Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva slags insekter er dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, Milhouse85 said:

Jeg klarer ikke å se bildene, dette kommer opp:
image.png.f4d5ad9ee2b5171e9d4114c072f12559.png

Prøvde igjen nå - vises de?

6 minutes ago, AndersT2 said:

Søk etter bilder av sjeggkre og sølvkre, og ligner de så er det en av de.

Er blitt veldig normalt å få i hus de siste årene. Ikke så vanskelig å bli kvitt heller lenger.

Hei, takk for svar. Jeg syns ikke de lignet på dem, men er nysgjerrig like fullt 🙂

Lenke til kommentar
7 minutes ago, xClaymanx said:

Her tror jeg du har fått støvlus.

Ser rimelig likt ut det jeg fant bilder av.

image.png.95ee79068ba82137925273e64516570b.png

 

Takk for svar - det ser rimelig likt ut ja! Er disse et problem? Jeg har ikke merket at det har vært noen før nå når de har kommet i limfellene, noen få individer som har ligget i limfelle som har vært plassert en måneds tid. Vi har jo hatt juletre inne som ble fjernet for ikke lenge siden, kan de ha kommet derfra?

Hva med de som er litt mørkere på bildene og har litt lengre følehorn?

 

 

Edit: Kan nevnes at der det var mest insekter var et område på stue/kjøkken ikke langt fra der juletreet har stått, og der det også er noen få andre blomster og planter i potter.

Endret av Eplesaft
Lenke til kommentar
6 minutes ago, xClaymanx said:

De som er mørkere er jeg ikke sikker på, men kan jo være flere variasjoner av samme type insekt.

Mulig det er en tyvbille eller i verste tilfelle veggdyr

Takk for tilbakemelding - det ser ikke ut som det er veggdyr, de på bildet ser litt for avlange/tynne ut synes jeg. 

Men er noen av disse småkrypene et problem? Som sagt er det noen få individer her og der på noen limfeller som har ligget en mnds tid. Jeg har jo ikke sett dem hvis det ikke var for limfellene, men smådyr er kanskje vanligere enn man tror?

Lenke til kommentar
On 1/28/2022 at 1:15 PM, xClaymanx said:

Du nevnte at du har hatt et juletre inn i huset, her ligger det jo veldig ofte egg som klekkes i varmen. Så trolig her det stammer fra.

Du kan jo fortsette å legge ut limfeller og se om det dukker opp noe mer, men sett bort fra det hadde jeg ikke vært nevneverdig bekymret.

 

Ja det er nok ikke noe problem - fant ikke ut hva de litt mørke var. Å søke opp sølvkre/skjeggkre ble nevnt, men de ligner ikke på disse. Følehornene minner kanskje litt, men det ser ikke ut som at de har noe særlig til hale, og i tilleg så er de jo mørkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...