Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fasciststaten fortsetter å dra offerkortet med Lierov i føringen, https://www.vg.no/nyheter/i/93gdg5/russlands-utenriksminister-haaper-usa-ikke-eskalerer-ukraina-konflikten.

Klart det er alle andres feil at russland invaderer sine naboer nonstop siden ww2. Og i samme rennet fortsetter manipulasjonen av en orange lettpåvirkelig knehøne i usa som fortsatt ser det som et mål å få fredsprisen ved å ofre noen andre land i prosessen og gladelig velger side med aggressor. 

For et par uker siden kom det signaler om at usa begynte å få selv ryggpissende republikanere til å snu mer om russland-støtten, og ikke nødvendigvis følge en forvirret yppersteprest som heller ville være kompis med føreren i russland. Men finner ikke mye om utviklingen fortsatte... Vi kan bare håpe at usa en gang i nær fremtid finner tilbake til ballene sine og står opp mot putins galskap ved å servere Ukraina det de trenger av seriøse våpen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (19 minutter siden):

Jeg må si jeg er enig med @TheKims her. Noe av det som gjør samfunnet vårt verdt å forsvare, er at vi opprettholder levesettet og verdiene våre, selv i møte med en motpart som ikke deler disse med oss. Selv om fienden vår torturerer krigsfanger, angrep på sivile og ikke tar hensyn til internasjonal rett, henfaller ikke vi til disse handlingene. Det er rett og slett det som gjør oss bedre enn dem.

Det er veldig lett å si disse tingene når du ikke er i ukrainernes posisjon. Alt faller bort når eksistensen din er truet; det ligger i vår natur 

Skrevet
Mbappe09 skrev (1 minutt siden):

Det er veldig lett å si disse tingene når du ikke er i ukrainernes posisjon. Alt faller bort når eksistensen din er truet; det ligger i vår natur 

Ja, jeg er veldig klar over at det er enkelt for meg å si som sitter i et fredelig land. Men jeg er ikke enig i at alt faller bort. Det er jo nettopp dette man ser i Ukraina; På tross av at de lever under en eksistensiell trussel opprettholdes langt på vei verdisettet. Russiske krigsfanger behandles humant. Ja, det er dokumentert enkelte overgrep, men det er isolerte hendelser og ikke systematisk slik man ser på russisk side. De demokratiske institusjonene opprettholdes, sist eksemplifisert ved korrupsjonsskandalene som nå rulles opp. Det er selvsagt problematisk at slikt forekommer i Ukraina, men det er samtidig bemerkelsesverdig at korrupsjonsarbeidet i landet er styrket parallelt med at landet er under angrep. Og Ukraina fortsetter å avstå fra å angripe sivile mål i Russland, på tross av at de daglig opplever at russiske angrep går målrettet etter sivile.

• Liker 2
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (25 minutter siden):

Ja, jeg er veldig klar over at det er enkelt for meg å si som sitter i et fredelig land. Men jeg er ikke enig i at alt faller bort. Det er jo nettopp dette man ser i Ukraina; På tross av at de lever under en eksistensiell trussel opprettholdes langt på vei verdisettet. Russiske krigsfanger behandles humant. Ja, det er dokumentert enkelte overgrep, men det er isolerte hendelser og ikke systematisk slik man ser på russisk side. De demokratiske institusjonene opprettholdes, sist eksemplifisert ved korrupsjonsskandalene som nå rulles opp. Det er selvsagt problematisk at slikt forekommer i Ukraina, men det er samtidig bemerkelsesverdig at korrupsjonsarbeidet i landet er styrket parallelt med at landet er under angrep. Og Ukraina fortsetter å avstå fra å angripe sivile mål i Russland, på tross av at de daglig opplever at russiske angrep går målrettet etter sivile.

Husk at mye av grunnen er at vi har holdt Ukraina økonomisk og materielt. 
Mitt poeng er at vi ikke kan være naive med Russland og følge internasjonale traktater helt slavisk. Våre fiender utnytter dette. Derfor ta de pengen og heller krev de formelt senere. Vi må handle nå 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...