Gå til innhold

Asus K8V og minne


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel siste nytt ang dette kortet:

Klarte etter 5 forsøk å få innstalert os på sata disk, det jeg måtte gjøre var at jeg måtte legge inn satadriverne fra disketten akkurat som sist , så begynte den å boote fra cd rom etter en tid stoppet den opp, da måtte jeg restarte og samme prosedyren igjen bare at nå gikk den litt lengre. Etter 5 ganger var jeg gjennom hele prosedyren og alt startet som normalt. Restartet maskinen og alt funket fint, fant så ut at jeg skulle koble til min sata disk nr 2 også så jeg slo av maskinen og monterte denne. Resultatet var at bios fant begge og begynte å boote, men midt i bootinga skjedde noe merkelig, den stoppet opp ble stående der ca et min for så og fortsette men den siste disken tikket nå som et gammelt veggur og når maskinen var ferdig bootet var den ikke der lengre. Har funnet ut at den er helt død nå (prøvd den i en annen maskin men virker ikke der heller, den virket der tidligere)

Og som om ikke det er nok så fortsatte jeg med innstalering av div programmvare da det plutselig blir svart skjerm, jeg reebooter maskinen starter men intet bilde . Hva nå, jo jeg tar ut skjermkortet og flytter det over i den andre maskinen, ikke bilde der heller.

Så med andre ord dette hovedkortet har til nå kostet meg en hd + et grafikkort til nermere 5000.- kr.

Nei dette er IKKE X-files

bare en teori :

 

men er det slik at hk som ikke har agp/pci lock can kødde til skjermkort og

hd`er dette virkelig skummelt :(

 

Vær nå ytterst forskiktig med det nforce 150 kortet også da snekker`n da jeg leste

et sted (husker ikke hvilken av dem) men enten pci eller agp locken ikke virket i forhold til spesifikasjonene. (ett av dem økte prop. med fsb økningen)

Det var grunnen til at jeg valgte et via Gigabyte kort isteden.

 

finner ikke igjen den testen men skal lete videre.

Endret av airguard
Lenke til kommentar
jo men dette har jo ingenting med klokkingen jeg økte fsb til 22o i går og kjørte testen etter det satte jeg alt tilbake igjen , alt fungerte som det skulle til jeg skulle legge inn sata driverne og den disken som er røket var ikke tilkoblet tidligere på denne maskinen.

Jeg har testet det NForce3 kortet du har bestilt. Var ikke noe fornøyd med det. Er bedre å OC med enn Via kortene, men ytelsen er endel dårligere. Man må f.eks klokke en A64 3200+ til 3400+ for å følge en 3200+ på ett Via kort. Er tilbake på Intel igjen jeg, å det er deilig. Skal heller vurdere å teste A64 igjen når NForce 250 kommer

Lenke til kommentar

Neida, det er vel vanskelig å overklokke noe før det er innstalert, mskinen funket greit etter at bios og div andre ting var lastet ned fra asus sin side , men da jeg aktiverte sata i bios begynte problemene , fikk også alarm for overvolting og da jeg gikk i bios stod alt som hadde med volt å gjøre på null , prøvde med 3 forskjellige stforsyninger det samme skjedde, så det er ingen tvil om at dette er hk da alt det som enda ikke er ødelagt funker perfekt i mine andre maskiner.

Lenke til kommentar
Neida, det er vel vanskelig å overklokke noe før det er innstalert, mskinen funket greit etter at bios og div andre ting var lastet ned fra asus sin side , men da jeg aktiverte sata i bios begynte problemene , fikk også alarm for overvolting og da jeg gikk i bios stod alt som hadde med volt å gjøre på null , prøvde med 3 forskjellige stforsyninger det samme skjedde, så det er ingen tvil om at dette er hk da alt det som enda ikke er ødelagt funker perfekt i mine andre maskiner.

Skal du sende inn hovedkortet?

 

Blir det noen ram tester på Athlon 64 riggen din når du får skaffet et nforce 3 kort?

Det hadde vært en fint tilskudd i ddr tråden din :yes:

Lenke til kommentar
Jepp kortet sendes inn og psdata erstatter begge diskene med 2 nye sata disker.

