Gå til innhold

Trump skryter av Putin


Anbefalte innlegg

USA har blitt veldig polarisert de seneste årene. Det politiske spillet er ikke så veldig avansert. Demokratene kritiserer Trump, uansett hva han sier eller gjør, og republikanerne kritiserer Biden, uansett hva han sier eller gjør. Desverre er norsk media og akademia ikke stort bedre når det gjelder Trump. De vrir og vrenger på alt han sier, og ofte direkte lyver de om ham. Det var et skammelig propagandakjør mot Trump i norsk offentlighet de 4 årene han satt ved makten. Kvinner og barn, som ikke bryr seg stort om politikk og derfor mangler kunnskap, er sjanseløse mot en slik propaganda, og blir svært påvirket. Men heldigvis har vi en fornuftig dekning av norsk innenrikspolitikk. Det er tross alt det viktigste for vår del. 

Vel, når det gjelder Trump og Biden bør man altså høre på det de faktisk sier, og så gjøre seg opp en mening ut fra det. Det er ihvertfall ingen grunn til å la Fox News og CNN tenke for seg. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Mange lurte på hvorfor Abbas og Arafat var så Sovjetvennlige. De var KGB-agenter, det vet vi idag pga en avhoppet russisk general som hadde med seg et dokument på 20 tusen sider. Kanskje Trump er en agent for Putin? 

Lenke til kommentar
Vaniman skrev (46 minutter siden):

Det var et skammelig propagandakjør mot Trump i norsk offentlighet de 4 årene han satt ved makten.

Trumps egen twitter feed var et godt argument mot Trump. Hvordan noen som hørte mannen åpne munnen eller leste tekst skrevet av ham selv, ufiltrert, kan få seg til å tenke en positiv tanke om ham er for meg en evig gåte.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sentinelle skrev (7 minutter siden):

Man kan anerkjenne noens dyktighet, uten å nødvendigvis anerkjenne intensjonen.

Vanligvis vil man legge inn noen forbehold som viser at man anerkjenner deres evner men ikke deres handlinger.

Hvis jeg sier at «Adolph Hitler var misunnelsesverdig dyktig til å gasse og brenne jøder. Jeg skulle ønske at vår regjering var like effektiv som ham» så vil mange reagere på det. Hvis jeg derimot føyer til at «men jeg synes selvsagt at gassing av jøder er en moralsk forkastelig handling og jeg håper virkelig at den Norske politiske ledelsen aldri begynner med noe slikt» så gjør man det tydelig at man skiller mellom evner og moral.

Hvis man ikke har noe moral så er det vanskelig å forstå at andre kan ta anstøt av noe slikt. Hvis man har gjort det til levebrød å komme med stadige tvetydige utsagn som får forsøksvis anstendige borgere til å sette kaffen i halsen, og rabulister til å godte seg over at de gjør det, så er det en ypperlig strategi. Sirkus til folket og klicks til media er viktig og rettferdiggjør å ha en sprø fyr som president

-k

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (23 minutter siden):

Trumps egen twitter feed var et godt argument mot Trump. Hvordan noen som hørte mannen åpne munnen eller leste tekst skrevet av ham selv, ufiltrert, kan få seg til å tenke en positiv tanke om ham er for meg en evig gåte.

-k

Jeg for min del stusser på hvordan norsk media kan kritisere Trump for ikke å møte Nord-Korea til samtaler, for så i neste øyeblikk å kritisere ham når han faktisk gjør det. Eller hvordan de kan kritisere Trump for for sterke corona tiltak i det ene øeblikket (før pandemien kom til Europa), og så snu og kritisere Trump påny når han letter på tiltakene. Det vil si jeg stusser egentlig ikke så mye på det, fordi jeg forstår hva som skjer. Det er slik hat og fiendskap fungerer, da angriper man motstanderen uansett hva denne sier eller gjør. Men hvor dette ubendige hatet mot Trump kommer fra, det forstår jeg ikke.  

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Vaniman said:

Men hvor dette ubendige hatet mot Trump kommer fra, det forstår jeg ikke.  

NRK har vist at de regner CNN som en sikker/troverdig kilde. De intervjuet en representant for CNN en gang for å få oppklaring i noe, og det var noen år inn i Trumps ledelse.

CNN har klippet videoer av Trump, og forvrengt alt han har sagt som potensielt kan bli til noe de kunne skape hat for ham i den Amerkanske befolkningen. Og konsekvent holdt seg langt unna alt det han gjorde, og sa, som var bra.

Det er vel forklaring nok til at NRK, og derved det norske folket, begynte å hate ham så mye.

Jeg er fullt klar over at Trump er løs i kjeften, men det er en måte å være gjennomsiktig på. Kanskje det er bedre enn andre ledere som holder ting for seg selv. Eller er redd for å ikke være politisk korrekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, knutinh said:

Jeg kan ikke huske at mange sa det? Noen sa at det kom til å bli et shit-show, et sirkus og at han kom til å prøve å berike seg på rollen, og de fikk vel rett.

Det er et argument som ble gjentatt helt siden Soleimani og var sett realisert gjennom ulike scenarioer, alt fra krig med Iran og Kina til å trekke seg ut av NATO og overlate europeiske land til seg selv.
 

3 hours ago, knutinh said:

Noen trodde at han kom til å «gjøre en Reagan» og støtte seg til rådgivere som var smartere enn seg selv, men det skjedde vel ikke.

Kommer an på hvem du spør, men at han konsekvent ikke lyttet til rådgivere er å dra det litt langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...