Gå til innhold

Asus K8V og minne


Boralis

Anbefalte innlegg

Falcon_: Har du ikke fått med deg at snekker'n sier at det må være noe galt med systemet?

 

Virker som om du ikke helt vil gå med på at systemet hans kanskje er litt på bærtur? :roll:

Han sier at sytemet ikke er klokker på den første, men om du går på den første så er den klokket.

 

 

Derfor lurer jeg litt på hva han egentlig mener.

NEI NEI NEI det sier jeg ikke, selv om det er et klokket res jeg oppgir på side en i denne tråden .

Maskinen står nå her og kjører 3D Mark 2001 tester med alt UKLOKKET pg res er : fra 10851 til nå på den nest siste testen 18898 for så å gå ned til 16 754 på siste, dvs at det er et sprang på hele 8047 poeng på nøyaktig samme innstillingene.

Den som ikke ser at her er noe galt er BLIND.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok, men det spiller egentlig ingen rolle, det som er klart er at det er noe galt her og jeg tror det er hk, har aldri hatt et via kort uten trøbbel så hvorfor skulle jeg få et nå :dontgetit:

Bruker du samme timings på de to oppsettene?

 

Virker som om noe er feil, men jeg er ikke så sikker på at det er hovedkortet. Ville heller lagt pengene mine på at HTbusen eller minnekontrolleren i prosessorene er delevis defekt.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det er hovedkortet som er sært ja , for etter div oppgraderinger av bios og nedlasting av andre drivere enn de som fulgte med og skifting av plasering på disker osv begynner dette å bli bedre. Får nå 19893 p i 3d 2001 med alt uklokket og det er meget bra, men overklokkingsdelen er desverre lite å skrive hjem om klarer kun å klokke det med 240 fsb

Lenke til kommentar

gud hva lite lyst jeg fikk til og hente ut dette hk..

vet ikke om jeg orker og slite med et til hk,og bios opptateringer

for at kortet skal fungere bra..

tror om dette er et typisk mandags kort eller har asus vært litt snar her.

 

men nesten 20000 i 3d mark synes jeg er bra når man tenker på

at du ikke har oc.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok det er hovedkortet som er sært ja , for etter div oppgraderinger av bios og nedlasting av andre drivere enn de som fulgte med og skifting av plasering på disker osv begynner dette å bli bedre. Får nå 19893 p i 3d 2001 med alt uklokket og det er meget bra, men overklokkingsdelen er desverre lite å skrive hjem om klarer kun å klokke det med 240 fsb

240*10=2400 er et meget bra resultat på et Via chipsett. Har faktisk ikke sett noe høyere tror jeg, men om du er intresert i å se så kan du se på:

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?threadid=20825

 

Her er alle de villeste klokkene i en fin tråd:)

 

Enjoy!!

Lenke til kommentar

Ok, sitter her og tester litt og har nå rundet 20000 i 3D mark 2001 uten klokking av noe, dette må jeg si er bra, hadde klokkeegenskapene på dette kortet vert bedre så hadde dette blitt svert inntr.

Men uansett 20000 p på std cpu er meget bra.

Og ja jeg har tatt screenscot av denne, men Her er iallefall linken.

Lenke til kommentar

Har nå oppdaget et annet problem med dette hovedkortet og det er at jeg ikke får innstalert OS på sata disk, disken blir funnet i bios uten problemer men når jeg skall innst finner ikke os noen disk i maskinen, har prøvd de kombinasjoner som finnst uten hell. Jeg har innstalert os på satadisker flere ganger tidligere uten dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...