Gå til innhold

Fått meg jobb - trenger veiledning om klær


M4ds

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått meg en relevant jobb til utdanningen min, som prosjektleder i IT-bransjen. Jeg skal jobbe i et firma som internasjonalt har 24 000 ansatte, der 8000 av dem er i Norge (har jeg hørt).

Lønna jeg har blitt tilbudt er såpass at jeg nå kommer til å få råd til å kjøpe klær av litt høyere kvalitet enn tidligere, så spørsmålet mitt er egentlig hvilke merker som er regnet som å være bra når det gjelder skjorter, chinos, sko, blazer etc. Nå vet jeg ikke ennå hva dresskoden er i bedriften, så jeg vet ikke hva prosjektledere har på seg i den bransjen. Men jeg er siviløkonom og vil kle meg deretter, så jeg tenker chinos og skjorte og eventuelt blazer. Eller er det noen som har peiling på hva man bør ha på seg? Jeg vil fremstå bra når det gjelder klær på jobb, nå som jeg endelig slipper å ha på uniform på jobb.

Hvordan er f.eks. Eton og Ralph Lauren i motebransjen? Noen andre merker som anbefales? Hvilke butikker er steder man kjøper skikkelige klær? Selv pleier jeg kjøpe klær på Volt (1-3 ganger i året) og billige klær på HM. Men nå kan jeg da endelig oppgradere garderoben min. Hva anbefaler dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kle deg så det ser ut som du bryr deg, noe casual men pent. Er du for stivt kledd så har det heller potensiale for å slå ut negativt der man utkonkurrerer sine kolleger som helst vil ha et buddy-til-buddy forhold med deg, ikke arbeider-til-sjef forhold. Som leder så har du gjerne lyst å fremstå litt som omgjengelig og ydmyk, slik at du blir mer leder og mindre sjef.

Tror aldri jeg har sett en prosjektleder som går med skjorter og blazer til daglig. Det er stort sett de som er ansiktet ut mot kundene som er de som kler seg for å imponere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...