Gå til innhold

Asus K8V og minne


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, men jag har gitt opp hele A64 da dette ble et dyrt og skuffende bekjentskap, 2 disker og to grafikkort i søpla får holde, vil vurdere dette på nytt når 939 er kommet og utprøvd.

Dagens system er iallefall ikke noe for klokkere, da det viser seg at disse cpuene ikke takler serlig med klokking ei heller tåler de noe svigninger i volten etter som jeg ser på utenlandske sider, nei det blir å kjøre gode gamle P4 noen mnd til.

Lenke til kommentar
OK, men jag har gitt opp hele A64 da dette ble et dyrt og skuffende bekjentskap, 2 disker og to grafikkort i søpla får holde, vil vurdere dette på nytt når 939 er kommet og utprøvd.

Dagens system er iallefall ikke noe for klokkere, da det viser seg at disse cpuene ikke takler serlig med klokking ei heller tåler de noe svigninger i volten etter som jeg ser på utenlandske sider, nei det blir å kjøre gode gamle P4 noen mnd til.

Dyrt, fikk du ikke igjen på garantien da? Du virker å ha vært uheldig både med CPU og hovedkort, iallefall mhp. overklokking. Selv må jeg si at jeg ikke ser helt poenget med å overklokke Athlon 64 3000+, da den fortsatt gir suverent best ytelse for pengene uklokket.

Lenke til kommentar

dyrt ja det ble nok det da det ene grafikkortet var kjøpt brukt og jeg ikke får tak i kvittering på dette i tillegg har du tapet av alt som lå på disken selv om ikke dette blir direkte i kr så lå der masse bilder som var uerstattelige.

Vel driver du med klokking er jo litt av vitsen at utstyret lar seg klokke, men er enig i at cpuen yter meget bra i uklokket tillstand , det er det liten tvil om .

Lenke til kommentar
OK, men jag har gitt opp hele A64 da dette ble et dyrt og skuffende bekjentskap, 2 disker og to grafikkort i søpla får holde, vil vurdere dette på nytt når 939 er kommet og utprøvd.

Dagens system er iallefall ikke noe for klokkere, da det viser seg at disse cpuene ikke takler serlig med klokking ei heller tåler de noe svigninger i volten etter som jeg ser på utenlandske sider, nei det blir å kjøre gode gamle P4 noen mnd til.

Dagens system funker fint for klokkere, du har bare vært vanvittig uheldig med prosessor/hovedkort. Men det skal sies at 3200+ clocker gjennomsnittlig bedre enn 3000+ siden 3000+ er en "defekt" cpu (halve cachen++ funker ikke), derfor klokker denne svært ugjevnt. 3200+ klokker gjennomsnittlig 2350 med luft hvis man kommer seg rundt agp/pci problemet.

Lenke til kommentar

Jepp, men jeg velger å vente litt mulig jeg tar en nermere titt på dette når nForce 3 250 kommer og A64 3400 eller 3700

Vi får se, det er en inntresang cpu med et meget høyt potensiale , da det er få/ingen som kan vise til samme ytelse ved std hastighet.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
OK, men jag har gitt opp hele A64 da dette ble et dyrt og skuffende bekjentskap, 2 disker og to grafikkort i søpla får holde, vil vurdere dette på nytt når 939 er kommet og utprøvd.

Dagens system er iallefall ikke noe for klokkere, da det viser seg at disse cpuene ikke takler serlig med klokking ei heller tåler de noe svigninger i volten etter som jeg ser på utenlandske sider, nei det blir å kjøre gode gamle P4 noen mnd til.

Dagens system funker fint for klokkere, du har bare vært vanvittig uheldig med prosessor/hovedkort. Men det skal sies at 3200+ clocker gjennomsnittlig bedre enn 3000+ siden 3000+ er en "defekt" cpu (halve cachen++ funker ikke), derfor klokker denne svært ugjevnt. 3200+ klokker gjennomsnittlig 2350 med luft hvis man kommer seg rundt agp/pci problemet.

er ikke enig i at A64 funker bra for klokking da agp/pci ikke kan låses, dette blir da

uhyre tungvint for de som vil klokke uten tanke på s-ata, lydkort osv.).(gidder ikke da engang nevne nforce 150 kortene som kan låse)

 

ca 200mhz O/C er rett og slett for dårlig i forhold til P4 så langt, men nå er det antageligvis/forhåpentligvis hovedkortene som sperrer så langt.

 

Å ja, jeg har en A64-3000 selv og er veldig fornøyd, trenger ikke overklokke den :)

men det skal bli artig og se om prescott kan litt mere.

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...