Gå til innhold

Samsung Galaxy S22/S22+/S22 Ultra


Anbefalte innlegg

Hvordan opplever dere S22 Ultra i bruk? Får ny jobbtelefon og jeg pleier egentlig å velge kun etter 2 kriterier: kamera og batterilevetid. Denne har vel best kamera av Android-telefoner i Norge, men jeg merker det frister veldig med noe som er mindre bloated enn Samsung. Kanskje noe som Motorola sin Edge 30 Pro som tek.no hyllet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Falfal skrev (5 timer siden):

Hvordan opplever dere S22 Ultra i bruk? Får ny jobbtelefon og jeg pleier egentlig å velge kun etter 2 kriterier: kamera og batterilevetid. Denne har vel best kamera av Android-telefoner i Norge, men jeg merker det frister veldig med noe som er mindre bloated enn Samsung. Kanskje noe som Motorola sin Edge 30 Pro som tek.no hyllet.

Helt topp for å være Android telefon, men hadde det ikke vært for penn og periskop kamera hadde jeg gått rett tilbake på iPhone. De to tingene er egentlig det eneste jeg kommer på den er bedre på ellers er iPhone jevnt over et langt mer gjennomført produkt. De ligger også en generasjon og vel så det foran på prosessorkraft.

Lenke til kommentar
Falfal skrev (6 timer siden):

Hvordan opplever dere S22 Ultra i bruk? Får ny jobbtelefon og jeg pleier egentlig å velge kun etter 2 kriterier: kamera og batterilevetid. Denne har vel best kamera av Android-telefoner i Norge, men jeg merker det frister veldig med noe som er mindre bloated enn Samsung. Kanskje noe som Motorola sin Edge 30 Pro som tek.no hyllet.

Samsung er ikke noe særlig bloated. Tar du en factory reset så er det så godt som vanilla Android med oneui. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
minim skrev (4 timer siden):

Helt topp for å være Android telefon, men hadde det ikke vært for penn og periskop kamera hadde jeg gått rett tilbake på iPhone. De to tingene er egentlig det eneste jeg kommer på den er bedre på ellers er iPhone jevnt over et langt mer gjennomført produkt. De ligger også en generasjon og vel så det foran på prosessorkraft.

Merker at s22 ultra ikke er så kraftig som den burde vært.  IPhone er nokk kraftigere i daglig bruk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg hatt skjermbeskytter montert i noen uker som forhindrer bruk av fingeravtrykkleser og jeg merker egbetlig ikke stort forskjell på hvor often jeg må taste inn kode selv om feilraten nå er 100% :p Håper virkelig samsung får fart på face id og kommer etter med det snart så en slipper idiotiske problemer som dette ^^

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Nå har jeg hatt skjermbeskytter montert i noen uker som forhindrer bruk av fingeravtrykkleser og jeg merker egbetlig ikke stort forskjell på hvor often jeg må taste inn kode selv om feilraten nå er 100% :p Håper virkelig samsung får fart på face id og kommer etter med det snart så en slipper idiotiske problemer som dette ^^

Silikon filmen de kutter til i telia fungerer bra med finger print hver gang. Anbefales 

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (1 time siden):

Silikon filmen de kutter til i telia fungerer bra med finger print hver gang. Anbefales 

Liker ikke feelingen som myk beskytter gir. Når sensor attpåtil virker så dårlig at jeg knapt merker forskjell når den er helt ute av funksjon så er det heller ikke verdt det å bruke en silikonbeskytter synst jeg. Kamera face Id virker ofte når det er nok lys og ellers får jeg knotte inn kode.

