Gå til innhold

Asus K8V og minne


Boralis

Anbefalte innlegg

Vel, 256MB er ikke akkurat allverden må du huske. I tillegg virker det jo som noe er HELT på jordet siden det funker dårlig, og når man da tar i betraktning din blod-klokkete p4 så er det klart den yter "dårlig". Ta en retur og få deg et nForce3 kort heller (yter dårligere stock, men klokker bedre) og se om det hjelper noe.

 

Ellers ønsker jeg deg lykke til. :)

Vel nå er det jo 256 brikker i P4 og da.

BrikkER? Oh, min feil... Trodde du brukte 256MB (kun èn)... *trekke seg stille tilbake* :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå prøvd med twinmos 256 og disse går bra men samme brikkene med 512 går ikke. Har og kjørt en 2d mark test med cpu klokket til 2150 som er maks den klarer + grafikkortet klokket til maks og fikk bare 22000 p mot 23519 på pentiumen med samme grafikkort og samme kjøling.

Tror det blir en retur over helgen ja :thumbdown:

hva slags innstillinger har du prøvd?

Jeg er ganske sikker på at det er minnet som hindrer deg. Hvis du ikke alt ahr gjort det kan du prøve å sette opp memvolt osv. det er mulig du bør klokke radeonen din litt ned også. Tror Agp freqvens ødlegger klokking en smule. Men du burde egentlig ikke være skuffet. CPUen du har kjøpt er jo tross alt ikke toppmodellen på 2 ghz og skalerer en smule dårlige. Dessuten er alle 3000+ en smule defekte (halve chachen er jo ikke disablet uten grunn) og dette kan også virke inn på klokkingen.

 

Timingene dine er sikkert ikke topp med twinmos brikkene heller.

 

Jeg har fint klart å kjøre 3dmark på 2250 (men minnet var ikke helt stabilt) med boxed kjøler.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Vel nå fungerer det med 256 Twinmosbrikkene men synest ytelsen var/er skuffende lav i forhold til P4 3,2 som jeg er vant med.

Du mener 4GHz :roll:

Nei får lavere ytelse/score i alle 3d mark tester med denne på std sammenlignet med 3,2 på std innstillinger.

Da er det noe som er galt! Alle testene jeg har sett så er A64 3000+ raskere enn P4 3.2GHz i 3Dmark2001.

 

Du har husket via 4in1 driveren?

Lenke til kommentar
Du fikk da 22000 poeng i 3dmark2001(klokket til 3300+) og det kan da ikke være så ille. En p4 3.2 kan da ikke klare så mye? når en p4 4GHz klarer 23500.

Ja men på std får jeg 16898 mot P4 på 3,2 noe over 19000,tror det blir en lang natt dette :dribble:

 

PS: Tar gjerne imot tips :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Du fikk da 22000 poeng i 3dmark2001(klokket til 3300+) og det kan da ikke være så ille. En p4 3.2 kan da ikke klare så mye? når en p4 4GHz klarer 23500.

Ja men på std får jeg 16898 mot P4 på 3,2 noe over 19000,tror det blir en lang natt dette :dribble:

 

PS: Tar gjerne imot tips :cool:

Du får 5000 poeng mer ved å klokke A64 2.2GHz til 2.35GHz :wow:

 

Da er det noe som ikke stemmer!

Lenke til kommentar
Du fikk da 22000 poeng i 3dmark2001(klokket til 3300+) og det kan da ikke være så ille. En p4 3.2 kan da ikke klare så mye? når en p4 4GHz klarer 23500.

Ja men på std får jeg 16898 mot P4 på 3,2 noe over 19000,tror det blir en lang natt dette :dribble:

 

PS: Tar gjerne imot tips :cool:

Du får 5000 poeng mer ved å klokke A64 2.2GHz til 2.35GHz :wow:

 

Da er det noe som ikke stemmer!

2Ghz til 2.15Ghz blir vel riktig..

