Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

Herlig :D Har sett på noen streamere som kjører The Bus. Usikker på hva de har gjort ift. pedaler. Ellers enig, slike type sims er veldig ålreight i sosial sammenheng. Kan hende jeg også prøver meg litt på disse nå som jeg får utstyret rigget opp før påske.

Er samme greia her. Jeg bruker lite tid på spill (kontra når jeg var i 20 årene) men når jeg spiller vil jeg ha en best mulig opplevelse.
 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å pine meg gjennom litt i går kveld før jeg la meg, holde inne W for å kjøre, svinge med rattet.

 

Krøkete. Men var litt gøy. Og jeg begynte å forstå hvorfor mange bussjåfører kjører i rykk og napp i byene.. 🤪

I forhold til pedalene ser det ut som at problemet er todelt. Det virker som at pedalsett med tre pedaler oppfattes feil av spillet. Man kan se alle aksene, men pedalene blir registrert som "combined" etter å ha satt de opp.

I tillegg virker det som at spillet går ut i fra at man har et kit; pedaler som er koblet inn i basen, ikke to frittstående produkter.

Ser det er mange, både Logitech, Thrustmaster og Fanatec, som sliter med det samme. 

Endret av OlaHaldor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, OlaHaldor said:

I tillegg virker det som at spillet går ut i fra at man har et kit; pedaler som er koblet inn i basen, ikke to frittstående produkter.

Ser det er mange, både Logitech, Thrustmaster og Fanatec, som sliter med det samme. 

Aha, det forklarer saken. Spillet er altså litt "konsollaktig" her. Alle jeg har vært innom i sim kategorien på twitch som har spilt dette har hatt et kitt fremfor separate produkter.

Slike issues er også medvirkende årsak til at jeg gikk for et kit som dette.

image.thumb.png.90cda83d2959a80192aedcd8f38692bf.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
bshagen skrev (20 timer siden):

Det er dere så absolutt! :D

@OlaHaldor Kult oppsett du har! Streamer du også (du nevnte streamdeck) :)

Ang. simrigg, jeg kikker mer og mer på den D2 til Komplett jeg altså, siden den er stiv og man kan kjøpe med stativ til begge sider (som kanskje man kan ha HOTAS på). Kjekt at den kan leveres fra en norsk butikken også. Så vurderer jeg en skikkelig VR-brille i tillegg om jeg skulle utvide til DSC. Men aller først så tenker jeg:

- Komplett rigg EDIT: D1 mente jeg
- Fanatec DD 8nm + Formula ratt
- Pedaler... Hmmmm, trenger ikke clutch til noe. Laveste til Fanatec noe tess? Finnes det andre pedaler som er ok? 

Jeg ville personlig har styrt unna Svive D2, med bare en arm som holder ratte blir det veldig mye fleksing, å da blir det fort litt bortkastet med et dyrt direct drive ratt. D1 vil være et langt bedre valg, men for prisen den ligger på nå er det ganske dyrt å du begynner å nærme deg litt mer "seriøse" økosystem prismessig enten i form av 8020 alurigger eller typ next level racing GTTrack. Når D1 ble solgt for 2699,- i hele januar var det er røverkjøp, men for 5690,- blir det vanskligere å rettferdiggjøre det. Har du sjekket finn om det kan være noen som selger rigg i nærheten? Jeg holdt selv på å gå med på å kjøre til Bergen for å hente en Svive D2 for en tid siden som en kar solgte for 2000 kroner, men ble dessverre solgt før vi kom til noen enighet der, å jeg endte opp med å kjøpe GTTrack'en istedenfor :)

edit: CSL Pedalene til Fanatec med load cell kit er et svært godt entry point, langt bedre enn hva du nå får fra eksempelvis thrustmaster. Motar selv load cell kitteet i posten iløpet av neste uke trolig så har ikke fått testet det selv, men de anmeldelser jeg ser så virker det vertfall svært lovende.

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Theo343 said:

Slike issues er også medvirkende årsak til at jeg gikk for et kit som dette.

image.thumb.png.90cda83d2959a80192aedcd8f38692bf.png

Ja jeg vurderer å kjøpe Fanatec-pedaler og har lagt ut Thrustmaster-pedalene for å se om det er noe interesse. :)

 

Har aller mest lyst på V3-pedalene men det er en god del mer penger enn jeg har mulighet til å bruke for tida 😅

 

Spørs om jeg må ty til de noe enklere pedalene.

Lenke til kommentar

Når det kommer til simulatorer har virkelig 3d printere gjort nye. Er så mye man kan lage fra små til store ting som hjelper. 

Selv om jeg er helt elendig på alt som har med elektronikk å gjøre, ble jeg nesten litt avhengig av å bygge det. Så har nå lyst til å bygge mer Spitfire,  P51, mossie og alt annet de lar deg bygge. Men da må jeg få min egen printer. Kan ikke la svorger forsette å printe for meg.

20211031_210132.thumb.jpg.1f30ab9d636f14b985cc8d156615bc27.jpg

20220104_123349.thumb.jpg.364c4359d93924d5ee1680d4adf59447.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (40 minutter siden):

Når det kommer til simulatorer har virkelig 3d printere gjort nye. Er så mye man kan lage fra små til store ting som hjelper. 

