Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mobilitetsgaranti fra produsent vs. NAF-medlemskap


henrikwl

Anbefalte innlegg

Det slo meg at dersom man er dekket av mobilitetsgaranti fra produsenten så er det gjerne ikke så veldig mye vits i et NAF-medlemskap? Så vidt jeg kan se så er dekningen fra de to omtrent lik.

Har noen noen erfaringer eller tanker? Har jeg oversett noe vesentlig som gjør et NAF-medlemsskap verdt det allikevel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
henrikwl skrev (5 timer siden):

Det slo meg at dersom man er dekket av mobilitetsgaranti fra produsenten så er det gjerne ikke så veldig mye vits i et NAF-medlemskap?

Det er nok den betraktningen de fleste gjør seg. Så hva skal vi med NAF? Det lureste NAF kan gjøre for å overleve er å slå seg sammen med Elbilforeningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (5 timer siden):

Det slo meg at dersom man er dekket av mobilitetsgaranti fra produsenten så er det gjerne ikke så veldig mye vits i et NAF-medlemskap? Så vidt jeg kan se så er dekningen fra de to omtrent lik.

Basis NAF-medlemskap har ikke ‘gratis’ veihjelp. Mobilitetsgarantien gjør at veihjelpsfirma (som i enkelte tilfelle kan være NAF) rykker ut og hvis ikke problemet kan avhjelpes på stedet, er det nærmeste merkeforhandler som man blir fraktet til - Usikker på om man har så mye si på valget (om det er flere i merkeforhandlere i nærheten).

NAF er jo mer enn bare veihjelp, bla. garantiutløpstest til redusert pris, juridisk bistand etc. så man kan ikke se seg blind på veihjelpsdelen alene.

Lenke til kommentar
NoBo skrev (Akkurat nå):

NAF er jo mer enn bare veihjelp, bla. garantiutløpstest til redusert pris, juridisk bistand etc. så man kan ikke se seg blind på veihjelpsdelen alene.

Det er sant, men jeg bruker ikke alle disse andre tjenestene og rabattene i nærheten av nok til å gå i pluss totalt sett. Der jeg henter mest «bang for my buck» er 10% rabatt på dekkhotell hos Dekkmann, men selv med den så betaler jeg mer for medlemskapet enn jeg sparer inn på ting. 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar

NAF er en ubrukelig organisasjon som overhode ikke støtter oss bilister som kjører fossilt lengre. Så har du diesel/bensinbil så er du forhatt. Ser overhode ingen grunn til å være medlem med mindre du vet at du skal havne i en biltvist i nærmeste framtid. Ofte krever det lengre medlemskap før du har rett til hjelp også... Hvis du har mobilitetsgaranti regner jeg med du har en såpass dyr/ny bil at du også har full kasko. Den dekker også rimelig bilberging.

Endret av Labelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...