de siste ukene, noen som har merket endringer? Jeg hadde i utgangspunktet ingen av de nevnte problemene.

Har for første gang med samsung telefon ikke merket noe bugs på s22u. Får til og med notifikssjoner uten unntak som som er imponerende på en android telefon :)  Jeg handlet dog nå nylig så min ble oppdatert med en gang. 

Lenke til kommentar

Skal høre litt på Spotify med samme headsett på S22U og sjekke. Har ikke lagt merke til noe så det er kanskje løst. Sjekker nå, pleier å skje innenfor et par lydspor men kan også være pga. forstyrrelser/støy i omgivelsene (annen plass nå).

EDIT:
BT mot headsett og spotify fungerte problemfritt nå. Da blir det å teste på lokasjonen jeg normalt sett har brukt dette senere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...