Gå til innhold

Samsung Galaxy S22/S22+/S22 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komplett ubrukelig skrev (14 minutter siden):

Selvsagt ikke feil på 70%, og om noen hadde problemer så er det uansett løst via software eller i produksjon 8 mnd etter lansering. 

Ok, takk for svar da skal si det til de som skal selge meg tlf. 

E best i butikk eller på nettet?

Har lyst på ear buds i stedet for nettbrett som telia tilbyr nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Rune_says skrev (1 time siden):

Tar meg ikke tid til å lese hele tråden, men gir (nett)butikkene en egen garanti på batteriet til S22 serien i minimum 5 år?

Blir jo lettere skeptisk av å se at batteriene til Samsung synes å ha et problem med at de sveller selv på 2-3 år gamle mobiler?

 

Tja.. ifølge den kan du være skeptisk, hvis du har tenkt å kjøpe s22-serien til å lagre på hylla. 

Lenke til kommentar
bbios skrev (På 9.11.2022 den 1.49):

Tja.. ifølge den kan du være skeptisk, hvis du har tenkt å kjøpe s22-serien til å lagre på hylla. 

Bør jo ikke svelle uansett - det skal aldri frigis gass som følge av kjemien i batteriene (da må de ha luftehull som gamle bilbatterier).  Tittet på et par gml mobiler (Huawei P9 og Honor) som har ligget i en skuff i div år - hhv 6 og 9 år tror jeg. 

Ingen tegn til svelling.

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (3 minutter siden):

Bør jo ikke svelle uansett - det skal aldri frigis gass som følge av kjemien i batteriene (da må de ha luftehull som gamle bilbatterier).  Tittet på et par gml mobiler (Huawei P9 og Honor) som har ligget i en skuff i div år - hhv 6 og 9 år tror jeg. 

Ingen tegn til svelling.

Bør jo ik d nei.. skrev på en tråd om denne.

Har s3-4-5-6 og 9 og ingen av de hadde d heller..  + iPhone 4-5s-se1 og 7, ingen av dem heller.. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

S22 har visstnok støtte for Dual SIM.
Har noen brukt denne med 2 SIM-kort?

Hvordan fungerer det med Dual SIM? Hvis jeg har 1 privat SIM og 1 jobb SIM. Vil begge fungere samtidig, eller må jeg veksle mellom dem (aktivere den ene eller den andre)? Krever det eventuelt restart av telefonen?

https://www.onecom.co.uk/blog/1-phone-2-numbers-benefits-of-a-dual-sim-phone

Man kan i følge denne velge mellom 3 SIM modes:

Sitat

Dual SIM Passive
- A Dual SIM Passive phone can use two different SIM cards, but only one of them can be active at any time. 

Dual SIM Dual Standby
- They are both active only if you are not using them. Once you take a call on one SIM card, the other becomes inactive until the first card is no longer being used.

Dual SIM Dual Active
- This implementation allows you to make phone calls from both SIM cards inside your smartphone. It can also receive calls on either of the two SIM cards, at the same time. Both SIM cards are permanently active.

Kan man bruke Standby og/eller Active på Samsung Galaxy S22 med SIM-kort fra Telenor?

I følge Samsung ser det ut som ikke Active er støttet.
https://www.samsung.com/uk/support/mobile-devices/how-to-use-or-manage-dual-sim-cards/
 

Sitat

By activating two SIM cards you can receive calls and messages on both cards. If you are speaking on a call using one card, the other card cannot be used to receive new calls at the same time.

 

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Er det noen vanlige telefoner som har dual active? Krever ikke det spesialdesignet maskinvare med to modemer? 

Dual Standby er det mest vanlige, med tilvalg om at telefonen bruker mobildata fra det andre kortet for å holde primærkortet tilkoblet dersom dette er utenfor dekningsområde eller tjenesten er nede.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (41 minutter siden):

Både jeg og kona har s22 ultra og vi er veldig fornøyd. :) Har hatt telefonene siden april. 

Hadde egentlig tenkt Pixel 7 pga. pris (6990,-) men kan få denne (på blackweek) til 1500,- mer så frister det, men er litt redd for at den blir litt stor? 

Har Huawei P30 PRO idag som begynner bli litt sliten

Endret av 3l33t3
Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (3 timer siden):

Hadde egentlig tenkt Pixel 7 pga. pris (6990,-) men kan få denne (på blackweek) til 1500,- mer så frister det, men er litt redd for at den blir litt stor? 

Har Huawei P30 PRO idag som begynner bli litt sliten

Hmmm, for oss er den helt fin i hånden. Men det avhenger jo av den enkeltes smak?

Lenke til kommentar

Likte ikke oppdateringen til Samsung Pay som nå heter Samsung Wallet. Jeg var stor fan av Samsung Pass, og jeg brukte det daglig. Men nå har de slått sammen Samsung Pay og Pass. For å kunne bruke Samsung Pass må ma aktivere Samsung Pay. Og som de flest vet er ikke Samsung Pay støttet i Norge. Det funket med Curve-kort tidligere, men det er slutt på det også ser det ut som. 

Lenke til kommentar

Hva tror dere blir nytt i S23?
Det er vel bare spekulasjoner akkurat nå.
https://www.tomsguide.com/news/samsung-galaxy-s23

https://www.tomsguide.com/opinion/im-worried-about-galaxy-s23-will-samsung-repeat-apples-biggest-mistake
Ser ut som noen frykter S23 og S23+ ikke kommer til å få noe store forbedringer.

Jeg sitter å vurderer om jeg skal kjøpe S22+, eller vente til S23+ kommer om noen få måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...