Selv om jeg er helt elendig på alt som har med elektronikk å gjøre, ble jeg nesten litt avhengig av å bygge det. Så har nå lyst til å bygge mer Spitfire,  P51, mossie og alt annet de lar deg bygge. Men da må jeg få min egen printer. Kan ikke la svorger forsette å printe for meg.

Veldig kult!  Håper på å etterhvert begynne å bruke 3d printeren min til å printe mer brukbare ting til simriggen som button boxes og div. Så langt har jeg printet ut en oversized koppeholder 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, OlaHaldor said:

Ja jeg vurderer å kjøpe Fanatec-pedaler og har lagt ut Thrustmaster-pedalene for å se om det er noe interesse. :)Har aller mest lyst på V3-pedalene men det er en god del mer penger enn jeg har mulighet til å bruke for tida 😅

Spørs om jeg må ty til de noe enklere pedalene.

V3 pedalene fristet meg betraktelig også. Gikk dog for loadcell til standardpedalene og tuning kit for å tilrettelegge for heal+toe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Evil-Duck said:

Veldig kult!  Håper på å etterhvert begynne å bruke 3d printeren min til å printe mer brukbare ting til simriggen som button boxes og div. Så langt har jeg printet ut en oversized koppeholder 😅

Ja, ser mange har laget buttonboxes til fly og bil sim.

H

En holder på å utvikle en P47 throttle quadrant, som ser rå kul ut, men er mye mer komplisert enn noe authentikit har laget, og krever lodding og slikt og det er for avansert for meg.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (7 minutter siden):

En holder på å utvikle en P47 throttle quadrant, som ser rå kul ut, men er mye mer komplisert enn noe authentikit har laget, og krever lodding og slikt og det er for avansert for meg.

Lodding er jo en kunst som kan læres, tror det er mange som er "redd" lodding fordi når de har prøvd det har brukt gamle dårlige loddeapparat med effektivt ødelagte spisser som sticker til tinnen å gjør det neste umulig å lodde noe som helst.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Evil-Duck said:

Lodding er jo en kunst som kan læres, tror det er mange som er "redd" lodding fordi når de har prøvd det har brukt gamle dårlige loddeapparat med effektivt ødelagte spisser som sticker til tinnen å gjør det neste umulig å lodde noe som helst.

Lodding er bare en del av det, jeg og elektronikk er ikke venner "i just don't get it" faren min har reparert radioer hele livet. Og han er prøvd  å lære meg og jeg har sett på, det bare faller ut av hodet mitt.

Mens spitfire stikka har 3 akser og en knapp. Har P47 4 akser, noen sperrer,  en knapp for radio, samt en toggle knapp for vann injeksjon avkjøling.

It's byond my abilty, spitfire stikka har 3 akser og 2 avtrekker knapper og den fikk jeg bare til å funke 90% og det var etter gjentatte forsøk hvor 2 av aksene ikke fungerte. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Theo343 said:

V3 pedalene fristet meg betraktelig også. Gikk dog for loadcell til standardpedalene og tuning kit for å tilrettelegge for heal+toe.

Jeg sjekker litt på finn før jeg eventuelt bestiller rett fra Fanatec. :)

Håper inderlig buss simmen vil funke som den skal da 😅 

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spoiler

 

Jeg skjønner ikke hva f. UPS roter med. Jeg fikk beskjed om å ringe et 815 nummer kl. 9 i dag for å snakke med norsk kundesupport om hvordan betale importavgift raskest mulig.

Likevel kommer jeg til samme callsenter i utlandet som mener jeg må sende e-post til en plass for å få informasjon om betaling? Hva f..? Da kunne jeg bare utført bankkonto overføring på fredag, og la det ta sin tid.

Det blir aldri mer kjøp fra noen som benytter UPS, ei heller Fanatec.

EDIT:
Når hun ikke kunne svare på hvorfor jeg ble bedt om å vente til mandag for å ringe dette nummeret så har jeg blitt satt på en halvtimes vent.

EDIT2:
Fikk også nå en epost fra support via email om at de skal sende betalingslinken på nytt - til feil telefonnummer. wtf?

 

UPS jall i spoiler 😛

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Theo343 said:

Jeg skjønner ikke hva f. UPS roter med. Jeg fikk beskjed om å ringe et 815 nummer kl. 9 i dag for å snakke med norsk kundesupport om hvordan betale importavgift raskest mulig.

Likevel kommer jeg til samme callsenter i utlandet som mener jeg må sende e-post til en plass for å få informasjon om betaling? Hva f..? Da kunne jeg bare utført bankkonto overføring på fredag, og la det ta sin tid.

Det blir aldri mer kjøp fra noen som benytter UPS, ei heller Fanatec.

EDIT:
Når hun ikke kunne svare på hvorfor jeg ble bedt om å vente til mandag for å ringe dette nummeret så har jeg blitt satt på en halvtimes vent.

EDIT2:
Fikk også nå en epost fra support via email om at de skal sende betalingslinken på nytt - til feil telefonnummer. wtf?

Kjempe rart. Har ikke brukt UPS på mange år, men når jeg drev å kjøpte airsoft, brukte jeg de ofte, og var de beste av budgfirma(mye bedre enn fedex og DHL) men tydeligvis ikke må lenger 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...