Lenke til kommentar

2Ghz til 2.15Ghz blir vel riktig..

A64 3000+ har en klokkefrekvens på 2.2GHz. Det som skiller 3000+ og 3200+ er at 3000+ kun har 512kb cache mot 3200+ 1mb.

Nei 3000 har 2,0 std 3400 har 2,2 men husk at forskjellen her er jo at grafikkortet også er klokket på den siste og ikke på den første.

Lenke til kommentar
LoL...jeg som roter litt med tallene her.

 

Du sier i den ene posten at P4 3.2 er bedre på alt og så er systemene ikke klokket likt(minner meg om THG).

NEI DET SIER JEG IKKE, det jeg sier er at i den testen av A64 er alt std i den laveste men i den høyeste er alt klokket inkl grafikkortet.

Disse har ingenting med P4 å gjøre, men min A64 kommer dårligere ut enn 3,2 uklokket det samme gjør den om begge er klokket.

Dermed mener jeg at her er det noe feil, sannsyneligvis er det hk som er bare dritt.

Selv om jeg ikke klarte å få dette i amd`s favør så trenger du ikke begynne å trekke inn THG, virker nesten som du ikke tåler tallenes tale, men det er ikke jeg som har laget dem, det er fakta det jeg får ut, kjørte 3d 2001 på nytt nå på std innstillinger og da fikk jeg bare 10851 dette viser jo helt klart at det er noe galt med systemet.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
LoL...jeg som roter litt med tallene her.

 

Du sier i den ene posten at P4 3.2 er bedre på alt og så er systemene ikke klokket likt(minner meg om THG).

NEI DET SIER JEG IKKE, det jeg sier er at i den testen av A64 er alt std i den laveste men i den høyeste er alt klokket inkl grafikkortet.

Disse har ingenting med P4 å gjøre, men min A64 kommer dårligere ut enn 3,2 uklokket det samme gjør den om begge er klokket.

Altså med klokket system får du 23500 med P4 4GHz og 22000 med A64 2.15Ghz.

Uklokket får du 16900 med A64 2.0 GHz og 19000 med P4 3.2 GHz.

 

Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Ja sånn ca det, men som jeg sier det varierer veldig på A64 helt ned til 10851 :wow:

Skal se om jeg finner den nøyaktige scoren på 3,2 uklokket.

 

EDIT: fant en på 18264 det er vist den laveste

 

Hadde vert greit om man hadde klart å funnet ut av dette da det er mange som har planer om å kjøpe denne cpuèn , om det ble klart at det feks er dette hk som er årsaken kunne andre da styre unna det.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

trodde man kom på 18000-19000 uten oc på disse cpu"ene

iallefall med ati 9800 xt kortet ditt..

 

så på testen til a 64 3200+ mot p 4 3.2 da fikk a 64 ca 3-400 mere i score..

 

men du skulle jo få ca samme score med en 3000+

tror det var ca 3-5 % som skilte de i ytelse.

 

 

ops..og jeg som skal hente mitt hk etter helga(bestilte også asus) :no:

men er jo ingen overklokker så.. :blush:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
trodde man kom på 18000-19000 uten oc på disse cpu"ene

iallefall med ati 9800 xt kortet ditt..

 

så på testen til a 64 3200+ mot p 4 3.2 da fikk a 64 ca 3-400 mere i score..

 

men du skulle jo få ca samme score med en 3000+

tror det var ca 3-5 % som skilte de i ytelse.

Jepp nettop derfor lurer jeg på hva som er galt spes med tanke på at res varierer med flere tusen poeng fra gang til gang

Lenke til kommentar
Falcon_: Har du ikke fått med deg at snekker'n sier at det må være noe galt med systemet?

 

Virker som om du ikke helt vil gå med på at systemet hans kanskje er litt på bærtur? :roll:

Han sier at sytemet ikke er klokker på den første, men om du går på den første så er den klokket.

 

 

Derfor lurer jeg litt på hva han egentlig mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...