Når det gjelder ramtesting skall jeg se hva jeg får til, det kunne nok vert inntr ikke minst med tanke på hvilke brikker som fungerer på dette systemet.

Jepp det ville vært veldig fint, i det heletatt en liten guide til A64 pc bygging, virker som om det er mange som lurer på ditt og datt rundt det. Har foresten oppdaget en liten feil ved MSI kortet: Det er ikke spesielt glad i Sound Blaster Audigy 1 kort, det er et ****** til å få det til å funke, og det er vanskelig å boote etter du har tatt ut srøm kabelen. (har lest på MSI forumet at det er en hel haug som ikke har fått lyd gjennom det heller). Sound Blaster Audigy 2 skal funke helt fint.

 

Tror det er en del som har kjøpt seg Athlon 64 systemer nå som kan bidra med feil (og fordeler de har funnet).

 

Men en ting jeg har glemt å si: Gratulerer med ny AMD maskin :p

Lenke til kommentar

Takk , takk nå har jeg to da den andre er en xp, men det er klart at man nok kan regne med en del skjær i sjøen når det gjelder a64 og da tenker jeg ikke på selve cpuèn men heller på hk og minne.

Som nevnt tidligere så fungerte jo mitt asus k8v utmerket etter oppdatering og ny bios, men problemene startet da jeg aktiverte SATA så det kunne vert kjekt å fått greie på om dette gjelder bare mitt kort eller om det er via sin sata som er korrupt. Er jo litt i tvil her ikke minst etter at en annen her også fikk ødelagt sine disker på samme kort.

Ellers er kortet også veldig kresent på ram.

Lenke til kommentar
Takk , takk nå har jeg to da den andre er en xp, men det er klart at man nok kan regne med en del skjær i sjøen når det gjelder a64 og da tenker jeg ikke på selve cpuèn men heller på hk og minne.

Som nevnt tidligere så fungerte jo mitt asus k8v utmerket etter oppdatering og ny bios, men problemene startet da jeg aktiverte SATA så det kunne vert kjekt å fått greie på om dette gjelder bare mitt kort eller om det er via sin sata som er korrupt. Er jo litt i tvil her ikke minst etter at en annen her også fikk ødelagt sine disker på samme kort.

Ellers er kortet også veldig kresent på ram.

Via Sataen min fungerer helt utmerket sammen med raptoren min, så det er nok bare ditt hovedkort som fusker litt.

 

Gratulerte for at du klarte å vende tilbake til AMD etter "skuffelsen" din over

XP2500+.

 

Det hadde vært morsomt å få testa ut om det er hovedkort eller cpu som gjør a64 plattformen så kresen. Jeg trodde det var CPU før, men nå heller jeg litt mot hovedkortet.

 

Hva synes du foresnte om responsen på systemet?

Merker du noe forskjell fra P4 3,2?

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Har ingen problem med sata på pc'n min.

Hadde litt problemer i begynnelsen, men en bios oppgradering hjalp meg mye :)

Kjører 2xraptor 36gb på promise kontrolleren (os)(raid 0)

Kjører 1x seagate baracuda 160gb s-ata på via kontrolleren (lagring)

 

I tilegg har jeg 2 x wd 80gb ide.

Og 1 maxtor 160gb ide.

 

Ellers så har jeg opplevd lite problem med hovedkortet.

Etter jeg fikk flashet bios så har det vert stabilt og fint.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva denne har med dette å gjøre, her er det ikke snakk om verken juks eller at noe er klokket eller voltmoddet, som du anntyder, her snakker vi om et hk som gikk amokk når sata drivern ble aktivisert og prøver å finne ut om dette er et enkelttilfelle eller om det er et problem på flere kort.

 

Turgon, jeg har ikke vert skuffet over xp 2500 maskinen min men har sagt og sier fortsatt at den ikke kan måle seg med Intelmaskinen , men derfra til dårlig er et langt sprang. Når det så gjelder A64 så har jeg fått testet den alt for lite til å kunne si noe sikkert , men den ser veldig bra ut foreløbig .

Så jeg tror at når alt kommer på plass blir den et hyggelig bekjentskap.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...