Gå til innhold

Koble ny lydplanke til gammel TV


Anbefalte innlegg

Min gamle gode lydplanke har tatt kvelden og jeg vurderer å skaffe en ny. Men utfordringen er at min JVC TV er fra 2008.

Den gamle forbindelsen mellom TV og lydplankenvar en audio kabel med en rød og hvit plugg i begge ender. En enden av kabelen i planken og den andre i tv, enkelt og greit.

Men hvordan får jeg koblet til en ny lydplanke ? Kan jeg bruke audio out bak på tv ? Men da må jeg vel ha en overgang av et eller annet slag for å komme inn på lydplanken.

Normalt bruker jeg øreklokker når jeg ser på tv, men når det er musikkprogrammer ønsker jeg å legge bort øreklokkene og heller sette på lydplanken for derfor å få lyden den veien.

Vedlagte bilde viser hvordan min gamle tv ser ut på baksiden

capture(2).jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
45 minutes ago, snurre1 said:

Min gamle gode lydplanke har tatt kvelden og jeg vurderer å skaffe en ny. Men utfordringen er at min JVC TV er fra 2008. Den gamle forbindelsen mellom TV og lydplankenvar en audio kabel med en rød og hvit plugg i begge ender. En enden av kabelen i planken og den andre i tv, enkelt og greit. Men hvordan får jeg koblet til en ny lydplanke ? Kan jeg bruke audio out bak på tv ? Men da må jeg vel ha en overgang av et eller annet slag for å komme inn på lydplanken.

Så lenge din TV ikke har HDMI med ARC, får du ikke lyd ut fra TVen med HDMI. Noen lydplanker har flere HDMI-porter, så du kan koble TV-dekoder, spillemaskin og annet til lydplanken, og bruke HDMI fra lydplanke til en av inngangene på TV. Du vil da få lyd i lydplanken fra eksterne kilder, men ikke dersom du bruker CAM-modul for TV. Enkleste alternativ er å bruke Audio out (rød og hvit) til en minijack som plugges i lydplanken, eller bruke hodetelefonutgangen til en minijack. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...