Lenke til kommentar
minim skrev (3 timer siden):

Nå har jeg hatt skjermbeskytter montert i noen uker som forhindrer bruk av fingeravtrykkleser og jeg merker egbetlig ikke stort forskjell på hvor often jeg må taste inn kode selv om feilraten nå er 100% :p Håper virkelig samsung får fart på face id og kommer etter med det snart så en slipper idiotiske problemer som dette ^^

Jeg har ikke skjermbeskytter på, men jeg har merket at om fingeravtrykket ikke vil godtas, så hjelper det faktisk - hver gang - å trykke fingeren mot et annet sted på skjermen og så tilbake til fingeravtrykksensoren.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
minim skrev (15 timer siden):

Liker ikke feelingen som myk beskytter gir. Når sensor attpåtil virker så dårlig at jeg knapt merker forskjell når den er helt ute av funksjon så er det heller ikke verdt det å bruke en silikonbeskytter synst jeg. Kamera face Id virker ofte når det er nok lys og ellers får jeg knotte inn kode.

Denne silikon syns jeg er helt grei. Og finger print funker alltid.   Må dog legge finger til etter den er lagt på.  Ikke bruke samme som før😅.    Helst skulle jeg hatt glass men det funker for dårlig med bøyde skjermer

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (6 timer siden):

Denne silikon syns jeg er helt grei. Og finger print funker alltid.   Må dog legge finger til etter den er lagt på.  Ikke bruke samme som før😅.    Helst skulle jeg hatt glass men det funker for dårlig med bøyde skjermer

Jeg har Whitestone dome klone med UV lim nå som fungerer fint med buet skjerm, men da med nevnt problem med fingeravtrykkleser..

Lenke til kommentar

Har fått problemer med at jeg ikke kan gå til apper fra varslingspanelet lenger. Ikke alle, men f.eks enkle ting som alarmklokken hvor en får spørsmål om å avstille alarmer lar seg ikke trykke på for å åpne klokke appen. Det kan også være om man er i Facebook appen og vil åpne Instagram fra en video så får en spørsmålet,  men ingenting skjer når jeg velger å åpne insta. Regner med det har noe med tilgang å gjøre, men kan ikke se at jeg har deaktivert noe der nylig. Noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er kanskje besvart tidligere, men er det ikke fabrikk-montert skjermbeskytter på S22U? 
Husker fra min S21U at det var sagt den ikke hadde det og da den kom så det ikke slik ut heller, men med forstørrelsesglass kunne man se det satt en beskyttelse på, fikk det brekreftet da den begynte å skrante i kantene

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Theo343 said:

Hvor i skjermkanten kunne du se det? Har aldri slått meg at det har kunnet være det på noen av modellene siden S6 (min første samsung)

Et deksel (uoriginalt...) på min S21U som sikkert dyttet litt borti beskyttelsen på kanten slik at det løsnet litt, noe støv kom under - til slutt tok jeg det av og satte på ESR Liquid Skin. 
På min S22U mistenker jeg at det er beskyttelse på når jeg holder den mot lyset, og ser mot frontcamera mens jeg endrer vinkelen litt.
Synes jeg aner en liten cut rundt front camera. Men er ikke sikker....

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Interessant å komme til bunns i dette :) Har S22U selv men usikker.

Ja, har ikke tenkt å pirke noe borti der - men siden flere rapporterer fingerprint issues etter at de har satt på skjermbeskyttelse, kan det jo være fordi det blir dobbelt opp slik at optikken ikke kan lese fingerprints. Time will show..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, helsten2 said:

Googlet dette, og ut fra det jeg kunne finne så er det ikke fabrikk-montert skjermbeskytter på S22U.

Jeg gjorde det samme - i et samsung forum er det noen ja / noen nei. Det var det samme med S21U - de fleste sa "nei" - jeg trodde det helt til min fabrikkmonterte løsnet litt og motbeviste det. (Forsøkte også Sam Support i Norge for S21U den gangen de sa "nei" - altså de tok feil....)

https://wccftech.com/future-samsung-galaxy-smartphones-ship-without-screen-protectors/

Endret av MisteRolf
glemte noe
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det var ikke på min. S21u ogdet er heller ikke på S22u om du ikke tenker på plasten som henger på når den leveres.

Sensor for fingeravtrykk er vel også ultralyd og ikke optisk. Fungerer ikke hos meg, men den fungerte så, dårlig uten beskytter også at jeg kjører med beskytter og pin kode fortsatt. FaceId er tingen og iPhone savnes på dette området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...